ספרופולוס לקראת ירושלים: "כולם יודעים את החשיבות של המשחק"

ג'רמי פארגו, יובל זוסמן | דני מרון

מכבי ת"א תנסה להשלים ניצחון נוסף על מחזיקת הגביע, הפעם בארנה. בראיינט צפוי לחזור לסגל הצהוב, סירווידיס מנגד לא נרשם. עוד קודם לכן ראשל"צ תפגוש את חולון, שתיאלץ להסתדר ללא וושינגטון ששוחרר

(גודל טקסט)

המחזור הלפני אחרון בבית העליון של ליגת העל ייערך מחר (חמישי) ובו שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי, מכבי תל אביב והפועל ירושלים, יעברו חזרה גנרלית לקראת תחילתו של הפלייאוף. שעתיים לפני כן, מכבי ראשון לציון והפועל חולון ינסו להתאושש מהפסדים כואבים שספגו השבוע.

הפועל ירושלים – מכבי תל אביב (21:15)

אחרי שנכנעה לאלופה בתום משחק בו הובילה למשך שלושה רבעים, מחזיקת גביע המדינה תארח את המפגש השישי בין הקבוצות העונה כשעדיין נותר לה סיכוי מתמטי לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון. ניצחון ב-12 נקודות ומעלה ישאיר לאדומים סיכוי לעבור את מוליכת הטבלה, בתנאי שינצחו את חולון במחזור האחרון ובמקביל הצהובים יפסידו בבית לראשון לציון. הפורוורד דייווידאס סירווידיס נותר מחוץ לסגל.

עוזר המאמן של הפועל ירושלים, יונתן אלון, אמר לקראת המשחק: "תמיד חשוב לנו לנצח, בטח נגד מכבי, אבל מבחינתנו זו עוד הזדמנות לעשות צעד קדימה באיך שאנחנו משחקים וצריך לנצל את זה כדי להיות טובים יותר להמשך". על השינוי שהקבוצה עברה בפגרה: "אנחנו קבוצה מאוד שונה, היינו צריכים לעשות שינויים ובסך הכל אנחנו בכיוון טוב. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, אילו התאמות צריך לעשות מהשחקנים שאינם לאלה שנמצאים ומרגישים טוב".

ג'ון הולנד הוסיף: "אנחנו צריכים להמשיך להשתפר כקבוצה. הפלייאוף מעבר לפינה וזה הדבר החשוב, אבל המשחק מחר הוא הוא שלב בדרך לשיפור. למדנו מה לא עשינו טוב בהפסד הקודם למכבי".

בצד של מכבי תל אביב, אלייז'ה בראיינט יחזור לסגל אחרי שקיבל מנוחה במחזור האחרון, בעוד קווינסי אייסי ממשיך להתאושש מפציעה בברכו וייעדר, כמו גם טיילר דורסי שעדיין שוהה בבידוד ואמור לעשות בדיקת קורונה בימים הקרובים. סקוטי ווילבקין עומד על ממוצע של 22.3 נקודות נגד הפועל ירושלים ובשני הניצחונות עליה נבחר למצטיין המחזור בליגה.

ג'יימס פלדין | הפועל "בנק יהב" ירושלים

המאמן יאניס ספרופולוס אמר לפני האימון המסכם של קבוצתו: "כולם יודעים את החשיבות של המשחק. אנחנו רוצים להיות מפוקסים יותר מאשר במשחק שניצחנו כאן. ירושלים קבוצה טובה מאוד ואם לא נעקוב אחרי התכנית שלנו, יהיה לנו קשה להישאר במשחק".

סנדי כהן, שסיפק את משחקו הטוב ביותר במכבי בניצחון על חולון, הוסיף: "פשוט צריך לשמור חזק, למנוע סלים קלים, לרדת להגנה, לשחק יחד כקבוצה וליהנות. אני מרגיש יותר בנוח ממשחק למשחק ומנסה להמשיך להתקדם, לבסס את מקומי בקבוצה ולרכוש את האמון של כולם, בתקווה שאמשיך במומנטום".

חוזר לסגל | דני מרון

מכבי ראשון לציון – הפועל חולון (19:20)

אחרי שהפתיעו את האלופה בביתם, שחקניו של גיא גודס התפרקו נגד הפועל ירושלים ונוצחו 88:73. עם זאת, הם הבטיחו את המקום השלישי בעקבות ההפסד של יריבתם מחר למכבי תל אביב ויקוו לסיים את העונה הסדירה בטון חיובי. "נותרו לנו שני משחקים לרגעי ההכרעה של העונה, אנחנו מתכוננים בכל הכוח ורוצים להגיע בשיא לכל משחק", אמר נמרוד טישמן.

מנגד, הקבוצה של עמית שרף עוד לא ניצחה משחק מאז חזרת הליגה והיא מקווה לשפר את מצב הרוח לפני הפלייאוף, אך לשם כך היא תצטרך תפוקה גדולה יותר מהזרים שלה, שכן רק ג'ימי הול ושאבון קולמן הופיעו למשחק האחרון. חולון עדיין לא ניצחה את הכתומים בשלושה מפגשים בין הקבוצות העונה.

ערב המשחק חולון הודיעה על שחרורו של דזי וושינגטון לאחר שהשחקן פנה להנהלת המועדון והביע את רצונו לסיים את דרכו במועדון בעקבות התגברות תחלואת הקורונה והלחץ והחשש מצד משפחתו. במועדון החליטו שלא לעמוד בדרכו ולשחררו באופן מיידי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי