סוכנו של זהבי נחת בסין. המטרה: שדרוג ל-12.5 מיליון דולר בעונה

ערן זהבי
ערן זהבי | טוויטר

שנה אחרי שהגיע לגוואנגז'ו ובזכות חוק חדש שצפוי להיכנס בסין, מתכוון החלוץ לדרוש מ-RF לשדרג את חוזהו שאולי יביא אותו לרשימת 25 השחקנים המרוויחים בעולם. וגם: מספר הכיבושים ב-100 משחקיו האחרונים

(גודל טקסט)

 מלך השערים של הליגה הסינית לאחר סיבוב משחקים אחד, ערן זהבי, הגיע הערב ל-13 שערי ליגה העונה ול-24 שערי ליגה ב-30 משחקי ליגה בגוואנגז'ו R&F. בימים הקרובים מתכוון זהבי, כך נודע ל"מעריב-השבוע", לשבת עם ראשי המועדון הסיני על מנת לשדרג את חוזהו, שנחתם רק לפני חמישה חודשים לשנתיים נוספות. 

סוכנו של זהבי, רונן קצב, נחת היום (שבת) בסין, שעות ספורות לפני משחק ההפסד של זהבי – בו כבש צמד – 4:3 צ'ונגצ'ינג ליפאן. זהבי זוכה בגוואנגז'ו לשכר בסיס של 7.5 מיליון דולר לעונה – ויכול להרוויח עוד כשני מיליון דולר בונוסים, בהתאם להישגים (מקומות 2-3 חצי מיליון דולר, אליפות עוד מיליון ומעבר לכך בונוסים קבוצתיים על ניצחונות) או שערים (20 אלף דולר לשער ליגה ומחצית מזה לשערים בגביע, בסך הכל עד כה 270 אלף דולר במחצית הראשונה של העונה). כעת הוא רוצה עוד, ומתכוון לדרוש את שדרוג שכרו בצורה משמעותית – לשכר בסיס של 12.5 מיליון דולר לשנה. 

  • בסין תוקפים: גואנגז'ו תלויה בערן זהבי. צפו בשעריו ב-3:4

לגוואנגז'ו, וגם לזהבי, ברור כי החוק החדש שעומד להיכנס בכדורגל הסיני, לפיו תצטרך כל קבוצה בסופר-ליג לשלם מס בגובה דמי ההעברה על כל שחקן זר חדש שייכנס לסין (זאת במטרה לבלום את סכומי ההעברות המפוצצים) מגדיל משמעותית את מעמדו של הכוכב הישראלי, שעליו כבר שולמו שמונה מיליון דולר למכבי תל אביב, ועתה הופך תג המחיר על כרטיסו (40 מיליון דולר) לאטרקטיבי גם עבור הקבוצות העשירות, שנגחאי או טיאנג'ין. זהבי מעוניין להישאר בגוואנגז'ו, שם הוא זוכה למעמד מקצועי ועסקי חסרי תקדים. 


ערן זהבי והתנועה המפורסמת אחרי כיבוש שער (אתר הליגה הסינית)

יש לציין כי מדובר בהליך שגרתי אצל זהבי, גם מהימים בהם שיחק במכבי ת"א, שם שדרג מדי עונה את שכרו, למרות החוזה הרב שנתי שנחתם איתו בכל מעמד שכזה. העיתוי בו הגיע קצב לסין – לקראת סיום משחקי הסיבוב הראשון ופתיחת חלון ההעברות בכדורגל הסיני – אינו מקרי. 

רק לפני כמה שבועות פורסמה במגזין "פורבס" היוקרתי רשימת 20 הכדורגלנים המשתכרים ביותר בעולם – על פי שכר ישיר וחוזים פרסומיים. בתחתית הרשימה למשל נמצא מסוט אוזיל מארסנל, עם שכר בגובה 10.5 מיליון דולר. על פי הרשימה מרוויח ססק פברגאס בצ'לסי 13 מיליון דולר וניימאר מרוויח בברצלונה 15 מיליון. ברשימה הזו נמצאים שני שחקנים מהליגה הסינית: האלק עם 19.1 מיליון דולר (שנגחאי SIPG) וגרצאינו פלה עם 17.1 מיליון (שאנדונג לוננג). 


זהבי חוגג עוד שער בסין (אתר הליגה הסינית)

ברשימה אחרת נטען כי איסקיאל לאבצי מחבאיי הסינית מרוויח 54 מיליון דולר, קרלוס טבס משנגחאי שנואה 43 מיליון דולר ואוסקר משנגחאי SIPG עם 27 מיליון. ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה? מפני שאם זהבי ישיג את מבוקשו ויזכה בחוזה בגובה 12.5 מיליון דולר, הוא עשוי להיכנס לרשימת 25 הכדורגלנים הרווחיים בעולם. לא יאומן. 

אגב, שני שעריו של זהבי היום הביאו אותו ל-220 שערים בכדורגל המקצועני, בדיוק כמו דוד לביא במקום ה-16 בין הישראלים בכל הזמנים. ראשון אלון מזרחי עם 339 שערים. זהבי גם השלים היום 100 משחקים בשנתיים האחרונות, בכל המסגרות כולל בנבחרת, בהם כבש 82 שערים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי