"מתחרט שפיטרתי את לוזון מסטנדרד ליאז', טעיתי איתו"

גיא לוזון
גיא לוזון | דני מרון

דושטאלה, בעלי הקבוצה הבלגית לשעבר, החמיא: "השיטה של גיא עבדה בצורה טובה, הקשבתי לאנשים מסביבי ונתתי לו לעזוב. נוצרה לו תדמית של ליצן כי הוא נורא עסוק על הקווים". על הבחירה בלוזון: "סימנו אותו כאויב"

(גודל טקסט)

אחרי קיץ עמוס בציפיות וחיזוק משמעותי בכרמל, מכבי חיפה בחרה להיפרד לפני כחודש מגיא לוזון, במה שסומן כמהלך המשמעותי הראשון של המנהל המקצועי מו אלאך בירוק. כעת, שהמאמן ממתין ליעד הבא, הוא קיבל היום (שני) חיזוק מכיוון בלתי צפוי. רולאן דושאטלה, שהעניק ללוזון את ההזדמנות לפצוח בקריירה אירופית כשמינה אותו למאמן סטנדרד ליאז', בחר לחלוק למאמן שבחים.


"אחת החרטות הכי גדולות שלי היא סיום דרכו של גיא בסטנדרד. הוא היה מאמן איכותי, שנתן המון הזדמנויות לשחקנים צעירים וקדים את המועדון. הוא זה שנתן את הצ'אנס המשמעותי של מישי בטשואי וז'אן מישל אמפוקו. לא אשכח לו את זה", סיפר דושטאלה והסביר: "הקשבתי לאנשים מסביבי ונתתי לגיא לעזוב". 

 


חבר הפרלמנט הבלגי בן ה-70 הוסיף: "השיטה של לוזון עבדה בצורה נהדרת. שיחקנו כדורגל חיובי וטוב בתקופה שלו. בגלל שנוצרה לו תדמית של ליצן והוא ספג על זה ביקורת. ההתנהגות שלו הייתה שונה, הוא היה נורא עסוק על הקווים". 



מחמאות מבלגיה. לוזון (ערן לוף) 


על ההחלטה להמר על לוזון כמאמן ליאז', שעוררה סערה בעקבות יחסיו הקרובים עם דודו דהאן, סיפר דושטאלה: "שהחתמתי אותו, הייתי צריך לעשות דברים בצורה חכמה יותר. הייתי פועל אחרת וגורם לכולם להבין שמדובר באדם שמבין כדורגל ברמה מרשימה. ההתנהלות של גיא גרמה לאנשים לסמן אותו כאויב של הקבוצה כבר מהרגע הראשון". כזכור, דושטאלה מכר את סטנדרד ב-2015 בעקבות מחאות האוהדים נגדו. אחרי הקדנציה בבלגיה, הוא היה זה שהעניק ללוזון את האפשרות גם לאמן בממלכה בינואר 2015, כשמינה אותו למאמן צ'רלטון. גם הקדנציה בליגת המשנה האנגלית לא האריכה ימים ובאוקטובר של 2015 הוא פוטר.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי