העסקה של הקיץ: אנטה ז'יז'יץ' חתם במכבי תל אביב

אנטה ז'יז'יץ' | מכבי תל אביב

הסנטר הקרואטי (23, 2.08), שכבר היה בדרכו לריאל מדריד, סגר לשנתיים בשורות הצהובים: "גאה ומאושר להצטרף למשפחה, מחכה לפגוש את האוהדים". ספרופולוס: "שחקן עם איכויות שייתן לנו כוח בצבע"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה הבוקר (שלישי) על הרכש המשמעותי ביותר שלה הקיץ: אנטה ז'יז'יץ' חתם לשנתיים במועדון הצהוב, שביצע מחטף מרשים מריאל מדריד אחרי שהבלאנקוס כבר הגיעו לסיכום עם הסנטר הקרואטי לפני כחודשיים. ז'יזיץ' ינחת מחר בישראל לקראת פתיחת האימונים של הקבוצה.

ז'יז'יץ' רצה מאוד להגיע לריאל מדריד וקיבל ממנה הצעה כספית גבוהה יותר מזו שהגישה אלופת ישראל, אלא שהספרדים התמהמהו והיססו עם השלמת העסקה בשל סימני השאלה הנוגעים לעתידו של פקונדו קמפאסו. בסופו של דבר, הסנטר בחר להצטרף לסגל של יאניס ספרופולוס, שמקבל חיזוק משמעותי מאוד לקו הקדמי. הקרואטי מצטרף לכריס ג'ונס ועוז בלייזר שחתמו בשבועיים האחרונים, כאשר מכבי תל אביב הודיעה גם על הארכת החוזים של אנג'לו קלויארו וג'ון דיברתולומאו.

ז'יז'יץ' (23, 2.08), אחיו של אנדראה ז'יז'יץ' שזכה עם מכבי תל אביב ביורוליג ב-2014, גדל במחלקת הנוער של ספליט ושיחק במדי ציבונה זאגרב וגוריצה מהליגה הבכירה בארצו. ב-2016 הצטרף לדרושפאקה של דייויד בלאט, שם שיתף פעולה עם סקוטי ווילבקין ורשם 20 הופעות ביורוליג, בהן העמיד ממוצעים של 9 נקודות ו-6.7 ריבאונדים ב-21.9 דקות למשחק. בשלוש השנים האחרונות שיחק בקליבלנד קבאלירס, כשעונת השיא שלו הייתה ב-2018/19, בה קלע 7.8 נקודות והוריד 5.4 ריבאונדים למשחק.

הקשר הראשוני שלו למכבי תל אביב נוצר ב-2014, אז ביקר בישראל יחד עם דרגאן בנדר בימים בהם הוקמה האקדמיה של המועדון. "אנטה הוא שחקן בעל איכויות שייתן לנו כוח רב בצבע ואני שמח מאוד שהחתמנו אותו", אמר ספרופולוס, ""הוא יעזור למכבי עם המיומנויות שלו והמקצוענות שלו להצליח ולעמוד במטרות שלנו. אני שמח מאוד שאאמן אותו כי אימנתי גם את אחיו הגדול אנדריאה באולימפיאקוס ואין ספק שיעזור לנו שהוא כבר שיתף פעולה בעבר עם סקוטי ווילבקין".

עוד הוסיף המאמן: "אני שמח שיש לו עבר במכבי, שהיה כבר בתל אביב, התאמן פה קצת והרגיש מה זה המועדון הגדול הזה. חשוב שעכשיו מכבי הצליחה להחתים אותו ולצרף אותו למשפחה. אנחנו נילחם יחד עבור המטרות של מכבי".

ז'יז'יץ' עצמו מסר: "אני גאה ומאושר להצטרף למשפחת מכבי. זאת משפחה שהכרתי מאז שהייתי בן 16 והזדמנות ללבוש את הגופיה שאחי הגדול לבש. אני רוצה להודות לבעלים, לניקולה וויצ'יץ' ולמאמן יאניס ספרופולוס שהאמינו בי. אני מחכה לרגע בו אפגוש את האוהדים, נתראה בתל אביב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי