סילבס: "לא אמשיך בהפועל חיפה אם היא תרד ליגה"

חיים סילבס
חיים סילבס | אודי ציטיאט

המאמן הטרי של הקבוצה התראיין לרדיו 103FM והודה: "לא עמדתי בציפיות של עצמי. הגיע הזמן לעשות קפיצת מדרגה, אני לא מונע מפחד". על יחסיו עם הבעלים כץ: "תהיה לי אוטונומיה מוחלטת"

(גודל טקסט)

התקופה האיומה של הפועל חיפה הסתיימה עם זעזוע על הקווים. ביום רביעי מונה חיים סילבס למאמן החדש של הקבוצה מהכרמל והבוקר (חמישי) הוצג רשמית במועדון. המאמן שהחל את העונה בעירוני קריית שמונה ופוטר, יודע שלא עמד בציפיות ושהמטרה הראשונה היא להשאיר את הפועל חיפה בליגה. סילבס התראיין לתוכית הספורט של רדיו 103FM וסיפר על הרצון לעשות קפיצת מדרגה, על היחסים עם איזי שירצקי וגם על מה שצפוי בהפועל חיפה.


על העונה האחרונה והסיבות שנבחר לאמן את הפועל חיפה: "כחלק מהדרך של מאמן יש גם תקופות בהן אתה לא עומד בציפיות ואז נאלצים להיפרד לפני הזמן. גם הימים האלה לא הופכים אותך למאמן פחות טוב אלא רק לפחות מצליח באותה נקודת זמן. בעלי קבוצות רוצים לבחור את המאמן לפי הכישורים שלו ולוקחים בחשבון שיש מאמנים טובים שיכולים להצליח פחות".


על יואב כץ: "דיברתי איתו בטלפון בערך חמש פעמים לפני החתימה הרשמית. הצגתי לו מניסיוני האישי את הדברים שחשובים לי והוא הציג בפניי את מה שחשוב לו. ירדנו לרזולוציות נמוכות וסיטואציות שונות ומצאנו את הדרך בה שנינו נהיה מרוצים. אני מוכן לדברים הטובים וגם לדברים הפחות טובים שהמקצוע דורש.  מיואב הבנתי בצורה חד משמעית שיש לי אוטונומיה מוחלטת ברמה המקצועית. יש הבדל כאשר מנהל המועדון מעביר ביקורת (יואב כץ לא אהב ששרון מימר החליף את גילי ורמוט נגד הפועל תל אביב),  לבין מקרה בו יש התערבות מקצועית.  צריך לדעת להתמודד עם ביקורת מהבעלים. אני מאמין ליואב".



חיים סילבס עם יואב כץ. יקבל אוטונומיה מוחלטת (מיכאל וייסרמן)


 

לא ימשיך אם הפועל חיפה תרד ליגה: "זה הסיכום בינינו. מה שהביא אותנו לסיכום – זה שלנו, וטבעי שנרצה לחשב מסלול מחש. אבל חשוב מאוד להגיד שאנחנו חושבים על העתיד אבל עוד לפניכן הגעתי כדי למקד את הקבוצה ולהחזיר אותה למסלול. ברגע שהפועל חיפה לא עלתה לפלייאוף העליון, בגלל התסכול הרב – שכחה שיש משחקים לשחק ופספסה הרבה נקודות ואין לנו עוד נקודות לאבד. המטרה היחידה היא להישאר בליגה, זו שבטווח הקרוב".


 

העובדה שלא הגיעה קפיצת מדרגה אמיתית:. "אני בהחלט מרגיש ככה. זו הייתה המטרה שלי. רציתי לעשות מדרגה נוספת בעירוני ק"ש וחשבתי שהדברים יילכו טוב יותר. לא הצלחתי וזה די משאיר אותי באותו האיזור. אני שמח לקבל את ההזדמנות בקבוצה הזו והפועל חיפה היא הזדמנות טובה לפרוץ קדימה. זו הקבוצה שעדיין מחזיקה את הגביע והתחילה את העונה באירופה. זה מתאים לי מאוד".
 

שרון מימר: "אנחנו חברים טובים, עדיין לא דיברתי איתו, זה לא הזמן, אשוחח איתו. אני מכיר את התחושה הזו של אחרי פיטורים. בלי שום קשר, אני חייב להגיד פה – יואב כץ ואיזי שירצקי, יש להם את הצדדים שלהם אבל הם מחזיקים קבוצות בהרבה כסף ומגיעים להישגים ואסור לבטל את זה. המקצוע שלנו היום דורש לעמוד בתנאים מסוימים. אני לא יכול לשנות את העולם אלא רק להתנהל הכי טוב שאני יכול במצב הקיים. תמיד קיבלתי את ההחלטות שלי, היה בינינו (סילבס ושירצקי) שיח מכובד גם אם קשה. אין לי שום טענות".


חיים סילבס בתקופתו בקריית שמונה. קפיצת המדרגה לא הגיעה (מאור אלקסלסי)

 

התקופה אחרי פיטורים: "אני סיימתי עם איזי בצורה טובה, ידעתי שהוא ימלא את ההתחייבות הכספית כלפיי. לא היה לי שום לחץ לחזור לעבוד, לא היה חסר לי שום דבר, התעסקתי איך אני מתאושש. אני תמיד נמצא עם המשפחה גם בתקופות הלחוצות. מה עשיתי? הלכתי ועשיתי השתלמויות ועקבתי ובדקתי את הדברים שעשיתי פחות טוב. ניסיתי לשאוב השראה מקבוצות בארץ וגם ליגת האלופות הייתה מעניינת וצפיתי בשני משחקים בחו"ל.
 


מאמן של קבוצות קטנות:  "התפקיד של התקשורת הוא להציג את הדברים האלה בצורה כזו. אני לא מונע מפחדים אלא מרצון להצליח. הפועל חיפה זו הזדמנות נהדרת, מועדון מעולה ואני רוצה לעבוד פה ואין שום דבר אחריו, אני לא חושב על התחנה הבאה האידיאל הוא להתחיל עונה, לבנות את הכל בקצב שלך, באיטיות, בנייה לרוחב, אבל המציאות הביאה אותנו לזה שאני שלושה משחקים לסוף, יש לזה יתרונות וחסרונות".
 

מעמד המאמן: "אני מכיר את כל המאמנים, ובעיקר את דור המאמנים שלנו, כולם חברים שלי, אני לא מכיר שום מאמן שמכתיבים לו את ההרכב. עבדתי עם איזי שהוא סופר-דומיננטי ואני בטוח שהוא לא קבע גם לאחרים. התקשורת היא זו שמוזילה את המקצוע".




סילבס עם רפואה. אף אחד לא מכתיב את ההרכבים (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי