עוד חוזר הניגון: הפועל ירושלים שוב נפלה בחצי הגמר. קטש לא ימשיך?

האדומים שילמו מחיר על פתיחה נוראית: "אין לי הסבר. הייתי בהלם מתחילת המשחק", אמר המאמן שלא חתום לעונה הבאה ועתידו לא ברור. "מאכזב שלא יזכרו כמה טובים היינו", הוסיף הולנד. וגם: מצב הסגל ל-2020/21

(גודל טקסט)

עונה שכללה רגעים קסומים ונראתה כאחת שיכולה להיגמר בטרבל היסטורי, הסתיימה אתמול (ראשון) בצורה עגומה מבחינת הפועל ירושלים. שוב זה קרה לאדומים בחצי גמר הפיינל פור, בו הודחו עונה שלישית ברציפות בעקבות הפסד 100:97 למכבי ראשון לציון, אותה יריבה שעצרה אותם בשלב ארבע האחרונות בשנה שעברה, אך גם זו שלא הצליחה לגבור עליהם באף מפגש בין הצדדים השנה. ואיכשהו, בתום משחק שבו חזרה מפיגור של 22 נקודות, דווקא מחזיקת הגביע היא זו שיכולה להרגיש כאילו בעטה בדלי. 

כי הפועל ירושלים הייתה שם. לא רק שהיא הצליחה למחוק פער שבדרך כלל היה שובר כל קבוצה במשחק של להיות או לחדול, אלא גם הייתה ביתרון בדקות טובות של כדורסל ורכבה על משחק פשוט מפלצתי (גם גיא גודס הגדיר אותו כך) של ג'רמי פארגו, אחד שכבר הניף כאן את צלחת האליפות בארבע מקרים שונים ויודע בדיוק כיצד לעשות את זה. אלא שגם שיא הנקודות למשחק אחד בהיסטוריית הפיינל פור, אותו קבע הרכז בן ה-34, לא הספיק לקבוצה של עודד קטש, אשר למרות הקאמבק המרשים, שילמה בעיקר על הרבע הראשון המזעזע שלה. לא כך מצופה מקבוצה שהתרגלה לזכות בתארים בשנים האחרונות לפתוח משחק נוקאאוט וגם הבעלים, אייל חומסקי, ביטא היטב את התחושה הזו כשצרח מהיציעים במטרה להעיר את השחקנים בדקות הראשונות. 

"אין לי הסבר. האנרגיות היו מצוינות בחדר ההלבשה. ידענו שהם הולכים לבוא אגרסיביים מההתחלה, במיוחד אחרי שניצחנו אותם חמש פעמים", אמר קטש, "פתחנו נורא. הייתי בהלם מזה. במבט לאחור, הפסדנו בדרך שפתחנו את המשחק. לא מספיק אגרסיביים, לקבל 32 נקודות כשנשארו לנו שתי עבירות לתת – זה אומר משהו. לפעמים כשיש הרבה מה להפסיד, נכנסים לאיזה הלם כזה. זה לא קרה לנו הרבה וזה היה לא צפוי". 

ג'רמי פארגו. גם משחק שיא שלו לא הספיק | אודי ציטיאט

אפשר לדבר על אובדן שני שחקני מפתח כמו ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס, מעמודי התווך של הקבוצה בדרך לזכייה בגביע ווינר ובגביע המדינה העונה. אך למרות שאכן מדובר בשחקנים חשובים מאוד, כשרואים מה מחליף כמו פארגו הביא עמו לקבוצה ולוקחים בחשבון שהיא ניצחה את ראשון לציון שלוש פעמים ללא בראון ותומאס, לא בטוח שחסרונם מהווה תירוץ הולם לכך שהקבוצה שוב אכזבה במעמד הפיינל פור. 

"הציפיות היו גבוהות, יש לנו קבוצה מצוינת. אני מאוכזב כי בדיעבד לא יזכרו כמה טובים היינו", הוסיף ג'ון הולנד. "זה סיום עגום בגלל הנסיבות, עם הקורונה וכו'. אף אחד לא יבין מה היה לנו העונה וזה מה שמאכזב, זו קבוצה שהייתה יכולה לזכות בהכל. אבל דברים לא עבדו לטובתנו וזה מה שקרה. תמיד יש את השנה הבאה. זו הגישה שלנו, החיים ממשיכים". 

כעת בירושלים יתחילו לחשוב על העונה הבאה וסימן השאלה הראשון נוגע לעתידו של קטש על הקווים. המאמן, שלא מחזיק בחוזה לעונה הבאה, הוסיף לעצמו כתם עם היעדרות שנייה ברציפות מגמר הפיינל פור. מצד שני, במועדון ודאי יקחו בחשבון כי הפגרה בקיץ הזה קצרה מהרגיל וכלל לא בטוח שניתן יהיה למצוא מאמן טוב מקטש, שהוביל את הקבוצה לשתי זכיות בגביע וכל השחקנים הישראלים, מלבד בר טימור, עשו אצלו התקדמות ניכרת. כך או כך, בבירה יצטרכו לקבל החלטות מהר, שכן בעוד חודשיים הקבוצה אמורה להתמודד בפיינל 8 של ליגת האלופות שאף תוכנן להיערך בירושלים, אם כי בשלב זה לא ברור כיצד יתקיים אותו טורניר על רקע משבר הקורונה. 

ג'ון הולנד | אודי ציטיאט

ומה לגבי הסגל? בגזרת הישראלים, בר טימור, נמרוד לוי ועידן זלמנסון חתומים לעונה הבאה, כאשר תמיר בלאט עשוי גם הוא להמשיך בקבוצה כמושאל מאלבה ברלין, אצלה חתם לשלוש שנים בתחילת החודש. בנוגע לזרים, ג'יימס פלדין חתום לעונה נוספת וימשיך בקבוצה. גם בראון ותומאס חתמו בקיץ הקודם על הארכת חוזה בשנתיים וככל הנראה עתידם יוכרע בהתאם להתפתחויות בארצות הברית, סביב מחאת הקהילה השחורה והמגיפה. לא מן הנמנע שתומאס יהיה על הכוונת של קבוצות אחרות באירופה, לאחר שהצטיין גם במסגרת ליגת האלופות העונה. מי שלא מחזיקים בחוזה ל-2020/21 הם עמנואל טרי, שכבר הוזכר כמועמד למספר קבוצות יורוליג, וג'ון הולנד. כזכור, האחרון הגיע כמחליף לטרנט לוקט וסיפק יכולת טובה מאוד, כך שיהיה מעניין לראות האם ירושלים תרצה להשאיר אותו ומה יקרה עם לוקט, שעזב בשלב מוקדם של העונה מסיבות משפחתיות, אך חתם ב-2019 לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי