קלינגר: "מצפה לשינוי מהותי", ערן לוי: "לא מדברים על המספרים שלי"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

מחליפו של לוזון בבית"ר דיבר במסע"ת לקראת מכבי חיפה ואישר שהקשר שישב לצדו יפתח: "אנחנו צריכים להיות בצמרת, עשיתי מה שאפשר בחמישה ימים". לוי תקף: "לא יודע מי זה מנדג'ק, מסתכלים על איך שאני אוכל ומתלבש"

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים תערוך הערב (ראשון) את האימון המסכם לקראת משחק החוץ נגד מכבי חיפה, שייערך מחר בסמי עופר. התבוסה 5:1 לבני יהודה במחזור הקודם, חילופי המאמנים והגעתו של ניר קלינגר וכן העובדה שכרגע נמצאת בית"ר עמוק בתוך המקום האחרון, הכניסו את כל המועדון לדריכות מיוחדת בידיעה שהם חייבים לחזור מחיפה לפחות עם נקודה אחת.


עוד לפני האימון ערך המאמן ניר קלינגר מסיבת עיתונאים ראשונה כשלצדו התיישב ערן לוי, שהמאמן אישר שיפתח מול הירוקים. בפתח דבריו אמר ניר קלינגר: "אמנם אני עובד כאן רק חמישה ימים, אבל התחברתי מאוד מהר לאנשים, למועדון, לקבוצה, לשחקנים ולצוות. אלו בדרך כלל החלקים היותר טובים שלי, אני מתחבר מהר. בימים האלה עבדנו קשה, לפחות מבחינתי ניסיתי כמה שיותר להבין מה קרה ולמה ומה יהיה קדימה. להבין את המערכת, לדלות כמה שיותר פרטים בתור איש של פרטים. היה חשוב לי לעבוד כמה שיותר שעות ולמדתי די הרבה, לא את הכל כי בטוח אדע בעתיד הקרוב דברים נוספים וגם אשתמש בהם. אני מרגיש טוב ובנוח, זה אתגר גדול שאני שמח שלקחתי בלב שלם ולמרות שהמצב לא פשוט. בטוח ביכולות הקבוצה לעשות את השינוי".


על נקודת השפל בה נמצאת בית"ר וכמה הוא יכול לשנות: "מחובתי לנסות ולשנות משהו שלא עבד. אחד הדברים הראשונים שדיברתי איתם על השחקנים וגם לכל אורך השבוע זה שאדרוש לראות אותם מחויבים, בוודאי אחרי מה שקרה במשחק האחרון. הם מחויבים למקצוע ולקהל שהולך אחריהם לכל מקום וכמובן שגם לבעלים. התנאים של הקבוצה ממש אדירים, כל דבר שצריך קיים. החיבור בין התנאים, קהל ובעלים תומך צריך לעזור לנו – לצוות ולשחקנים – כדי לספק את הסחורה. אני מצפה לשינוי מהותי בגישה ובמחויבות על המגרש. נתחיל משם ולאט לאט ניכנס לעניינים טקטיים, מערכים וסגנון. מה שאפשר לעשות בחמישה ימים, עשינו. יהיה לא קל, אבל אני מגיע עם אנרגיה טובה ומנסה להדביק את השחקנים באמונה הזו – זו בית"ר ירושלים והיא צריכה להיות בצמרת".



"בית"ר ירושלים צריכה להיות בצמרת" (דני מרון)


כיצד הוא התרשם מהקבוצה שהשאיר גיא לוזון: "ידעתי שהקבוצה תחסר מספר שחקנים והגעתי עם דף חלק. אני לא מתכוון לומר את דעתי המקצועית על מה שהיה, זה לא הגון ולא נכון. אני מנסה כמה שיותר לדבר עם השחקנים כדי להבין איפה אפשר לתקן. אי אפשר להתווכח עם העובדה שהקבוצה במקום האחרון בטבלה, אבל אנחנו כן מלאי אופטימיות כי אני ראיתי קבוצה שרוצה והאימונים השבוע היו טובים, ראיתי תשוקה ואנשים שרוצים להצליח. אין מבחינתי תירוצים של פציעות או הרחקות, זה לא אני. אני מעדיף לא לשמוע מהשחקנים על המאמן הקודם ועל מה היה, אלא מה יהיה. קרה לי פעמיים בקריירה שהגעתי לקבוצה באמצע עונה וזה נוהג אצלי לא לדבר על המאמן הקודם או הצוות הקודם, אלא רוצה שהשחקנים יהיו ביקורתיים כלפי עצמם ואהבתי לשמוע שאף אחד מהשחקנים לא אמר מילה רעה על גיא או התלונן מקצועית. היה לי חשוב לראות שאני מתעסק עם חבר'ה טובים".


מה המטרות: "קשה להציב מטרות אחרי חמישה ימים פה. המטרה הראשונית והמיידית היא לייצב את הקבוצה, את משחק ההגנה והיכולת הטקטית. המטרה לטווח הבינוני היא לשנות מומנטום ולצבור נקודות ואחרי תקופת הביניים נוכל לדעת איפה אנחנו נמצאים. יגיע ינואר ונקבל החלטות בהתאם למצב הקבוצה ולמספר הנקודות ונוכל לפרוש מטרות לטווח ארוך".


כיצד הוא התרשם מערן לוי: "אימנתי אותו והוא יודע שאני אומר גם כשיש דברים לא נעימים. במקרה הזה אני מסתכל באימונים והם הכי חשובים לי, כי אני לא יכול לבחון את ערן, עידן או דן – כל שם שתגידו – על פי מה שהיה. כשאני מסתכל על שבוע האימונים האחרון אני רואה שחקן בכושר טוב, מלא ביטחון וזה מה שאני מחפש עכשיו. לכן החלטתי שערן יהיה בהרכב וייתן את הדברים הטובים שיש לו. את הדברים האחרים נצטרך לשפר וככה יימדדו כל השחקנים. אני לא מרגיש שזה נכון שיש שחקנים שצריכים לשחק. האימונים מדברים אליי הכי הרבה וככה ייקבע ההרכב. אני מניח שהיו דיבורים שלא רציתי אותו בהפועל חיפה, אצלנו כל אחד מפריח מה שבא לו בתקשורת, אבל שנינו יודעים את האמת. איחלתי לו בהצלחה וכתבתי לו שאני לא מאמין לו שהוא חותם בבית"ר, כי הוא היה קרוב לעבור להפועל חיפה".



ערן לוי. "מתייחסים למה שאני אוכל ולא למספרים" (דני מרון)


לקראת מכבי חיפה: "חשוב מאוד שניראה כמו קבוצה, שנגיע בטוחים בעצמנו ואני סומך על השחקנים. מצפה לנו משחק קשה כי גם הם בסוג של טלטלה ואנחנו יודעים שאלו תמיד משחקים גד'ולים וסוערים, אבל חשוב שנפתח ברגל ימין וזה המסר שהעברתי לשחקנים".


לסיום אמר קלינגר על חזרה לקבוצה גדולה:
"זה היה חשוב בשבילי לחזור ולאמן מועדון ענק בערך 15 שנה אחרי שעזבתי את מכבי תל אביב. מבחינתי אני חוזר לקדמת הבמה גם אם הסיטואציה שונה, אבל בית"ר קבוצה ענקית ואני מאוד נרגש".


ערן לוי הוסיף: "אני חושב שיש לנו סגל טוב, אנחנו הבאנו את הקבוצה למקום הזה ואנחנו נוציא אותה מזה. מקווה שיהיו לנו ימים טובים יותר. עשיתי עם ניר שתי קדנציות ואת מה שהיה לי להגיד על ניר אמרתי לשחקנים. אני חושב שקודם כל בשביל בית"ר ירושלים זה מהלך מבורך ללא קשר לערן לוי. לגבי השבוע שהיה, אנחנו עובדים קשה ולא רואים משהו אחר מאשר לחזור עם הנקודות מחיפה". 


על גיא לוזון: "בחרתי להתעלם מזה בכל דרך כזו או אחרת והדגשתי את זה. אני לא מייחס לכך חשיבות, אני אחרי".



לא ידבר על גיא לוזון לפחות עד סוף העונה (דני מרון)


על הפוסט של ג'ורג' מנדג'ק בזמנו:"אני לא יודע מי זה בכלל. מה שמוביל אותי זה המספרים ומשום מה אף אחד לא מדבר על זה, אלא על איך אני אוכל, מתלבש ועם מי אני ישן. אני לא מתייחס לדברים האלה וגם לא רואה אותם, זו האמת. אני צריך להראות על המגרש שאני יודע לשחק כדורגל".


בבית וגן מספרים על אווירה מעט שונה מאז הגעתו של ניר קלינגר. שחקנים שלא נספרו בימי גיא לוזון צפויים לקבל כעת הזדמנויות להוכיח את יכולתם וגורם במועדון אמר: "לכולם תהיה עכשיו הזדמנות שווה להרשים את קלינגר. אף אחד לא בטוח יותר בהרכב וזה כולל את כולם. הפסדנו יותר מדי נקודות מתחילת העונה ונגמרו התירוצים. הסגל הזה צריך להיות במקום אחר בטבלה והמזל שלנו הוא שהעונה ההפרשים בין הקבוצות נשארו קטנים ואפשר לתקן את המצב".


בסוף השבוע קלינגר תירגל שוב מערך של שלושה בלמים, עם טל בן חיים, מיקי סירושטיין וטל כחילה שיחזור להרכב אחרי שסופסל בשבועות האחרונים. עוז ראלי אמור לפתוח בעמדת המגן הימני ושמואל שיימן בצד שמאל. דוד קלטינס ואופיר קריאף תורגלו בקישור האחורי, כאשר עידן ורד וארון אולנארה צפויים לפתוח בחלק הקדמי עם ערן לוי. קלינגר יחסר את אפונסו טיירה הפצוע ואת דן איינבינדר המורחק.


הרכב משוער: דודו גורש, עוז ראלי (לירוי צעירי), טל בן חיים, מיקי סירושטיין, טל כחילה, שמואל שיימן, דוד קלטינס, אופיר קריאף, עידן ורד, ערן לוי, ארון אולנארה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי