אדומייטיס: "האחריות היא של המאמן", גודס: "לא אגלה את כל הסודות"

דאיניוס אדומייטיס | דני מרון

הליטאי לאחר ההדחה מהגביע ואיבוד תואר נוסף: "אם השחקנים לא מחויבים? אנחנו עוד נראה". מנגד, הסביר המאמן המנצח איך מכבי ראשון לציון כל פעם מפתיעה את הפועל ירושלים: "אנחנו עושים את זה יותר טוב מהם"

(גודל טקסט)

חצי גמר גביע המדינה הראשון סיפק דרמת ענק, בסיומה מכבי ראשון לציון גמלה להפועל ירושלים על שני ההפסדים בחצי הגמר ובגמר הגביע בשנתיים האחרונות ועם 84:90 אדיר, במשחק בו מחקה פיגור דו ספרתי, עלתה לגמר הרביעי בתולדותיה ותנסה לזכות בתואר ראשון.

מנגד, הפועל ירושלים איבדה תואר נוסף תחת דאיניוס אדומייטיס שרשמית היה מי שהודח מליגת האלופות של פיב"א ואחרי שנתיים רצופות בהן זכתה בגביע המדינה, השנה הגביע כבר לא יגיע לבירה.

אדומייטיס אמר לאחר ההדחה: "כל פוזישן חשוב. חשוב להבין את זה במהלכים האחרונים במשחק. עשינו טעויות בסוף הרבע השני ואפשרנו להם נקודות קלות ודרך קלה בחזרה למשחק. זו לא הפעם הראשונה שיש לנו עליות וירידות".

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים | דני מרון

כיצד עוצרים את התקופה הרעה: "הדבר העיקרי הוא שלא היו לנו מספיק אימונים כדי להתרגל לרעיונות שלי. חלק מהרעיונות שהיו כאן אהבתי. השחקנים לא מבינים עד הסוף מה חשוב לי ביותר. זה לא שיש דבר אחד שצריך לתקן, מדובר בפרטים קטנים. הייתה לנו בעיה גדולה בסגירה לריבאונד למשל. אין ספק שהאחריות היא של המאמן ואני לא מאשים את השחקנים, הם מתאמנים טוב ועושים מאמץ גדול".

יכולתו של תומאס לאחרונה: "אנחנו כנראה צריכים למצוא מהלכים טובים יותר עבורו, בעמדות נכונות יותר. הוא שיחק הרבה דקות, הוא נראה עייף אבל זה לא תירוץ טוב. אנחנו צריכים לסדר לו מבטים טובים יותר לסל וכמובן הוא צריך לנצל אותם".

בעיה בעמדת הרכז: "זו העמדה הכי חשובה על המגרש מבחינתי. ניהול המשחק, שליטה בקצב ובוודאי היו לנו בעיות. אבל גם זה לא תירוץ להפסד. רוטציה טובה יותר ורכז אחד יותר היה עוזר לנו, לרוע המזל איבדנו את כריס".

האם השחקנים מחויבים לו: "ג'ייקובן בראון לא התאמן ארבעה ימים ואז כריס נפצע, זה גרם לבראון לשחק יותר כרכז ולקבל יותר החלטות. עוד נראה בעניין הזה".

ג'ייקובן בראון | דני מרון

מן העבר השני, גיא גודס לא הסתיר את ההתרגשות מהעלייה לגמר והחמיא לשחקניו: "משחק ענק שלנו. צריך לתת המון קרדיט לפיזיותרפיסט שעשה עבודה מדהימה עם כל הפצועים שהיו בשבועיים האלה. האימונים לא היו מלאים, אבל ההכנה המנטליות עזרה לקבוצה לשחק כפי שעשתה בהרבה דקות. שמנו את הלחץ על ירושלים ככל שהדקות עברו ועשינו מהלכים טובים. זה ניצחון הרבה יותר גדול מאלה שעשינו על ירושלים בשנתיים האחרונות, בטח יותר מזה של השנה שעברה".

איך הוא עושה את זה לירושלים בכל פעם, לאחר שניצח אותה גם בפיינל פור בשנתיים האחרונות: "לא אגלה את כל הסודות. במשחקים כאלה מהניסיון שלי המנטליות מאוד חשובה. בסדרה יותר קשה נגד קבוצה יותר איכותית ממך, במשחק אחד פחות. עשינו הכנה הכי טובה שיש, וידאו, הכל. זה היה ככה גם בשנתיים האחרונות במשחקים החשובים. זה המפתח, זה לא עניין של יותר כישרון או פחות. כל אחד מביא את עצמו ברמה האישית ואחר כך ברמה הקבוצתית, בשנים האחרונות אנחנו עושים את זה יותר טוב מירושלים".

גיא גודס עם גולן גוט | דני מרון

איך ממשיכים להשתפר: "יש לנו פגרה ואנחנו צריכים לחשוב איך לשפר את הקבוצה כי הבעיות קיימות ואסור שהניצחון הזה יסנוור אותנו. הכי חשוב להמשיך עם הדברים הטובים שהתחלנו לעשות לאחרונה. ממש לא הכל בסדר, ממחר נתכונן למה שצריך כי העונה עוד לפנינו".

החטאות העונשין: "כשהחטאנו אמרתי 'עוד פעם הדבר הזה'. דיברנו לפני המשחק על זה שהפסדנו שני משחקים על העונשין. כל אימון הם עומדים וזורקים הרבה. זה עניין של תרגול והרבה לחץ. אין נוסחה. אמרתי להם במחצית שזה מה שיכריע את המשחק וזה מה שקרה בסוף – השחקנים קלעו את הזריקות שלהם מהקו ואם היינו מחטיאים, ירושלים הייתה לוקחת את המשחק הזה".

מועד הגמר לא ידוע: "זה מצוין מבחינתי. אפשר להתארגן, אולי יהיה קהל וזה אומר גם הכנסות".

מכבי ראשון לציון חוגגת | דני מרון

על איזייאה טיילור שהצטיין ברבע האחרון: "זה אייזיאה שאני רוצה לראות. אנחנו לא עוצרים אותו מלבטא את עצמו, אני שמח שהוא שחרר את החיה שבו והתחיל לעשות מה שהוא עושה. ככה אני רוצה אותו כל הזמן. זה ההבדל בברומטר, צריך לתת לו קרדיט שזו השנה הראשונה שלו באירופה".

כיצד עצרו את ג'ייקובן בראון: "ידענו שג'ייקובן הוא השחקן המנצח של ירושלים ובכל רגע נתון הוא ייקח את הכדור. ברור שהפציעות עושות אותו פחות טוב, אבל לשמחתי עשינו עבודה טובה עליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי