בדרך לרבע הגמר: ניצחונות לגלבוע/גליל ולהפועל חיפה

יפתח זיו | דני מרון

ערב נהדר של יפתח זיו סחף את קבוצתו של ליאור ליובין ל-72:78 על בני הרצליה, קינן אוואנס העניק לעולה החדשה 76:78 דרמטי עם שלשת ניצחון, ארבע שניות לסיום

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

תמונת רבע גמר גביע ווינר תושלם הערב (רביעי) עם סיומם של שני המשחקים הנותרים בשמינית. הפועל חיפה לא תשכח הרבה זמן את הופעת הבכורה שלה בטורניר קדם העונה, זאת לאחר שניצחה את הפועל באר שבע בזכות שלשת קלאץ' של קינן אוואנס, ארבע שניות לסיום המשחק. החבורה של אלעד חסין תפגוש את מכבי תל אביב בשבת הקרובה (18:45). במקביל, הפועל גלבוע/גליל גברה על בני הרצליה, לא מעט בזכותו של יפתח זיו שרשם ערב קליעה מוצלח לשלוש, בדרך למפגש עם הפועל חולון בעוד שלושה ימים (21:00).

הפועל גלבוע/גליל – בני הרצליה 72:78

הקבוצה הביתית הפגיזה שש שלשות ב-66.6% כבר ברבע הראשון, כשג'ו תומאסון ונתנאל ארצי בלטו בשורותיה, בעוד קנדל אנתוני קלע תשע נקודות מהירות לזכות הכחולים, שפיגרו 26:18 לאחר 10 דקות. הרצליה כמעט מחקה את הפיגור ברבע השני, אך סיום המחצית הראשונה היה של גלבוע שירדה ביתרון 37:43. המארחת המשיכה להוביל ברבע השלישי הודות ליכולת מצוינת של יותם חנוכי ויפתח זיו, כאשר בצד השני, אנתוני המשיך להשאיר את האורחים בתמונה, בדרך ל-61:63 לגלבוע/גליל בתום שלושה רבעים. המשחק נשאר צמוד גם ברבע המכריע, אבל זיו לקח אחריות והוביל ריצת 0:7 מאוחרת שהבטיחה את הניצחון לחבורה מגן נר.

הפועל באר שבע – הפועל חיפה 78:76

שחקניו של רמי הדר הוליכו לאורך רוב הרבע הראשון וירדו ביתרון 20:23 בסופו, הודות לפתיחה טובה של קיילב אגאדה וספנסר וייס. קינן אוואנס היה האיש של חיפה במחצית הראשונה, ויחד עם דקות מעולות של כרם משעור וראקים באקלס, העולה החדשה השוותה ל-37:37 בהפסקה. באר שבע ברחה לפלוס שבע ברבע השלישי, החיפאים מנעו פתיחת פער גדול יותר וירדו בפיגור 57:54 אחרי 30 דקות. פחות מדקה לסיום, הביתיים הובילו 68:75 ונראו בדרך הבטוחה לניצחון, אך הפועל חיפה יצאה לריצת 1:10 בראשותו של אוואנס, שצלף שתי שלשות ברגעי ההכרעה, השנייה שבהן ארבע שניות לבאזר והעניק לקבוצתו של אלעד חסין את הכרטיס לרבע הגמר, זאת אחרי שעמית זיס החטיא שתי זריקות עונשין מכריעות לפני המהלך האחרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי