כיאל: אחרי שמונה שנים בבריטניה, אני ראוי לשמש כקפטן הנבחרת

בירם כיאל
בירם כיאל | AFP

קשר ברייטון התראיין ב-103FM והתייחס למעמדו בישראל, מוצא נבחרת במונדיאל שאפשר להידמות אליה ומצהיר: "אני יכול לתת מעבר למה שאנשים רואים, אני בן 30 ויש לי עוד קמפיין או שניים"

(גודל טקסט)

בירם כיאל פותח בימים אלו עונת פרמיירליג נוספת עם ברייטון, ובראיון לתכנית הספורט של 103FM אולי הלגיונר הבכיר שלנו בעולם שוחח על הטירוף בממלכה לאור עליית אנגליה לחצי גמר המונדיאל, מוצא נבחרת שישראל יכולה להידמות לה ומצהיר מפורשות: "אני ראוי לשמש כקפטן נבחרת ישראל".


עליית אנגליה לחצי גמר המונדיאל
: "הם שיחקו כדורגל מאוד טוב ואפשר להעריך את זה, השתנה משהו בגישה שלהם. כיף לראות את הנבחרת האנגלית, שתמיד חשבו שהיא תגיע לגמרים – במיוחד כי הליגה האנגלית נחשבת לטובה בעולם – והיום סוף סוף הם מביאים כבוד, אושר ושמחה".


היעדר כוכבים בולטים בשלושת האריות
: "בכל העולם אוהבים לשמוע על שמות, אבל אני חושב שהדבר הכי טוב שקרה לה זה שהמאמן של הצעירה הוא מי שקיבל את התפקיד. אפשר לראות את המחויבות של השחקנים למאמן ולחולצת הנבחרת. שיחקתי לפני שנתיים בצ'מפיונשיפ עם מגווייר, הוא המשיך משם ללסטר ומתקדם לרמות בהן הוא נמצא היום. יש הרבה שחקנים מוכשרים בליגות הנמוכות כמו וארדי שלא ספרו אותו. יש פוטנציאל אדיר בכדורגל האנגלי".


מגווייר. מהצ'מפיונשיפ ועד לחצי גמר המונדיאל (AFP)


שפע הזרים בפרמיירליג:
"זו הליגה הטובה בעולם עם השחקנים הטובים בעולם וזה משפר את השחקנים האנגלים. אין להם אף שחקן מחוץ לאנגליה. גם המאמנים הטובים בעולם כמו גווארדיולה, פוצ'טינו ומוריניו שעוזרים לשחקנים להתפתח. אלו תוצאות שרואים אותן".


רמת המונדיאל ביחס לטורנירים קודמים
: "זה גביע העולם הכי טוב שראיתי מאז שאני רואה כדורגל. גם ליגת האלופות והכדורגל בכלל בשנתיים האחרונות השתפר, ממש כיף לראות כדורגל. זה כמו לראות סרט, אי אפשר לדעת מה יקרה. המונדיאל מוכיח לנו שגם הנבחרות הגדולות לא תמיד מגיעות לסוף. ראינו גם את רוסיה ושבדיה שכמעט הגיעו לחצי הגמר, הלוואי עלינו דברים כאלה".

11 שחקנים כמו כיאל יספיקו כדי להגיע למונדיאל? "אני לא אוהב לדבר על עצמי, אבל כשאני מגיע לנבחרת אני רואה שחקנים עם כישרון ואני מאמין שיש אווירה חדשה בנבחרת. יש מנהל מקצועי חדש ואפשר לבנות משהו דומה לשל שבדיה, מאמין שנוכל להגיע לרמה שלה".

הכדורגל הישראלי ביחס למונדיאל: "שבדיה ויתרה על זלאטן, הכוכב הגדול שלה, משחקת 4-4-2 עם 11 שחקנים שעושים הגנה ומביאים משהו חדש לכדורגל, נלחמים בשביל הסמל כמו שאומרים. לנו אין הרבה שחקנים בליגות הבכירות – לשחק כל שבוע בליגת העל זה טוב וכיף, אבל כדי שנצליח כנבחרת גם אנחנו צריכים הרבה שחקנים עם אופי חזק, כאלו שלא רואים בעיניים אלא רק את הצלחתם".


הזאר מול כיאל. "גביע העולם הכי טוב מאז שאני רואה כדורגל" (AFP)

אם הוא ראוי לשמש כקפטן הנבחרת: "אני חושב שכן. רואה את עצמי מאוד ראוי כמי שתשע עונות בבריטניה. אם אשיר את ההמנון? תשימו את עצמכם במקום שלי בתור ערבי-מוסלמי, הייתם שרים? עניתי בשאלה כי מה שמעניין אותי זה להצליח עם הנבחרת ובגדול. אני בן 30 ואני מאמין שיש לי עוד קמפיין או שניים כדי לתת את הכל, למדתי הרבה ויש לי ניסיון. אני יכול לתת מעבר למה שאנשים רואים. חד משמעית שאני יכול להיות הקפטן, עליי להתעסק אך ורק בכדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי