בכר: נחכה לחודש ינואר ונראה מה יהיה עם קואנקה

איסק קואנקה
איסק קואנקה | עדי אבישי

הקשר לא נכלל בסגל הפועל ב"ש בניצחון 1:3 על ק"ש אמש. "יש לו חוזה, הוא חלק מהקבוצה", אמר המאמן. שביעות רצון מפקהארט, באלופה ינסו לדחות את עזיבת וואקמה לקיץ. צדק יתייצב בחמישי בפני אופ"א לדיון בעניינו

(גודל טקסט)

 האם איסק קואנקה ישרוד את "מסדר הטילים" של חודש ינואר? הדחתו של הקשר הספרדי מהסגל של הפועל באר שבע למשחק עם עירוני קריית שמונה שהסתיים ב-1:3 לאלופה אמש (ראשון), מגבירה את חוסר הוודאות בנוגע לעתידו בקבוצה. בצוות המקצועי היו מאוכזבים מהגישה של אקס ברצלונה בתיקו מול בית"ר ירושלים לפני שבוע, והוצאתו מהרוטציה נעשתה בלי יותר מדי התלבטויות.

המאמן ברק בכר שמהרגע הראשון לימד על קואנקה סנגוריה על רקע יכולתו המאכזבת, נשמע הפעם פחות אופטימי לגביו. "כל משחק לגופו, יחד איתו לא התלבשו עוד שלושה שחקנים. יש לו חוזה, הוא חלק מהקבוצה. נחכה לחודש ינואר ונראה מה יהיה איתו". לעומתו, החלוץ הצ'כי תומאש פקהארט, שחידש את הקשר עם הרשת לאחר שלושה חודשי בצורת בליגה, העלה את מניותיו בעיני המאמן וכנראה יסיים את העונה בטרנר.

"תומאש הוא אחד המקצוענים שיצא לי לאמן", העיד בכר שבחר להקפיץ את הצ'כי מהספסל בסביבות הדקה ה-70, וקפץ משמחה בגול השלישי מראשו של פקהארט. "תומאש עובד מצוין. המדדים שלו מראים שהוא רץ יותר מכולם. כלשון הקלישאה, העבודה הקשה בסופו של דבר משתלמת, והגול הזה הגיע לו. נקווה שנמשיך לראות ממנו עוד תפוקה".


פקהארט. אחד המקצוענים שבכר אימן (אודי ציטיאט)

אצל האלופה מחפשים פתרון יצירתי שישכנע את טוני וואקמה לדחות את עזיבתו המתוכננת מינואר עד לסיום העונה, וינסו לגייס לקמפיין את הסופר איגלס. "הסברנו לטוני שכל עוד הוא איתנו ונותן הצגות, סיכוייו לקבל זימון לנבחרת ניגריה גבוהים יותר", סבורים במועדון. "בכל קבוצה אחרת, אם וכאשר הוא יתעקש לעזוב אותנו כבר בינואר, יקח לו זמן להתאקלם ולהציג את יכולתו האופטימלית". גרנוט רוהר, מאמנם הגרמני של הנשרים, אמור לגבש בקרוב את החבורה שהוגרלה ב"בית המוות" במונדיאל עם ארגנטינה, איסלנד וקרואטיה.

מצד שני, מכירת וואקמה עשויה להניב הכנסה רצינית שאין להקל בה ראש. "באיזשהו שלב מגיעים לנקודה שבה אי אפשר למנוע משחקן בממדים של טוני להתקדם", אומרים בטרנר ומעלים את הרף. "לא נוכל להרשות לעצמנו לדחות הצעה של 4-5 מיליון יורו תמורתו, במידה ותוגש אחת כזאת, והוא יעדיף בוודאות ללכת למקום שיציע לו מיליון יורו לעונה לתקופה של שלוש שנים. בכסף שנקבל נחפש את הטוני הבא".

בינתיים קיבלו מספר סוכנויות שחקנים בחו"ל את המנדט למצוא לו קבוצה עשירה, לא משנה באיזה יבשת, והחיפושים בעיצומם. בכר, מצידו, עדיין לא ממהר לבצע חישובים של המרת מטבע. "טוני הוא שחקן של הפועל באר שבע וכרגע הוא איתנו. מעבר למספרים הוא משקיע ונותן מעצמו, כשגם הקבוצה עוזרת לו. אין שום סיבה שהוא לא ישאר אצלנו".


וואקמה. ידחה את העזיבה? (דני מרון)

מי שלא הולך לשום מקום, פרט לעמדת המגן השמאלי במחזור הבא נגד סכנין בחוץ, הוא אורן ביטון. בתום ארבעה חודשי החלמה משבר בעצם השוקית קיבל הרכש מקריית שמונה את הצ'אנס, ולקח אותו בכמה גליצ'ים וצמד בישולים. "אורן עבר פציעה מאוד קשה וכולנו שמחים על חזרתו. הוא הדוגמה המובהקת לכך שאין אצלנו הרכב ראשון או הרכב שני. בכל עמדה יש לנו שני שחקנים באותה רמה".

מוליכת הטבלה החדשה-ישנה לא ממש תכסוס הערב ציפורניים, ולמרות שבכר לבש סוודר ירוק, כל תוצאה בדרבי החיפאי תתקבל בשוויון נפש. "אני אוהד של הפועל באר שבע, ומה שיקרה במשחק של מכבי חיפה פחות מעסיק אותנו". דן איינבינדר היה חסכן במילים והואיל לומר שהוא רגיל לעומסים המוטלים עליו ועל חבריו, צל"ש הוא העניק לקהל שדוחף ומעודד גם כשלא תמיד הולך: "בזכות האוהדים שלנו לא הפסדנו 40 משחקי ליגה ביתיים, ואני מאחל לעצמנו שרק נגדיל את הרצף הזה".

ובמעבר חד: הבלם שיר צדק יתייצב ביום חמישי בפני דייני המוסד השיפוטי של אופ"א בעיר ניון שבשוויץ ובאותו מעמד יגיב לחשדות המיוחסים לו בכתב האישום שעניינו שימוש בחומר מסוג אוקטופמין האסור לשימושם של ספורטאים תחרותיים וקיים בתוספי תזונה. צדק ימריא לשווייץ יחד עם רעייתו, ובליווי סמנכ"ל האגודה עו"ד עידו בר-נתן. אליהם יחבור עורך דין שוויצרי שייצג את צדק בדיון.


ביטון. לא הולך לשום מקום (דני מרון)

בסיומו של שלב ההוכחות יינתן פסק הדין, הליך שיכול להסתיים בתוך מספר שבועות. את זמנו הפנוי ניצל צדק מאז השעייתו-מרצון ללימוד חומר הראיות בכתב האישום ולגיבוש קו ההגנה. על כושרו הוא שומר בין השאר בריצות שדה, כשאחד המסלולים עובר בקרבת אצטדיון טרנר. מאמן כושר של המועדון משגיח מדי פעם על תנועותיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי