הגיעה לעונה: ניצחון בכורה למכבי חיפה. גלבוע/גליל כבר לא מושלמת

דניאל סאואנה, שחקני מכבי חיפה | דני מרון

הירוקים ניצחו 83:92 את הפועל תל אביב בחוץ, הודות ל-23 נקודות של כריס דאו ו-20 של מייקל בריסקר. 21 של טימור לא מנעו הפסד שלישי של האדומים. החבורה מגן נר הובסה 100:77 על ידי אילת, קייסי פראת'ר בלט עם 21

(גודל טקסט)

המחזור השישי בליגת העל בכדורסל נמשך הערב (ראשון) ובו נעצרו שני רצפים. מכבי חיפה השיגה את ניצחון הבכורה שלה לעונה, כאשר גברה על הפועל תל אביב בדרייב אין. במקביל, הפועל גלבוע/גליל נחלה הפסד ראשון, נגד הפועל אילת של מאמנה לשעבר – אריאל בית הלחמי, שרשמה ניצחון רביעי ברציפות.

הפועל תל אביב – מכבי חיפה 92:83

הקבוצה של דניאל סאואנה שמה קץ לרצף של שלושה הפסדים עם ניצחון חוץ חשוב. מנגד, המארחת ממשיכה לשקוע וספגה את הפסדה השלישי העונה, בארבעה משחקים, למרות יכולת טובה של ג'יי פי טוקוטו בהופעתו הראשונה בקבוצה. לעומת הרכש, מי שאכזב פעם נוספת הוא וולטר למון ג'וניור.

מכבי חיפה סגרה את הרבע הראשון בריצת 2:10 שהציבה אותה בפלוס שמונה, ובמהלך הרבע השני הוסיפה ריצת 0:7 שהעלתה אותה ליתרון של 14 נקודות, אשר צומק בשתיים בלבד בירידה להפסקה. האדומים עלו אחרת למחצית השנייה ועצרו את הירוקים על 13 נקודות בלבד ברבע השלישי, כאשר בשלוש וחצי הדקות האחרונות, בר טימור וים מדר הובילו ריצת 2:10 שצימקה את הההפרש לנקודה בלבד לקראת 10 הדקות המכריעות. המומנטום חזרה לאורחת בפתיחת הרבע האחרון והפער גדל בחזרה ל-10 נקודות, אבל טימור וג'יי פי טוקוטו דאגו לשמונה נקודות ללא מענה עבור הפועל ת"א, שהתקרבה שוב למינוס שתיים בלבד. כריס דאו ודונטה סמית' דאגו להרחיק את הירוקים לפלוס שמונה, ובהמשך מייקל בריסקר שמר על הפער יחד עם דבון ג'פרסון, לפני שדאו סגר עניין מהקו.

דאו ובריסקר. כוכבי הניצחון של הירוקים | דני מרון
אפשואו וטימור מאוכזבים. הפועל ת"א ממשיכה לשקוע | דני מרון

קלעו להפועל ת"א: בר טימור 21 (4/8 לשלוש, 7 אסיסטים), ג'יי פי טוקוטו 15, ים מדר (10 אסיסטים) ורג'י אפשואו (8 ריבאונדים) 12 כ"א, יונתן מור 7, דניאל קופרברג 6, וולטר למון ג'וניור ורז אדם 4 כ"א.

קלעו למכבי חיפה: כריס דאו 23 (14/14 מקו העונשין), מייקל בריסקר 20 (7 ריבאונדים), דבון ג'פרסון 19 (10 ריבאונדים), דונטה סמית' 13 (8 ריבאונדים), אב בן שימול 9, רומן סורקין וארון ואלדז 4 כ"א.

למון ג'וניור שוב אכזב | דני מרון
דונטה סמית'. חיוך של ניצחון בכורה | דני מרון
קסטריטיס. הפסד שלישי לאדומים | דני מרון

הפועל גלבוע/גליל – הפועל אילת 100:77

אחרי חמישה ניצחונות רצופים, הקבוצה של ליאור ליובין נעצרה בתבוסה גדולה, אולי בשל העובדה שיפתח זיו רשם את ההופעה הכי פחות טובה שלו מתחילת העונה. הדרומיים בכושר נפלא מאז ההפסד למכבי תל אביב ומלבד ה-84:86 על מכבי ראשל"צ לפני שבוע, שלושה מארבעת הניצחונות האחרונים שלהם הגיעו בהפרש דו ספרתי.

אילת הובילה לאורך הרבע הראשון בפער של כשש נקודות, ולקראת סיום המחצית הראשונה יצאה לריצת 2:13 שבה כל שחקני החמישייה שלה קלעו, בדרך ליתרון בן 13 נקודות בהפסקה. ההפרש גדל ל-16 במהלך הרבע השלישי, ודווקא לאחר שהמארחת צימקה למינוס שמונה בלבד לקראת סופו, רבע אחרון שנגמר בתוצאה 19:34 לדרומיים לא השאיר לגלבוע סיכוי.

קלעו לגלבוע/גליל: אייזיאה קאזינס 14, ג'הייבה פלויד וקרי בלקשיר 13 כ"א, ג'ו תומאסון 12 (7 ריבאונדים, 7 אסיסטים), נתנאל ארצי ועמית גרשון 6 כ"א, יפתח זיו ויותם חנוכי 5 כ"א, גיל בני 3.

קלעו להפועל אילת: קייסי פראת'ר 21, מארקל בראון 19 (7 אסיסטים), יונתן שולדבראנד וג'ו רגלנד (7 אסיסטים) 16 כ"א, ג'וש ניבו 14 (10 ריבאונדים), רועי הובר 7, בן קרטר 4, צוף בן משה 3.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי