חשיפת ספורט1: אברם גרנט סגר לשנתיים בלבסקי סופיה

אברם גרנט
אברם גרנט | AFP

הישראלי בן ה-62 יצא מיציאה צדדית בשדה התעופה ונפגש עם הבעלים והמנהל המקצועי. ירוויח 25 אלף יורו לחודש ויהיה המאמן היקר בתולדות המועדון, צפוי לצרף עוזר ישראלי לצדו. צפו בתמונה הבלעדית מבולגריה

(גודל טקסט)

אברם גרנט נחת היום (שני) בבולגריה ולאחר פגישה עם הבעלים ספאס רוסב והמנהל הספורטיבי קרסמיר איבנוב, סגר לשנתיים כמאמן לבסקי סופיה – עסקה שנחשפה לראשונה בספורט1. בפגישה בין הצדדים נכחה גם עו"ד דיאנה איבנובה, המשמשת כמנכ"לית בקבוצה ובעלה הוא איש העסקים ציון שרר שתיווך בין הצדדים.


למרות שההערכה בבולגריה תחילה הייתה שאקס עירוני אשדוד אמיל ולב ישמש כעוזרו, מסתמן שאברם גרנט יצרף לקבוצה עוזר מאמן ישראלי ולא מן הנמנע כי גם אנשי צוות נוספים. גרנט ירוויח כ-25 אלף יורו לחודש ויהיה המאמן היקר בתולדות מועדון הפאר הבולגרי. אקס צ'לסי גם דאג להכניס בונוסים גבוהים על זכייה באליפות, גביע והצלחה בזירה האירופית. 




לידי ספורט1 אף הגיעה תמונה בלעדית של אברם גרנט לאחר הפגישה עם ראשי המועדון הבולגרי, אותו הוא עשוי לאמן ובכך לשוב לקווים כמאמן קבוצה ולא נבחרת לאחר חמש שנים.



גרנט יוצא מהפגישה בסופיה (צילום: ציון שרר)


קבוצתו האחרונה של גרנט הייתה פרטיזן בלגרד, אותה אימן מינואר 2012 ועד מאי באותה שנה. המשרה האחרונה של הישראלי הייתה כמאמן נבחרת גאנה, בה הוא סיים את דרכו אחרי קצת יותר משנתיים בחודש פברואר האחרון. בין לבין אקס צ'לסי שימש כמנהל הטכני של קבוצה טרוס ססאנה התאילנדית במשך כעשרה חודשים. 


לבסקי סופיה הוא אחד משני מועודני הפאר של בולגריה (השני צסק"א סופיה) עם 26 אליפויות (צסק"א מובילה עם 31) ו-26 גביעים. אם כי בעשור הנוכחי איבד המועדון את כוחו וכבר שמונה שנים לא זכה בתואר. שתי אליפויות הלכו לליטקס לובץ ושש ללודוגורץ. עם זאת מעולם לא ירדה ליגה וגם השיגה שיא מיוחד של 19 שנים ללא הפסד ביתי בין השנים 1966 ל-1985. לבסקי השתתפה בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2006/07 וסיימה רביעית בבית קשה שכלל את ברצלונה, צ'לסי ואת ורדר ברמן. הישג השיא באירופה פעמיים רבע גמר: בגביע אופ"א הודחה מול שאלקה בעונת 2005/06, ובגביע המחזיקות מול אתלטיקו מדריד ב-1976/77.



לא אימן קבוצה חמש שנים. אברם גרנט (Gettyimages)


לפי פרסומים רוסב, בעלי לבסקי סופיה, הוא אוהד של צ'לסי ורצה מאמן בעל שם לקבוצתו. גם האיטלקי דליו רוסי והצרפתי רנה ג'יראר היו מועמדים לתפקיד, אותו כאמור קיבל אברם גרנט. המועדון הבולגרי גבר אמש 0:2 על ויטושה ומאמנה ניקולאי מיטוב נשאל לגבי הגעתו האפשרית של גרנט: "הכל בידיים של ההנהלה. אני חושב ששיחקנו מצוין וחשוב שלקחנו שלוש נקודות. אם גבריאל אוברטן יהיה טוב הוא ייקח את הקבוצה קדימה".


מיטוב המשיך: "אני מכיר טוב מאוד את גרנט, אבל אני לא יכול להגיב על מאמן אחר שרוצים להביא במקומי. אני יכול לומר רק שלבסקי בתהליך בנייה וזה לוקח זמן. אתה לא יכול להביא עשרה שחקנים חדשים ולצפות שהכל יעבוד חלק". לבסקי, שהשקיעה כספים רבים במהלך הקיץ, הודחה מהליגה האירופית על ידי היידוק ספליט, אבל נראתה טוב יותר אתמול ורשמה ניצחון ראשון בליגה.

מוקדם יותר היום גרנט עצמו אמר לעיתון "7 ימי ספורט" הבולגרי: "אני מחכה להחלטה של ההנהלה. איך שמעתם על כך שאני עומד להיות המאמן?". "טופ ספורט" הבולגרי כתב בשעות הבוקר כי הבעלים של לבסקי נמצא בדילמה קשה את מי להביא כמאמן. "הוא צריך להחליט בין שני מועמדים". ב-2008 גרנט היה מועמד לאמן את נבחרת בולגריה, אבל לפי הפרסום דרש שכר של מיליון יורו והאופציה נפלה.




אברם גרנט. התקרבות עם לבסקי (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי