כבר בחמישי: מקלארן עשוי לשבת על הספסל לצדו של קרויף

סטיב מקלארן
סטיב מקלארן | דני מרון

במכבי תל אביב מנסים להסביר את חלוקת הסמכויות בין השניים ומתעקשים: ההולנדי יזם את המהלך, מקלארן לא יסכים ללכלך את שמו. אפשרות: יעבדו בפועל כמנג'ר ומאמן כמו באנגליה

(גודל טקסט)

 במכבי תל אביב ממשיכים לפזר ערפל סביב המהלך לצירוף סטיב מקלארן לצוות המקצועי, אך דבר אחד ברור. מהלך כזה אינו מהסוג שנרקם כשגורם במועדון מתעורר בוקר אחד ומוציא אותו לפועל. מהלך של החתמת מאמן נבחרת אנגליה לשעבר צריך להתקבל ולהגיע אל שולחן העבודה של הבעלים מיץ' גולדהאר ויד ימינו ג'ק אנגלידיס. מהלך כזה מצריך את הפעלתו של המנכ"ל בן מנספורד. כולם היו שותפים לסגירה עם מקלארן.

לשאלות מי הוביל את המהלך, מי יזם אותו, ומדוע מאמן נבחרת אנגליה מוכן לנחות בקריית שלום כאיש צוות מקצועי לצדו של ג'ורדי קרויף אין תשובה אחת חד משמעית שהיא הנכונה. מקורבים למהלך טוענים: "מקלארן לא יהיה שותף למהלך בו הוא עתיד לכאורה להחליף על הקווים את ג'ורדי קרויף עבור שום סכום כספי. מקלארן אימן את קרויף, הוא ג'נטלמן אנגלי ולא 'ילכלך' את שמו".

לשאלה אם יש סיכוי עתידי קרוב או רחוק שמקלארן יהיה בכל זאת המאמן, ענה הגורם: "מהלך כזה יכול להפוך לאמיתי רק אם ג'ורדי קרויף החליט לעזוב את ישראל ואת מכבי ת"א והנושא ידוע למיץ' גולדהאר. כרגע הסיכויים נמוכים שמהלך כזה יקרה"


מקלארן עם קרויף. "כרגע הסיכויים נמוכים שג'ורדי יעזוב" (מכבי תל אביב האתר הרשמי)

במכבי תל אביב טוענים כי מי שביקש את מקלארן לצדו הוא ג'ורדי קרויף, כך מסביר ההולנדי למקורביו. ביום ראשון הוא טען בתוקף שידע על הגעתו של מקלארן לישראל. באשר להגדרת תפקידו של האנגלי, גורמים במועדון סבורים כי הטייטל יועץ לצוות המקצועי (שהודלף לתקשורת האנגלית כבר לפני שבוע) הוא המכובד ביותר עבור שני אנשי המקצוע ולא מפחית מכבודם של שניהם.

מעמדת היועץ הוא יכול לעזור באימונים על כר הדשא ובמקביל, כמו שנהג קרויף מול ליטו וידיגאל, לשבת כבר נגד אלטאך על ספסל המחליפים. ובכל זאת ההודעה "צורבת מעט" כשנזכרים באמירות קודמות כמו זאת שקרויף הוא זה שהביא לקריית שלום את האנגוליי וידיגאל, כאשר בפועל זאת הייתה הנחתה משותפת של גולדהאר את אנגלידיס, על פי דבריו של וידיאגל.


קרויף עם טוריחו (מימין) ופויאטוס (משמאל). זקוק לסיוע נוסף (אודי ציטיאט)

בסביבת המועדון סבורים כי קרויף ראה שמקצועית מכבי תל אביב לא עשתה את קפיצת הדרך בדרך לאליפות ועם כל הכבוד לעוזרו הספרדי דני פויאטוס הוא זקוק לדמות נוספת. טענה נוספת כי ג'ורדי קרויף ישוב בקרוב לעמדת המנהל המקצועי ומקלארן יהיה המאמן בפועל הוכחשה נכון לעכשיו, אך לא מן הנמנע שהשניים יעבדו במתכונת של מנג'ר ומאמן ראשי כמו באנגליה וכמו שעשה מקלארן עם הארי רדנאפ. אגב, במכבי ת"א הדגישו שהגעת ניק בלאקמן ששיחק תחת מקלארן בדרבי לא קשורה למאמן, הרי שהצהובים עקבו אחריו תקופה ארוכה.

למרות כל האמור לעיל, מובן מאליו שהדחה מהליגה האירופית ותוצאה לא טובה בראשון נגד עירוני קריית שמונה תוביל לרעידת אדמה מקצועית נוספת בקריית שלום ואולי לשינוי בהגדרת הסמכויות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי