"שאקיל אוניל של הכדוריד" משגע את העולם: "מה קורה כאן?"

גותייה אמוומבי, מהרפובליקה הדומיניקנית של קונגו, מפגין באליפות העולם כישורים מפתיעים לנוכח מימדי גופו יוצאי הדופן. כדורסלן העבר פירגן באינסטגרם והשחקן הגיב בפוסט: "חלום שמתגשם, מודה לך על התמיכה"

(גודל טקסט)

לא בכל יום שחקן כדוריד זוכה לכל כך הרבה כותרות ברחבי העולם, בטח לא כשמדובר באחד שמייצג את הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. אך במקרה של גותייה אמוומבי תיירי, כנראה שזה היה בלתי נמנע. לפני מספר ימים אמוומבי ערך את הופעת הבכורה שלו באליפות העולם בכדוריד, הנערכת במצרים בימים אלה. המימדים הפיזיים יוצאי הדופן שלו, לצד הביצועים המרשימים למדי שהציג על המגרש, הפכו אותו לוויראלי באופן מיידי.

אמוומבי בן ה-26, שחקנה של דרו מהליגה הרביעית בצרפת, אליה הצטרף בחודש אוגוסט האחרון, מתנשא לגובה של 192 סנטימטרים ושוקל 110 קילוגרמים, כך על פי הנתונים שלו באתר איגוד הכדוריד העולמי. אלא שלמרות גודלו החריג בנוף הענף, אמוומבי הפגין זריזות וטכניקה יפה בזריקות לשער, בדרך לארבעה כיבושים ב-11 דקות ו-17 שניות על המגרש במשחק שבו הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו נכנעה 28:22 לארגנטינה. יכולותיו משכו אפילו את תשומת הלב של כדורסלן העבר שאקיל אוניל, אחד שיודע מצוין כיצד זה מרגיש להיות גדול בפער ניכר משאר הספורטאים בענף שלו.

"שאק" הפיץ את סרטון הביצועים של אמוומבי באינסטגרם ושלח מסר לשחקן בן ה-26: "אומרים שאתה ה'שאק' של ענף הכדוריד… מה קורה כאן?". אמוומבי ההמום לא היה אדיש והעלה פוסט בו כתב: "חלום שמתגשם ואני לא מאמין, האליל שלי 'שאק', הכוכב שלי. אני מודה לך על המילים ועל התמיכה, אני לא בדיוק מבין מה קורה אבל כן יכול לומר לך – תחיה את החלום שלך ותילחם בשביל מה שאתה".

צפו בביצועיו של אמוומבי נגד ארגנטינה

נבחרת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו קיבלה את המקום באליפות העולם בזכות הרחבת הטורניר מ-24 נבחרות ל-32 ואחרי ההפסד לארגנטינה היא הספיקה להיכנע 39:19 לדנמרק. במשחק שנותר לה היא תפגוש את בחריין, אבל בלי קשר לתוצאות, אמוומבי כאן כדי ליהנות מהרגע: "מעולם לא חשבתי שאזכה לחוויה הזו, כך שחייבים ליהנות ממנה", אמר לאחר המשחק הראשון, "אין לנו שום דבר להפסיד, נעשה את המקסימום. ליריבים יש שתי ידיים ושתי רגליים בדיוק כמונו. המטרה הראשונה היא ליהנות ולנצל כל רגע בטורניר. נעשה הכל, עד כמה שאפשר, כדי להקשות על היריבות".

אמוומבי נגד דנמרק | MOHAMED ABD EL GHANY/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי