הכנה: הפסד ביתי למכבי חיפה, ניצחונות לחולון ולבאר שבע

לה-בריאן נאש | מכבי חיפה, רשמי

הירוקים נכנעו 86:79 לכתומים, למרות 27 נקודות של נאש. דניאל סאואנה: "נשברנו ברבע השני, אבל זה נורמלי למשחק קדם עונה". הסגולים גברו 83:90 על הפועל ת"א, הקבוצה של רמי הדר ניצחה 61:66 את גלבוע/גליל

(גודל טקסט)

קבוצות ליגת העל בכדורסל ממשיכות בהכנות לקראת העונה המתקרבת, ומכבי חיפה אירחה היום (חמישי) בהיכל רוממה את עירוני נס ציונה, אשר ניצחה את ההתמודדות 79:86 והייתה עם ידה על העליונה לאורך רוב המשחק.

הירוקים פתחו טוב, אך הכתומים הצליחו לצמצם מעט את הפער והרבע הראשון הסתיים ב-19:20 לטובת המארחת. הרבע השני היה נרא האחרת לחלוטין, ונס ציונה בראשותם של טל דן וקוואן צ'יטהאם ירדה למחצית ביתרון מבטיח של 37:52. המחצית השנייה החלה באותה מגמה, אבל לה-בריאן נאש התעורר ונכנס פעם אחר פעם אל הסל. הפורוורד החדש של מכבי חיפה הרשים וסיים את המשחק כקלע המוביל עם 27 נקודות, אך בסוף הרביעי השלישי המצב השתפר רק מעט ולוח התוצאות עמד על 60:72 לנס ציונה, ובסיום התוצאה עמדה כאמור על 79:86.

נאש הוביל את רשימת הקלעים כאמור והוסיף שישה ריבאונדים ושישה אסיסטים. כריס דאו סיפק 14 נק' מול האקסית, ומספר זהה קלע רומן סורקין. מן העבר השני, נמרוד לוי ודביון ברי קלעו 16 כ"א, צ'יטהאם הוסיף 15 ופטריק מילר סיפק 14 נק' ושמונה אסיסטים.

מאמן החיפאים, דניאל סאואנה, אמר בסיום: "היינו יציבים ברוב המשחק, רק ברבע השני נשברנו, אבל זה נורמלי למשחק קדם עונה. מרבית השחקנים לא שיחקו ממרץ, אז כולם צריכים לחזור לתחושה הזו ולהכיר אחד את השני. אני מרוצה מהרבה דברים, אבל יש כמובן דברים שמצריכים שיפור ונעבוד עליהם".

טל דן, אלכס צ'וברביץ' | מכבי חיפה, רשמי
דניאל סאואנה, ארון ואלדז | מכבי חיפה, רשמי

הפועל תל אביב – הפועל חולון 90:83

בהיכל קבוצת שלמה נערך מפגש בין שניים מהמאמנים היוונים בליגה, סטפאנוס דדאס שישתתף בליגת האלופות של פיב"א עם הפועל חולון, ויאניס קאסטריטיס שיקווה להעפיל מהמוקדמות של אותו מפעל עם האדומים מתל אביב. המארחת פתחה בחמישייה עם וולטר למון ג'וניור, ים מדר, חואקין שוכמן, רג'י אפשואו וטאליב זאנה. הסגולים-צהובים, שחסרו את עודד ברנדווין אשר סבל מצוואר תפוס, עלו עם יוגב אוחיון, טיירוס מגי, סי ג'יי האריס, כריס ג'ונסון וריצ'רד האוול.

אחרי ראשון צמוד שהסתיים ב-20:21 להפועל תל אביב, ריצה של חולון העלתה אותה ליתרון דו ספרתי, 28:41 חמש דקות לפני ההפסקה, אלא שהאדומים צימקו וירדו למחצית בפיגור 48:43. חולון שמרה על הפער בתחילת הרבע השלישי, אך המארחת סגרה את הרבע חזק יותר והובילה 65:66 לקראת 10 הדקות האחרונות. השוויון נשמר למשך חמש דקות בתוך הרבע המכריע, אולם חולון הצליחה לייצר בריחה קטנה בסיום ויצאה עם הניצחון.

קלעו להפועל תל אביב: ים מדר 17(6 אסיסטים), טאליב זאנה 16 (7 ריבאונדים), וולטר למון ג'וניור 15, רג'י אפשואו 13, בר טימור 11, יונתן מור 7, חואקין שוכמן 3, דניאל קופרברג 1.

קלעו להפועל חולון: כריס ג'ונסון 17, אייזיאה מיילס 16 (7 ריבאונדים), טיירוס מגי 15, סי ג'יי האריס 12, ווילי וורקמן 9 (8 ריבאונדים), יוגב אוחיון 8, ריצ'רד האוול 7 (10 ריבאונדים, גיא פניני 6.

הפועל באר שבע – הפועל גלבוע/גליל 61:66

אחרי הניצחון של הפועל ירושלים על אילת, בבירת הנגב נערך משחק נוסף בין הקבוצה הביתית לגלבוע/גליל. אמיר בל, טראוויס ווריק, קיילב אגאדה, עמית זיס וג'יימס בנקס פתחו בחמישייה של רמי הדר, בעוד האורחת התחילה עם יפתח זיו, אייזיאה קאזינס, ג'ו תומאסון, קרי בלקשיר ופטריק יאנג.

ריצת 0:10 מוקדמת הכניסה את באר שבע למומנטום ועם רבע התקפי מצוין שכלל מספר סלים בהתקפות מתפרצות, היא הובילה 16:27 לאחר 10 דקות. ברבע השני המומנטום התהפך מבחינת המארחת, שנתקעה על שש נקודות בלבד ולא מצאה את הטבעת בזריקות לשלוש. קאזינס עזר לחבורה מגן נר לצמק ל-33:28 בהפסקה. שחקניו של ליאור ליובין סגרוו ריצת 0:11 בתחילת המחצית השנייה ובהמשך השלימו מהפך, בדרך ל-43:46 בתום הרבע השלישי. בדקות ההכרעה, באר שבע סוף סוף התחילה לפגוע מחוץ לקשת, חזרה להוביל ושמרה על היתרון עד הסיום.

קלעו להפועל באר שבע: קיילב אגאדה 14, אריק גריפין 13, ספנסר וייס וטראוויס ווריק 11 כ"א, אמיר בל 6, נתן ג'ורקוביץ וג'יימס בנקס 4 כ"א, עמית זיס 2, נטע סגל 1.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: יפתח זיו 16, אייזיאה קאזינס 10, ג'ו תומאסון 9, קרי בלקשיר 8, עמית גרשון 5, פטריק יאנג ויותם חנוכי 4 כ"א, חן כלפון ונתנאל ארצי 2 כ"א, קורן ג'ורנו 1.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי