בחולון מנסים לעכל: "פתאום נכנסנו להלם משום מקום"

גיא פניני | דני מרון

הסגולים כבר ראו את עצמם מעפילים לגמר הגביע מול מכבי ת"א, אך ברבע האחרון הכל התפרק. פניני: "הפתיעו אותנו ולא הגבנו, היה כדור שלג מפחיד. הייתי בטוח שהניצחון שלנו"

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

ב-2018 הפועל חולון הייתה זו שהכניסה את מכבי תל אביב לבצורת שלוש השנים ללא זכייה בגביע המדינה ואמנם שתי הקבוצות השתנו לחלוטין מאז, אך אמש (חמישי) הסגולים עמדו כפסע מהארכת אותה בצורת בשנה נוספת. חולון התייצבה לחצי הגמר נגד האלופה ושיחקה כמי שהתכוננה כל העונה לקרב נוקאאוט מולה, אלא שדווקא ברגע בו כמעט עמדה על קצה ההר, עם יתרון בן 16 נקודות בתוך הרבע הרביעי, היא התגלגלה במדרון תלול בדרך להפסד 87:85 דרמטי לצהובים בתום הארכה.

לא ברור מתי ועל ידי מי נקבע המונח "בעיטה בדלי", אך הוא מתאר בדיוק את מה שקרה להפועל חולון אמש. אחרי מחצית ראשונה שוויונית וצמודה, החל מפתיחת הרבע השלישי הכל הלך לכיוון הקבוצה של סטפאנוס דדאס. ריצת 3:17 בתחילת המחצית השנייה פתחה פער דו ספרתי לזכותה ושבע דקות לסיום הרבע הרביעי הלוח הראה 50:66 לטובתה, אך כנראה שחולון הרגישה כל כך בטוחה שהניצחון יהיה בידיה, שהניסיון האגרסיבי לקאמבק מצד מכבי ת"א תפסה אותה בהלם מוחלט.

אחד הסימנים החיוביים מבחינת חולון היה עוד הופעה גדולה של גיא פניני במשחק מכריע. הקפטן בן ה-37 הראה פעם נוספת שהוא אחד משחקני המאני טיים הגדולים בכדורסל הישראלי וחיפה על ערב חלש של מקסים דה זאו עם 17 נקודות, כולל חמש שלשות שכל אחת מהן הגיעה ברגע קריטי. אלא שגם פניני לא הצליח לעצור את המפולת וכמוהו גם טיירוס מגי, אייזיאה מיילס וסי ג'יי האריס שבלטו אף הם, כשהאחרון יצא בעבירה חמישית בתחילת ההארכה.

סטפאנוס דדאס | דני מרון

"חשבתי שהמשחק שלנו, לא ראיתי כוח שיכול לקחת את זה מאיתנו", הודה פניני לאחר ההפסד, "היו לנו אנרגיות מדהימות, המשחק שטף, הכל זרם וקלענו באחוזים גבוהים, אבל פתאום משום מקום נכנסנו להלם ולצערי היום אני בצד המפסיד וצריך לחיות עם זה. הפסדנו היום הזדמנות אדירה לעלות לגמר ולעשות משהו ענק למועדון הזה".

הפורוורד ניסה להסביר את ההתפרקות ברבע האחרון ובהארכה: "מכבי התחילה ללחוץ ומאותו רגע התחלנו לעשות את כל הטעויות האפשריות נגד זה. הפתיעו אותנו ולא הגבנו, היה כדור שלג מפחיד וקשה לעצור את זה. מול קבוצה כמו מכבי אתה משלם את המחיר, ושילמנו מחיר כבד".

מעבר לכך, פניני הצביע על העייפות כגורם להתרסקות ולמרות שמאמנו בחר להשתמש ברוטציה קצרה מהרגיל, הקפטן לא ראה בכך תירוץ: "היינו סחוטים בסוף. זו חוכמה בדיעבד להגיד ששיחקנו ברוטציה קצרה מדי. שיחקנו טוב ומי שהיה ברוטציה הרגיש טוב. בדרך כלל במשחקים כאלה הולכים עם רוטציה כזו, אבל נפלנו מהרגליים בסוף. כשהם התחילו ללחוץ היינו צריכים להגיב יותר טוב ולא עשינו את זה".

זה אמנם הפסד כואב מאוד מבחינתה של הפועל חולון, אך הקבוצה של דדאס הראתה הן אתמול והן במפגשיה הקודמים עם מכבי ת"א שהיא מסוגלת לקרוא תיגר על האלופה. בגביע חולון כבר לא תזכה, אך העונה עדיין חיה לגמרי מבחינתה, כשבנוסף לשלב הטופ 16 בליגת האלופות של פיב"א היא ללא ספק בין המועמדות להיאבק על זכייה באליפות הליגה ובדרך לשם, היא ככל הנראה תקבל הזדמנות נוספת נגד הצהובים.

טיירוס מגי, סקוטי ווילבקין | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי