ניצחון חשוב להפועל ת"א על ב"ש, גלבוע/גליל גברה על נהריה

ים מדר | עודד קרני, מנהלת הליגה

האדומים של קאסטריטיס הצליחו לחזור מפיגור בספרות כפולות באולם ה"קונכיה" והשיגו 81:84 יקר. גינת הצטיין עם 16 נקודות, זאנה הוסיף 15 משלו. גלבוע/גליל ניצחה את נהריה בגן נר. אשדוד הפסידה באילת

(גודל טקסט)

המחזור השני בבית התחתון בליגת העל בכדורסל יצא הערב (שני) לדרך עם מפגשים מסקרנים ביותר – במוקד, הפועל תל אביב השיגה ניצחון חשוב אצל הפועל באר שבע במאבק הישיר ביניהן. גלבוע/גליל עמדה בלחץ וניצחה את נהריה, מכבי חיפה לא התקשתה נגד נס ציונה. מכבי אשדוד מהמקום האחרון הצליחה לחזור למשחק באילת אך הפסידה לקבוצה המקומית.

הפועל באר שבע – הפועל תל אביב 84:81

הרבע הראשון של המשחק היה של הפועל ת"א, שהציגה משחק התקפי נהדר של ג'ורדן המילטון ודניאל קופרברג, אך זה נעצר אחרי 10 דקות. ברבע השני הקבוצה של רמי הדר יצאה לריצה אדירה של 1:23 ובכך פתחה פער דו ספרתי כבר בירידה למחצית. האורחת של יאניס קאסטריטיס עלתה אחרת מחדרי ההלבשה, ויכולת טובה של ים מדר ותומר גינת מחקה לגמרי את הפיגור ופתחה את המשחק מחדש.

ברבע המכריע הקבוצות רדפו אחת אחרי השנייה בכל דקותיו, כשהיתרון התחלף פעמים רבות בין הצדדים. בדקה האחרונה של המשחק, כשלוח התוצאות הראה 77:77, גינת העלה את הפועל ת"א ליתרון ובעזרת קליעות של סק הנרי הבטיח את הניצחון של הקבוצה מתל אביב. גינת סיים את המשחק כהקלע המצטיין של ת"א עם 16 נקודות, טאליב זאנה מיד אחריו עם 15 משלו. 22 נקודות של קיילב אגאדה לא עזרו לב"ש.

הפועל אילת – מכבי אשדוד 87:93

לאחר ארבעה הפסדים רצופים, אשדוד עלתה הערב עם הרבה מאוד תקוות לאולמה של הפועל אילת, אך גם לאחר שחזרה מפיגור כפול לא הצליחה לצאת מההתמודדות עם הניצחון. הקבוצה הדרומית ביותר בליגה נהנתה מערב קליעה נהדר של מילטון דויל, אשר סיים עם לא פחות מ-26 נקודות. מלבדו, גם הידית של דבון סקוט הייתה לוהטת הערב עם 23 נקודות. רפי מנקו הוסיף 16 משלו.

אחרי שכבר פיגרה בספרות כפולות במחצית, אשדוד השקועה במקום האחרון כבר הצליחה לצמק ברבע השלישי את התוצאה עד כדי נקודה אחת בלבד, אבל היה חסר לה את החדות כדי להפוך את המשחק ולנצח. ג'יי. אר הולדר בלט במדי הצהובים-כחולים עם 20 נקודות.

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נהריה 82:87

לאחר שהפסידו לסגולים בכל המשחקים עד כה העונה, הקבוצה של ליאור ליובין הצליחה לעצור את הרצף השלילי מול היריבה עם 82:87 חשוב למאבקי העלייה לפלייאוף. על אף פתיחת משחק לא טובה, החבורה האדומה הצליחה לצאת מהפיגור המוקדם אליו נקלעו בעזרת קליעות של יפתח זיו וג'ו תומאסון.

את היתרון שהושג ברבע הראשון לא איבדה גלבוע עד הבאזר האחרון, זאת לאחר שתומאסון המשיך לקלוע באחוזים נהדרין והוביל את רשימת הקלעים עם 19 נקודות. אחריו זה היה ממיקל יאנג שתרם 17 משלו ועזר לגליל לנצח בגן נר. ברבע האחרון נהריה עשתה קולות של חזרה אפשרית, אך הקבוצה מהגליל מנעה כל קאמבק אפשרי.

מכבי חיפה – עירוני נס ציונה 79:94

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי