בדרך לעסקת ענק? זהבי צפוי לדרוש 50 מיליון דולר משנחאי שנואה

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: הליגה הסינית

לקראת המפגש מחר (14:30, ספורט2), המו"מ עם גוואנגז'ו R&F הואץ כשזהבי צפוי להחליף את טבס ולחתום לשלוש שנים. שנחאי מוכנה לשלם 30 מיליון דולר עבור החלוץ

(גודל טקסט)
יממה לפני משחק הליגה של גוואנגז'ו R&F בשנחאי, מול שנחאי גרינלנד שנואה, מואץ המשא ומתן לרכישת מלך השערים הישראלי של הסופר ליג הסינית, ערן זהבי, על ידי יריבתו מחר (שבת, 14:30, ספורט2) .מאז הוסט לפני שבועיים המנהל הספורטיבי של שנחאי, ג'ינגוואי וו, לתפקיד המאמן במקומו של האורוגוואי גוסטבו פויט, קיבלה קבוצתו הסינית של זהבי הצעה משנחאי לרכוש את החלוץ בחלון ההעברות בינואר תמורת 25 מיליון דולר, ותהיה מוכנה לשלם גם 30 מיליון תמורתו, כשהמטרה היא להפוך אותו לשחקן המרכזי בקבוצה במקומו של קרלוס טבס המאכזב, שהגיע בתחילת העונה מבוקה ג'וניורס וזכה לשכר מטורף של 40 מיליון דולר הנחשב לשכר הגבוה ביותר בעולם כאשר זהבי צפוי לדרוש 50 מיליון דולר למשך שלוש עונות.



יש לציין כי הקבוצה משנחאי, השנייה בטיבה בכרך הענק (25 מיליון תושבים) אחרי שנחאי SIPG, מוצבת במקום השישי בליגה הסינית מבחינת ערכה (106 מיליון דולר), אבל משתרכת בתחתית הטבלה, מה שהביא כאמור להחלפת המאמן פויט. מבחינת זהבי המגמה היא ברורה: הוא צפוי לדרוש 50 מיליון דולר לשלוש העונות הקרובות, כשכר בסיס, בין אם יעזוב לשנחאי או יישאר בגוונגז'ו, כאשר בקבוצתו הנוכחית הוא בשלבי מיצוי של הסכם עסקי שיקנה לו שווי כסף, שיפחית במידת מה את שכרו הישיר.



נוכח חוקים חדשים בכדורגל הסיני, שנחאי תהיה חייבת בתשלום מס מלא גם על דמי ההעברה לגוואנגז'ו, כך שהעסקה מבחינתה צפוייה להסתכם ב-150-160 מיליון דולר. יש לציין כי כרגע מרוויח זהבי 8 מיליון דולר בעונה, לא כולל מענקי מיקום וזכייה בתארים. זהבי כבר כבש מתחילת העונה 28 שערים – ליגה וגביע – ובסך הכל 45 שערים (ותשעה בישולים) במדי גוואנגז'ו, מה שהפך אותו למלך השערים שלה בכל הזמנים.


היורש של קרליטוס? זהבי (אתר רשמי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי