למברוזו בראיון: "הליגה הצרפתית היא היום הטובה בעולם"

יואב למברוזו | האתר הרשמי

מרכז נבחרת ישראל ולימוז' דיבר על ההתרשמות מקבוצתו החדשה: "בשנים יש דיבור שבונים פה פרויקט מאוד גדול", ובטוח שהליגה הגרמנית היא כבר לא הטובה בעולם: "השחקנים המובילים באים לכאן"

(גודל טקסט)

יואב למברוזו בן ה-20, מרכז נבחרת ישראל, חתום על המעבר של העונה בכדוריד: רק לפני שנה וחצי הוא עוד היה שותף לעליית אייזנהאך מהליגה השלישית לשנייה בגרמניה, ובקיץ הזה מי שיוביל את נבחרת העתודה של ישראל באליפות אירופה חתם לשנתיים בליגה הבכירה בצרפת – אחרי שהיה מחוזר בבונדסליגה הבכירה בגרמניה, ובליגות הבכירות של ספרד ופורטוגל.

למברוזו, בריאיון ראשון לאתר איגוד הכדוריד, מאז הצטרפותו ללימוז', מסביר את ההחלטה שלו, שכן הבונדסליגה הגרמנית נחשבת בעיני רבים לליגה הטובה בעולם: "אחת הסיבות העיקריות שעברתי זה סגנון המשחק בצרפת, שהוא מאוד מהיר ודימני ועם הרבה יכולות אישיות. היו לי אפשרויות, אבל אין ספק שהליגה בצרפת היא היום הטובה בעולם. כן, יותר מאשר בגרמניה. אני מאוד מעריך את הכדוריד הגרמני, אבל הליגה בצרפת נחשבת למאוד תחרותית, מושקע בה כסף שגדול משמעותית מגרמניה. אני מעריך שהתקציב של המועדון שלי נע סביב 3.5-4 מיליון יורו. כוכבים גדולים בליגה הצרפתית מגיעים לשכר סביב המיליון יורו. שחקנים ממוצעים מרוויחים הרבה יותר מאשר בגרמניה או בכל ליגה אחרת. הליגה מתפתחת להיות טובה וטובה יותר כל שנה. לראיה מה שהקבוצות הצרפתיות עושות במפעלים האירופים. התזה שגרמניה הייתה הכי טובה בעולם מתחלפת עם צרפת. השחקנים המובילים באירופה היום בוחרים להגיע לכאן". 

אז לימוז' היא כבר לא רק עיר של כדורסל (בשנות התשעים הייתה אלופת אירופה. צביקה שרף רשם בה גם פרק אימון). קבוצת הכדוריד המקומית השלימה עליית ליגה היסטורית בעונה הקורונה, ולדברי למברוזו שכבר מתאקלם היא בונה פרויקט גדול, תחת מאמן צרפתי-טוניסאי, טאריק חייטון, רק בן 38 אבל כבר נחשב לאחד המאמנים העולים בשמי הכדוריד הצרפתי. "זה סגל כמעט חדש לגמרי. הגיעו למשל שחקנים מנבחרת סלובניה עם ניסיון בליגת האלופות, ה-MVP של הליגה השנייה בצרפת. בונים פה קבוצה מאוד איכותית", מספר למברוזו, שהתיידד עם שוער נבחרת מרוקו, יאסין אידריסי. "מסתבר שדן טפר חבר שלו עוד לפניי".

יואב למברוזו | הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

איך ההתרשמות שלך מהמועדון? וכמובן הציפיות.

"הגעתי לפה לפני כשבועיים, ולמזלי לא הייתי צריך בידוד כי עשיתי בדיקת קורונה והיא הייתה שלילית. אני מאוד מאוד מבסוט מהעיר. היא באמת סובבת סביב הספורט. יש פה אולמות ספורט נהדרים. אנחנו בגדול הולכים לשחק באולם של הכדורסל, ה'באו בלון'. מצפים כאן לממוצע של כ-4,500 אוהדים במשחקי הבית. הארגון של המועדון מדהים. בשנים האחרונות המועדון מושקע בהרבה כסף, ובכלל יש דיבור בכדוריד האירופי שבונים פה פרויקט מאוד גדול. הגישה היא לא רק לתקוע יתד, אלא לעשות משהו מעבר ולהיות קבוצה חזקה. זו אחת הסיבות שבחרתי להגיע לפה ואני חתום לשנתיים. הציפיות שלי הן להשתלב, להיות שותף משמעותי בהצלחה ולעשות עונה טובה בפן האישי והקבוצתי ולהתקדם".

לימוז' תערוך את הבכורה שלה בליגה הבכירה ב-24/27 בספטמבר, במשחק חוץ נגד נים, תפגוש במשחק הביתי הראשון את סרטיל, ולאחר מכן את שאמברי. במחזור השביעי, היא תתארח אצל פ.ס.ז' (ב-29 באוקטובר).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי