דיווח: ספרטה פראג צפויה להיפרד מאנדראה סטראמצ'וני

אנדראה סטראמצ'וני
אנדראה סטראמצ'וני | ספרטה פראג, רשמי

באיטליה ובצ'כיה מדווחים שקבוצתו של טל בן חיים בדרך להיפרד מהמאמן בעקבות היכולת הרעה וה-1:1 המאכזב מול ברנו. מעמדו של החלוץ הישראלי ייפגע?

(גודל טקסט)

נראה שמאמנו של טל בן חיים בספרטה פראג, אנדראה סטרמצ'וני, נמצא בדרך הביתה. הקבוצה הצ'כית אומנם לא הודיעה על כך רשמית, אבל אחרי ה-1:1 אתמול (ראשון) נגד זבריובקה ברנו, פרסם האתר הרשמי של המועדון שההנהלה תקיים היום שיחות בנוגע לעתיד הקבוצה.

"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי כבר פרסם שההחלטה של ספרטה היא לפטר את המאמן, ולפי מקורות באיטליה וצ'כיה ההחלטה כבר נפלה ורק חסרה הודעה רשמית. מי שמעמדו עלול להיפגע מעזיבה של האיטלקי הוא טל בן חיים, שסטרמצ'וני היה זה שהחליט להחתים אותו בקבוצה. מאז הפגרה, קיבל החלוץ הישראלי הזדמנויות ואתמול השלים 90 דקות. בשני המשחקים לפני כן פתח בן חיים ורשם 66 ו-63 דקות לפני שהוחלף והציג יכולת בינונית, בערך כמו בחלק הראשון של העונה.

תחת סטרמצ'וני, שאימן בעבר את אינטר ואודינזה, הציגה הקבוצה יכולת לא מרשימה אחרי הפגרה ועד כה רשמה ניצחון אחד ושתי תוצאות תיקו. מעמדו של המאמן היה מעורער כבר בחלק הראשון של העונה, כאשר ספרטה שנחשבת למועדון פאר בצ'כיה, רחוקה כעת 14 נקודות מהמקום הראשון ומדורגת חמישית. בעלים המועדון דניאל קז'טינסקי, שתמך כל העת במאמן, אמר לפני הפגרה: "אם יתברר שרעיונות שלנו לא עובדים, נצטרך להתערב". כוכב העבר תומאש רוזיצקי, שפרש לאחרונה מכדורגל ומונה ליועץ מקצועי, אמר לפני המשחק עם ברנו שהוא לא שולל שינויים קיצוניים: "הבעלים של הקבוצה בעצמו אמר שמקומו של המאמן לא בטוח בקבוצה".


סטראמצ'וני. מעמדו לא יציב עוד מלפני הפגרה (ספרטה פראג, רשמי)

התיקו נגד ברנו היה כנראה הקש ששבר את גב הגמל, מאחר שמדובר בקבוצת תחתית המדורגת במקום ה-12 מתוך 16, ולמרות שסיימה את המשחק בעקבות הרחקה בדקה ה,69, ספרטה עדיין לא הצליחה לנצח למרות שחזרה מפיגור מספר דקות לפני כן. לפי ה"גאזטה", במהלך המשחק התפתח עימות כשהמנהל הספורטיבי החדש של הקבוצה, זדנק צ'סני, ניסה להתערב בניהול המשחק וזרק הוראות מהספסל לסטרמצ'וני, שהתעמת איתו.

כאמור, שעתיים לאחר המשחק ההנהלה הודיעה שתבשר לאוהדים על החלטתה, כשההערכה היא שהמנהל הספורטיבי יהיה המאמן הזמני של הקבוצה עד לסיום העונה. לפי העיתון "אי ספורט" הצ'כי, יש שלושה מועמדים להחליף את המאמן. פאבל הפאל שמאמן כיום את נבחרת סלובקיה עד גיל 21, ואצלב ז'ילק שמאמן את סיגמה אולומוץ' ורומן פיברניק שמאמן כיום את ברנו ושיחק בבני יהודה בשלהי שנות ה-90.

בן חיים מול ברנו. יושפע לרעה משינוי המאמן? (ספרטה פראג, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי