איוניר: מאמנים בישראל הם אנשים שהם נוחים לבעלים

מוטי איוניר
מוטי איוניר | עדי אבישי

"הבעלים של הפועל תל אביב נלחצו, והם טעו בדרך", "בן חיים עולה יותר מהתקציב שלנו לחמש שנים הבאות", "אין מעמד ולא מאמן בישראל", "אולימפיה פראג מזכירה את ההתחלה שלי בבית"ר ב"ש". איוניר בראיון ל-103FM

(גודל טקסט)
אחרי שפתח את העונה כמאמן הפועל תל אביב, פוטר ומצא יעד חדש בליגה השנייה בצ'כיה, כשחתם כמאמנה של אולימפיה פראג, מוטי איוניר העניק הערב (שני) ראיון ל-103FM וסיפר על התוכניות שלו לקראת הקבוצה החדשה, התסכול מהקדנציה באדום והעתיד שלו על הקווים. 


איוניר פתח את הראיון וסיפר על היעד החדש: "הליגה השנייה בצ'כיה כבר החלה, המחזור ה-16 שוחק, אני מגיע להכנה של החצי השני של העונה. אני אגיע בינואר לקראת ההכנה של הקבוצה לקראת 14 המחזורים האחרונים של העונה. לא הגעתי לצ'כיה כדי לשנות להם את החוקים, בסוף החודש הזה אני אשוב לצ'כיה. הייתי במשך שבועיים בפראג. מדובר בקבוצה שהיא קטנה בליגה השנייה. זה מזכיר לי את ההתחלה שלי כמאמן בבית"ר באר שבע. הבעלים יווני, שיש לו עסקים בצ'כיה, והוא אוהב כדורגל. הוא העלה את הקבוצה מהליגה החמישית עד לשנייה. המטרה היא קודם להבטיח את המקום בליגה. טל בן חיים עולה יותר מהתקציב של המועדון שלנו לחמש שנים". 
 


המאמן הסביר: "הכדורגל בצ'כיה שונה לחלוטין מישראל בכול מה שקשור לשכר. יש שחקנים שם שיכולים לשחק בישראל בסכומים פחותים. יש לנו כמה זרים בסגל. לא קיבלתי הצעות מליברפול ו-ויאריאל. אמרתי בתחילת העונה שחשבתי שזו ההזדמנות האחרונה שלי בכדורגל הישראלי". 



התאושש מהתקופה באדום. איוניר (עדי אבישי) 


התקופה בהפועל תל אביב: "היה לי כיף בהפועל תל אביב, נהנתי שם וחשבתי שאשאר שם כמה שנים. קרה מה שקרה בכדורגל שלנו. החלום של אימון באירופה היה אצלי הרבה זמן, הפעם היה כאן צירוף מקרים. אין פה שום שיקול כלכלי, לפחות בשלב הראשון. המחשבה שלי כרגע היא לאמן באירופה ולנסות להתקדם. הגעתי להסכם עם הפועל תל אביב, ניהלתי משא ומתן כדי לא להגיע לבוררות. זה הסתיים בצורה טובה בינינו".


הסיבה לסיום דרכו אצל האדומים: "מה שסיים את הדרך שלי בהפועל תל אביב, זה שאחרי שניים וחצי משחקים לא טובים הבעלים נלחצו. ברגע שהם נלחצו, דווקא אחרי פתיחה טובה, הם טעו בדרך. בוודאות הייתי מוביל את הפועל תל אביב לעבר המטרות שהצבנו בתחילת העונה. לא היו ישרים איתי. סיכמתי איתם שאני לא אלכלך עליהם. גם היום, שאני לא בהפועל תל אביב, אני מאחל להם להצליח ולעלות ליגה. אני בטוח שהם יעלו, כי אני לא רואה בליגה הזו הרבה קבוצות שמסוגלות להקשות עליהם. היא תעלה, בקלות או לא בקלות".



גדול על אולימפיה. בן חיים (אתר רשמי) 


שיטת שלושת הבלמים: "זה ממש לא התעקשות או דבר שקורה תמיד. שלושה בלמים היא שיטה, כמו כל שיטות. יש כל כך הרבה קבוצות שעברו מרביעיית הגנה לשלושה בלמים. אני לא מבין מה כולם נתפסו לעניין הזה שאני מאמן עם שלושה בלמים. זה כמו שתשאלו את צביקה שרף למה הקבוצה שלו שומרת אזורית או אישית? זה עדיין שיטה בכדורסל. כל אחד בוחר את מה שהוא חושב למתאים לו, משנה כשצריך וזה מה שאני עשיתי". 


מעמד המאמן: "אין לא מעמד, ולא מאמן. אי אפשר לחבר בין שתי המילים האלה. מה יהיה? לא יודע, יהיה יותר גרוע למאמנים. זו לא המצאה שלי, זה מה שקורה כאן ואפשר לראות את זה. עד כמה שמאמנים טובים, שיכולים להצליח, יושבים בבית. אני לא אוהב לדבר על אנשים אחרים, אבל היום מאמנים אנשים שהם נוחים למאמנים שלהם. בצ'כיה יש מאמנים שמצליחים בכדורסל".  


ההצעה מצ'כיה: "כמה ימים אחרי שהסיפור עם הפועל תל אביב נגמר, זה התקדם. הייתי כבר בעבר שלוש פעמים בצ'כיה וזה התקדם, הפעם זה התקדם. אני נוסע לאמן, לעשות את מה שאני אוהב. אני אוהב את אירופה. בדיוק כמו שהתחלתי עם בית"ר באר שבע, הצלחתי בה וניסיתי להתקדם – זו גם המטרה שלי. בליגה השנייה אין מאמנים זרים, בליגה הראשונה יש רק את אנדראה סטרמאצ'וני, שמאמן את טל בן חיים. אין סיכוי למאמן זר להגיע לצ'כיה, כי השכר שם לא רציני מבחינת שכר. זו מדינה שמרנית נורא בנוגע לכדורגל". 



טעו בדרך. איוניר והנהלת הפועל תל אביב (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי