גוואנגז'ו תציע לזהבי 13 מיליון דולר לעונה כדי להשאירו

ערן זהבי
ערן זהבי | הליגה הסינית

אחרי שטיאנג'ין וסוזה הקצו 150 מיליון דולר כדי לצרף את החלוץ, קבוצתו נחושה לשדרג את חוזהו. הבעיה: ההצעה של גוואנגז'ו נמוכה מהדרישות של זהבי. סגן נשיא המועדון הבהיר: "לא קיבלנו הצעה רשמית עליו"

(גודל טקסט)
גוואנגז'ו R&F נחושה להשאיר את ערן זהבי, כך מדווחים היום (ראשון) בתקשורת הסינית. אחרי שטיאנג'ין קוואנז'יאן של פאולו סוזה הקצתה 150 מיליון דולר כדי לצרף את הכוכב, בעסקה שתכלול גם את אלשנדרה פאטו ודמי העברה בסך 25 מיליון דולר (פי שלוש ממה ששילמה גוואנגז'ו למכבי תל אביב לפני כשנה וחצי), בקבוצתו של זהבי רוצים לשדרג את חוזהו, במטרה להשאיר אותו לעוד עונה.


על פי המתווה, החלוץ יקבל הצעה בסך 13 מיליון דולר לעונה. הפער בין ההצעה המשודרגת של גוואנגז'ו נמוכה בצורה משמעותית מהדרישה החדשה של זהבי, לקבל 50 מיליון דולר לשלוש עונות. המשמעות היא כי קיים פער של 11 מיליון דולר לעומת ההצעה המשודרגת של גוואנגז'ו. היום בחר סגן נשיא המועדון, הואנג שנגואה, לספר לתקשורת הסינית: "לא קיבלנו שום הצעה רשמית מטיאנג'ין".



מאוחר יותר, נרמז כי כבר בין שני המועדונים יש משא ומתן בנוגע להעברתו של זהבי שצפוי להרוויח 6.5 מיליון דולר יותר מפאטו, אם אכן המעבר יושלם. בתקשורת הסינית התייחסו לאפשרות כי סוזה וזהבי ישובו לשתף פעולה: "טיאנג'ין רוצה להראות שהיא משתגעת בשביל המאמן החדש, והיא רוצה להתחזק באמת. שיתוף הפעולה שלו עם סוזה יהיה יותר נוח, בשביל שניהם". 




יחליט להישאר? זהבי (אתר רשמי)  


כזכור, אמש פרסמנו כי אם אכן המעבר יושלם אז זהבי עצמו יקבל, כפי שדרש, 50 מיליון דולר ל-3 שנים, ושכרו יהיה יותר מפי שניים מכפי שהוא מרוויח היום. כיוון שמדובר ב-100 מיליון דולר, הרי שטיאנג'ין הקציבה 150 מיליון דולר לעסקה, שום דבר ממה שהכדורגל הישראלי הכיר קודם. יש לציין כי גוואנגז'ו מוכנה לדון בשדרוג שכרו של זהבי, אבל לא מוכנה בשלב הזה להשוות את הצעתה של טיאנג'ין.

טיאנג'ין נמצאת במחנה אימונים בדרום ספרד, והיא אמורה לשוב לסין כדי להתכונן למשחק ביתי בפלייאוף ליגת האלופות ב-30 בחודש מול המנצחת (ביום שלישי) בין בריסביין רואר האוסטרלית לסרס-נגרוס הפיליפינית. במקרה והעסקה תיחתם, זהבי לא ייצא עם גוונאגז'ו בסוף החודש למחנה האימונים באוסטרליה. המשחק הראשון של טיאנג'ין בליגת האלופות – אם תעפיל – יהיה מול אלופת הונג קונג, קיצ'י.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי