קני סייף: "לישראלים יש כישרון, אבל הבעיה היא במחויבות"

קני סייף
קני סייף | אתר רשמי

קשר גנט, שערך הלילה הופעת בכורה בנבחרת ארצות הברית, בראיון ל-103FM: "אני לא שוכח מאיפה באתי, מרגיש שאני מייצג את ישראל באמריקה. כילד לא חלמתי על זה"

(גודל טקסט)
 קני סייף הפך רשמית לשחקן נבחרת ארצות הברית. זה לא רק הזימון על ידי המאמן ברוס ארנה או האישור שהתקבל בפיפ"א, אלא קשר גנט כבר ערך הלילה (בין שבת לראשון) דקות ראשונות כשעלה מהספסל במשחק ההכנה שהסתיים ב-1:2 על גאנה.


הערב הוא התראיין בתכנית הספורט של 103FM ודיבר על נבחרתו החדשה: "הרגשתי גאה לייצג גם את מדינת ישראל בארצות הברית, אני שמח מאוד. קיבלתי את ההחלטה לייצג את ארצות הברית אחרי שחיכיתי הרבה זמן וזה לא הגיע. ההחלטה הייתה יותר קלה אחרי שנבחרת ארצות הברית פנתה אליי במצב שאני לא מספיק מוערך. זו נבחרת ברמה גבוהה יותר, יש הבדלים בפרטים הקטנים".




כשהתבקש לפרט מהו השוני בין הנבחרות השיב: "לישראלים יש המון כישרון, אתם לא מבינים, אבל העניין הוא נושא המחויבות והטקטיקה, איך שחקנים רצים ומחויבים לסמל. לאמריקאים פה אומרים לרוץ על הקו 50 פעם והם לא יגידו לא. לא הייתי המון בנבחרת בישראל, אבל ממה שראיתי פה ממש מחויבים". לסייף חשוב להזכיר שתי הופעות בנבחרת ישראל, אבל במשחקים לא רשמיים בלבד.



"האמריקאים לא יגידו לך לא" (Gettyimages)


כיצד הוא התפספס בישראל: "בגיל 18 ניר קלינגר לא נתן לי ממש לשחק בהפועל חיפה, עברתי לקריית שמונה שהייתה אז בתקופה טובה אחרי אליפות, היה הרכב שרץ ולא ממש קיבלתי הזדמנות והחלטתי ללכת לקבוצה קטנה. אחרי העונה ברמת השרון קיבלתי פניות מקבוצות גדולות בארץ, גם מכבי חיפה רצו מאוד, אבל זו הייתה ההחלטה שלי לצאת לדרך חדשה באירופה. רציתי להגשים את החלום בחו"ל ולא להישאר בארץ".


ההערכה לה הוא זוכה בבלגיה ובארצות הברית
: "זה כנראה מה שכולם רואים, זה מה שיש. ברמות הגבוהות הם מסתכלים על השחקן מהרבה בחינות וכשדודו (דהאן, סוכנו) מעביר שחקן לבלגיה יש לכך סיבות. בן רייכרט הוא שחקן מצוין, שיתפתי איתו פעולה והוא מתאים לאירופה. כנראה שהוא עדיין לא הראה את זה בארץ".



סייף מול הארי קיין. "ברמות הגבוהות מסתכלים על הרבה בחינות" (Gettyimages)


הקשר עם אביו שהלך לעולמו: "כשהייתי ילד, בארץ, לא חלמתי אפילו על מצב שארצות הברית תזמין אותי לנבחרת. כשהייתי בחו"ל אמא שלי סיפרה לי שאבא זכרונו לברכה אמר לה 'הבן שלך משחק בבלגיה ויש סיכוי גדול שארצות הברית תבוא לראות אותו. את יודעת איזה חלום זה?'. היא התרגשה מאוד לראות אותי נכנס למשחק".


התגובות בישראל למעבר לנבחרת ארצות הברית ובעיקר אלו שמכנים אותו "בוגד": "אני יכול גם להבין חלק מההודעות, אלו אנשים שרצו שאשחק בארץ, אבל יש גם הרבה ישראלים שתומכים בי. אני אמשיך להגיד את זה – אני עדיין ישראלי שמייצג את ישראל בארצות הברית. אני לא שוכח מאיפה באתי, אני מאוד אוהב את המדינה ואני כל כולי תומך בנבחרת. על הנעליים שלי יש את סמל ישראל".


אם היה עובר אילו היה מובטח לו מעמד של שחקן הרכב בנבחרת ישראל
: "אם כבר הייתי משחק בנבחרת ישראל, לא הייתי מגיע למצב הזה. אני לא כועס על אף אחד ואומר שהכל לטובה". 



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי