דורסי וג'ונס מחוץ לסגל מכבי ת"א לדרבי בגביע המדינה

טיילר דורסי מאוכזב | דני מרון

בפעם השלישית ברציפות בזירה המקומית, ספרופולוס לא רשם את שני הגארדים. טייריק ג'ונס יערוך בכורה בהפועל ת"א, שתחסר את זאנה ודיבלר בקרב על המקום בחצי הגמר. עוד בראשון: נס ציונה תתארח בראשל"צ

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי מבין הארבעה שייערכו במסגרת רבע גמר גביע המדינה בכדורסל יתקיים מחר (ראשון, 21:00) בהיכל 'מנורה מבטחים', כאשר מכבי תל אביב תארח את הפועל תל אביב לדרבי העירוני שהמנצחת בו תבטיח את מקומה בין ארבע האחרונות במפעל. שלוש שעות מוקדם יותר ייערך משחק נוסף, ובו מכבי ראשון לציון תארח את עירוני נס ציונה.

מכבי תל אביב – הפועל תל אביב

האלופה מגיעה לאחר שבוע עמוס שכלל שלושה משחקים. לפני שבוע היא גברה על הפועל חולון וזכתה בגמר גביע ווינר ושלשום הביסה את הפועל ירושלים, אך בין לבין רשמה הפסד מאכזב לזניט סנט פטרסבורג ביורוליג. הדאגה המקצועית העיקרית שלה נובעת מהיעדרותו של אות'לו האנטר, שנפגע בעינו ביום שלישי האחרון ולא ישחק בשבועיים הקרובים לפחות. לשמחתם של הצהובים, אנטה ז'יז'יץ' הפגין יכולת טובה במשחק נגד ירושלים ויקווה להשכיח את חסרונו של האמריקאי, כאשר גם דראגן בנדר, שהאריך את חוזהו במועדון עד תום העונה, צפוי לקבל דקות בעמדה 5.

מבחינת הסגל, המאמן יאניס ספרופולוס החליט להשאיר את טיילר דורסי וכריס ג'ונס מחוץ לסגל בפעם השלישית ברציפות בזירה המקומית, לאחר שצמד הגארדים לא נרשם גם למשחקים נגד חולון וירושלים. ספרופולוס אמר לקראת המשחק: "זה משחק חשוב מאוד משתי סיבות. קודם כל כי זה דרבי ודרבי תמיד חשוב עבורנו, שנית כי זה משחק גביע ולכן נצטרך להיות מוכנים, מרוכזים וליישם את מה שתכננו באימון בשביל להתמודד עם קבוצה לוחמנית". הקפטן ג'ון דיברתולומאו הוסיף: "אנחנו רוצים לנצח כל משחק, אבל משחקי גביע הם ברמת חשיבות אחרת כי הם משחקי נוקאאוט. אם נוסיף לזה את העובדה שמדובר בדרבי, זה אחד המשחקים הכי חשובים של העונה עבור השחקנים, האוהדים והמועדון".

כריס ג'ונס. שוב מחוץ לסגל | דני מרון

מנגד, האדומים שהעפילו לרבע הגמר בזכות ניצחון על אליצור מכבי נתניה לפני שבועיים, נחו יומיים יותר מהיריבה העירונית, כשמשחקם האחרון היה ביום שלישי ובו הפסידו 77:63 להפועל חולון. מאז השתנו לא מעט דברים בסגל של יאניס קאסטריטיס: הסנטר טייריק ג'ונס חתם עוד תום העונה כמחליפו של טאליב זאנה, שעבר ניתוח לשיקום דלקת במרפק וצפוי להיעדר מספר חודשים. בנוסף, חואקין שוכמן עבר להפועל אילת לאחר שלא הצליח להביא את כישוריו לידי ביטוי בהפועל תל אביב, דבר שינסה לחזור ולעשות תחת המאמן שעזר לו לפרוח בגלבוע/גליל – אריאל בית הלחמי. עוד שחקן שייעדר בשורות הפועלים הוא ג'ון דיבלר, שסובב את הקרסול השבוע וצפוי להיעדר כשלושה שבועות.

מאזן המפגשים בין הקבוצות במסגרת גביע המדינה עומד על 23 ניצחונות לזכות הצהובים לעומת שלושה בלבד של האדומים, שלא גברו על האלופה במפעל מאז שמינית הגמר ב-1988, אז ניצחו 82:88.

מכבי ראשון לציון – עירוני נס ציונה

שתי הקבוצות מהשפלה נפגשו במסגרת הליגה לפני כשלושה שבועות, ואז הייתה זו סגנית האלופה שיצאה עם ידה על העליונה, בתום 74:79 ביתי. מאז המומנטום השתנה, לפחות בצד של נס ציונה שניצחה בכל ארבעת משחקיה האחרונים, כולל 83:99 מרשים על הפועל ירושלים בחוץ ו-76:80 על מכבי חיפה בבית השבוע. ראשון לציון, מצדה, מגיעה לאחר הפסד ביתי צמוד, 71:69 לגלבוע/גליל. שתי הכתומות הגיעו לחצי הגמר בעונה שעברה, אך רק אחת מהן תוכל להיות שם העונה ומחר נדע מי מביניהן תעלה שלב. נס ציונה השאירה מחוץ לסגל את קוואן צ'יטהאם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי