לסחוב בעלייה: העונה שצפויה לאלמוג כהן בבונדסליגה השנייה

אלמוג כהן
אלמוג כהן | Gettimages

העיניים בגרמניה נשואות לעבר הקשר שאמור להחזיר את אינגולשטאט לליגה הבכירה: "הוא התקווה הגדולה". אחרי עזיבת הכוכבים, המסע מתחיל היום מול אוניון ברלין (13:55, ספורט3)

(גודל טקסט)

 אלמוג כהן אמור להיות המנהיג של אינגולשטאט בעונה החדשה. זה המסר שמתקבל מכל השיחות עם העיתונאים המסקרים את הקבוצה ועם אוהדיה. הקשר הישראלי, שהעדיף להישאר במועדון ולחתום עד 2021 – על אף ירידת הליגה וההצעות שקיבל – אמור להוביל אותה בחזרה למקום שנגזל ממנה באופן דרמטי למדי.

הירידה נבעה בין היתר מבחירה לא מוצלחת של המאמן בקיץ שעבר. ראלף האזנהוטל, האיש שאחראי להצלחה חסרת התקדים של אינגולשטאט אשר הציל אותה מירידה ב-2014, העלה אותה לבונדסליגה לראשונה בתולדותיה ב-2015 וביסס את מקומה ב-2016, עזב לטובת המשרה הנחשקת בלייפציג – ואף הצעיד אותה באופן מידי למקום השני. 

בתקופתו, התבסס סגנונה של אינגולשטאט על הגנה מאורגנת מאוד ויציאה מהירה למתפרצות, וייתכן והיה צורך לשמור על המשכיות. במקום זאת, מינתה ההנהלה את מרקוס קאוצ'ינסקי, והעסק לא עבד. קאוצ'ינסקי זכה להערכה גדולה על פועלו בקרלסרוהה, אך היו לו שני חסרונות בולטים – היעדר ניסיון כלשהו בבונדסליגה והשקפה טקטית שונה בתכלית מקודמו. 

הזמן שנדרש לו על מנת להתאקלם – הן לרמה הגבוהה של התחרות והן לסגל השחקנים שירש – היה ארוך מדי, ובזמן זה התדרדרה הקבוצה לתחתית העמוקה, כאשר גם המזל היה פעמים רבות מדי נגדה. ההנהלה נאלצה לפטר בלב כבד את קאוצ'ינסקי אחרי עשרה מחזורים כאשר במאזנה של הקבוצה שתי נקודות בלבד. בזמן שנותר, היא עשתה מאמץ עליון להדביק את הפער, אך הדבר לא עלה בידה בסופו של דבר.

אלמוג כהן (AFPׂ)
אלמוג כהן (AFP)

גם למאמן שהגיע בנובמבר, מאיק ואלפורגיס הצעיר, לא היה ניסיון כלשהו בליגה הבכירה. הוא ניסה למצוא את שביל הזהב בין הגישות של האזנהוטל וקאוצ'ינסקי, ולעתים אפילו הצליח. רצף של שלושה ניצחונות בתחילת אפריל העניק לקבוצה תקווה אמיתית. ואולם, אינגולשטאט לא השכילה לנצח אף משחק בששת המחזורים האחרונים, בעוד אלת המזל שוב מפנה לה עורף ברגע האמת. היא סיימה במקום ה-17 עם 32 נקודות בלבד, וכעת זקוקה לשיקום ולשדרוג מערכות לקראת העונה החדשה בליגה השנייה שיוצאת לדרך בסוף השבוע הנוכחי.

ההחלטה להשאיר את ואלפורגיס זוכה לשבחים מצד התקשורת. "אני חושב שזו הדרך הנכונה, כי המאמן הקנה לקבוצה כלים, והיא שיחקה כדורגל טוב בשלהי העונה שעברה. מגיע לו קרדיט על כך שהיה לאינגולשטאט סיכוי לשרוד על המחזורים האחרונים. הוא האדם הראוי להתחיל את הבניה מחדש, על אף שאיבד שחקנים מרכזיים רבים בקיץ", אומר העיתונאי המקומי ג'ונתן הארדינג. 

מאיק ואלפורגיס (טוויטר)
מאיק ואלפורגיס (טוויטר)

רשימת העוזבים אכן מכובדת. פסקל גרוס, הקשר הדומיננטי ביותר של הקבוצה ואשף הכדורים הנייחים, שהיה שיאן הבישולים בעונת העליה, הצטרף לברייטון של תומר חמד ובירם כיאל תמורת שלושה מיליון יורו. יחד אתו הצטרף לשחפים גם המגן האוסטרי הוותיק מרקוס זוטנר תמורת ארבעה מיליון יורו. הקיצוני האוסטרלי הזריז מתיו לקי, שהיה אף הוא שחקן חשוב מאוד במערך, עזב להרטה ברלין תמורת שלושה מיליון יורו. הקשר האחורי הברזילאי הקשוח, רוג'ר, שב למולדתו, בעוד החלוץ האוסטרי לוקאס הינטרזייר עבר לבוכום, אשר צפויה להיאבק בצמרת הליגה השנייה.

ללא הכוכבים האלה יש צורך לארגן את השורות מחדש, ולכהן שמור תפקיד מפתח. "אלמוג כהן הוא התקווה הגדולה של אינגולשטאט, הוא שחקן עם נוכחות עצומה בחדר ההלבשה", אומר אלכס הובל. "אין ספק שכהן, יחד עם הקפטן מרווין מאטיפ, הוא המנהיג של הקבוצה הזו. הייתה לו עונה מעולה אשתקד, והוא יניע את אינגולשטאט גם העונה", אומר הארדינג. ואכן, חווה כהן את עונת השיא דווקא כאשר הקבוצה ירדה. הוא כבש שבעה שערים, הוסיף בישול אחד, ובאופן כללי היה הרוח החיה מאחורי המאמץ הגדול של הקבוצה. 

אלמוג כהן (GETTYIMAGESׂ)
אלמוג כהן (Gettyimages)

הישראלי אמנם נהנה מאוד בעידן האזנהוטל, אך הוא השתפר אפילו יותר בתקופת קאוצ'ינסקי ו-ואלפורגיס, ונטל על עצמו הרבה יותר יוזמה בחלק הקדמי. כשהוא נושק לגיל 29, הפריחה שלו רק מתחילה. לדעת הפרשנים, אינגולשטאט מסוגלת להילחם על אחד הכרטיסים לבונדסליגה למרות האבידות. "יש לה תקציב גבוה בהשוואה למתחרות, והיא גם מנוסה בתחום. המצטרפים החדשים איכותיים למדי, ויש תקווה שישתלבו היטב", אומר הארדינג. 

הזמן יגיד אם הוא צודק לגבי אנטוניו צ'ולאק שהגיע בהשאלה מהופנהיים, סטפן קוצ'קה – חלוץ הרכש מנירנברג, ומרסל גאוס, שחקן האגף השמאלי שהיה לא רע בקייזרסלאוטרן, אבל האוהדים שומרים על אופטימיות זהירה. העונה יוצאת לדרך הערב כאשר אינגולשטאט תארח את אוניון ברלין החזקה (13:55, ישיר בספורט3) אשר הייתה קרובה לעליה וסיימה במקום הרביעי בעונה שעברה. הקרב הזה עשוי לתת כיוון ראשוני בעונה החדשה, ולנו נותר רק להחזיק אצבעות לאחד הלגיונרים הטובים ביותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי