ערן זהבי בראיון לספורט1: אני בא עם רעב אינסופי

ערן זהבי
ערן זהבי | אינסטגרם

לאחר החתימה על החוזה החדש בגוואנגז'ו ר.פ, הכוכב הישראלי מדבר על הכל: "העסקה עם טיאנג'ין הייתה בלתי אפשרית. צריך חוש עסקי, אף פעם לא סיימתי חוזה". הראיון המלא יפורסם בהמשך השבוע, קבלו טעימה

(גודל טקסט)

החתימה של ערן זהבי הבוקר (שני) על חוזה חדש לשלוש שנים נוספות בגוואנגז'ו ר.פ הגיעה לאחר סאגה לא קצרה, בעיקר בין גוואנגז'ו לקבוצות שרצו את זהבי ובראשן טיאנג'ין קואנג'יאן של המאמן פאולו סוזה.

ארבעה ימים לפני פתיחת העונה (שישי, 13.35), בדרבי חוץ מול האלופה הנצחית גוונגז'ו אברגרנדה, זהבי הפך לשחקן הישראלי הראשון שישתכר סכום בן 8 ספרות בדולרים. אם ישחזר את העונה שעברה (מקום חמישי, מלך השערים של הליגה הסינית, ו-27 שערי ליגה), הוא יגיע כמעט ל-12 מיליון דולר, סכום מטורף לכל הדעות, בוודאי לנוכח המשכורות שמשלמים בכדורגל הישראלי.

"אני לא מסתכל על מה שיכולתי להרוויח בקבוצות אחרות ואם לקחתי החלטה אני מאוד מרוצה", אומר זהבי בשיחה מיוחדת עם ספורט1, "אני מאוד מעריך שנתנו לי חוזה לשלוש שנים. זה הדבר הכי חשוב פה". הכוכב הישראלי לא רצה להיכנס לעניין העסקה שלא צלחה עם טיאנג'ין של סוזה, אך הסכים לומר: "זה לא היה מו"מ נורמלי ורגיל בין שתי קבוצות. העסקה הייתה בלתי אפשרית מלכתחילה".

על העובדה כי הגיע לסין בחוזה של 4.5 מיליון דולר שכר בסיס, ותוך פחות משנתיים הסכום קפץ ל-10 מיליון, כשעוד קודם במכבי ת"א, שכרו שודרג מדי עונה, אמר זהבי: "הנוסחה היא מאוד פשוטה. הדבר הראשון זה לחתום על החוזה הקיים. המטרה היא להראות שמגיע לך מה שנתנו לך, ואחר כך אם מגיע לך יותר. אם הייתי כובש עשרה שערים בעונה לא היינו מדברים על חוזה חדש. צריך להיות גם עם חוש עסקי. הדבר העיקרי כאן זה שהמועדון רואה ממך מחויבות, ורצון להצלחה בכל שנה. חתמתי כמה וכמה חוזים בחיים שלי ולא סיימתי אף חוזה בחיים, כך שלא יודע מה יהיה איתי בסוף העונה או בעוד חצי שנה, ואולי בכל זאת אסיים את החוזה הנוכחי. העובדה כי נתנו לי חוזה לשלוש שנים אומרת הכל".

זהבי במעמד החתימה (צילום מאינסטגרם)
זהבי במעמד החתימה (צילום מאינסטגרם)

זהבי הודה כי לקשר של המשפחה לעיר גוואנגז'ו ולחברים, היה שיקול דעת בהחלטה להישאר – למרות הצעות נדיבות יותר שעמדו על הפרק – אבל גם החלטה עסקית. זהבי צפוי בימים הקרובים לשדרג את מעמדו העסקי: "צפויים שיתופי פעולה של חברות ישראליות עם חברות בסין. אעזור לחבר בין חברות ישראליות גדולות או סטארט אפים שיכולים לשנות דברים פה בסין, לבין השוק הסיני. תפקידי יהיה לעזור להם להגיע יותר בקלות לשוק הזה".

הליגה הסינית לא עברה טלטלה כמו לפני העונה הקודמת אותה סיימה הקבוצה במקום החמישי, וכך גם קבוצתו שתפתח את העונה במשחק הכי קשה שאפשר: "זה יישמע מצחיק, אבל זה נהדר בשבילנו לפתוח בדרבי מול קבוצה מצוינת. מי בא ביותר לחץ למשחק הזה, אנחנו או הם? מה יותר טוב מדרבי בפתיחת העונה, לפתוח ככה בפול גז?". זהבי גם הודה: "אני מרגיש מאוד טוב עם הגוף שלי. אני בא עם רעב אינסופי. אני מתרגש כמו לפני המשחק הראשון שלי בבוגרים".

ערן זהבי (טוויטר)
ערן זהבי (טוויטר)

מה המטרות העונה?
"האתגר זה לקחת מועדון כמו שלנו וכל שנה להתקדם איתו. אם סיימנו מקום חמישי בעונה שעברה אז אפשר לסיים שלישי. האתגר העונה להביא את הקבוצה למקום יותר טוב, יחד עם יכולת אישית שלי. לשמור על מה שהשגתי בעונה שעברה זה אתגר ענק בפני עצמו. אם אוכל לעשות עוד צעד קטן, ברור שזה החלום האמיתי".


הראיון המלא יתפרסם בהמשך השבוע.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי