בעקבות רוזנטל: קני סייף חולם על עוד אליפות בבלגיה

קני סייף
קני סייף | AFP

אחרי שהתאקלם מהר מהרגיל באנדרלכט תחת המאמן ואנהאזברוק שהיה גורם משמעותי בפריחה שלו, הישראלי-אמריקאי רוצה להשוות את ההישג של חלוץ ברוז' וליברפול בעבר. העיקר שיישאר בריא. יוכין מנתח

(גודל טקסט)

לגיונרים ישראלים מוצלחים רבים היו לאורך השנים, אבל רק אחד הצליח לזכות באליפויות עם שתי קבוצות שונות. היה זה רוני רוזנטל שהוכתר לאלוף בלגיה עם ברוז' ב-1988, ואז נטל חלק משמעותי בזכיה של ליברפול באנגליה ב-1990 – וזה נותר התואר האחרון של האדומים עד היום. העונה יש לקני סייף סיכוי ללכת בדרכו. אחרי שחגג באופן סנסציוני עם גנט ב-2015, בצוותא עם רמי גרשון, הוא יכול להיות שוב בפסגה הבלגית עם אנדרלכט. ספינת הדגל מבריסל אולי לא נחשבת לפייבוריטית מספר אחת, אבל יש לה סיכוי טוב יחסית, בין היתר בזכות מאמן מוערך מאוד בדמות היין ואנהאזברוק – האיש שסומך על סייף בעיניים עצומות.

ואנהאזברוק היה זה שהצעיד את גנט להישג ההיסטורי לפני קצת יותר מ-3 שנים. הייתה זו האליפות הראשונה בתולדות המועדון, וסייף בדיוק עשה את הצעדים הראשונים בכדורגל האירופי אחרי המעבר מעירוני רמת השרון. הבוס לקח אותו תחת חסותו, אבל ההתאקלמות הייתה הדרגתית, והקשר הדינמי פתח ב-8 משחקים בלבד. הוא שותף גם ב-12 מפגשים כמחליף, הבקיע פעמיים, אבל השנים הטובות עוד היו לפניו.

סייף הצטיין בליגת האלופות בה הפתיעו הבלגים בדרך לשמינית הגמר, השתלב בהרכב הפותח באופן קבוע, ובעונת 2016/17 כבר היה אחד השחקנים החשובים ביותר של גנט באגף השמאלי. לרוע מזלו, זו היתה גם עונה מאכזבת יחסית מבחינת הקבוצה כולה למרות המסע הנאה בליגה האירופית, ובשלב מסוים הרגיש ואנהאזברוק שהוא מיצה את עצמו בתפקיד. הוא התפטר בספטמבר כאשר הריח כי התפקיד באנדרלכט עשוי להתפנות, וזו היתה החלטה טובה עבור כל המעורבים, אם כי בשלב הראשון היא פגעה מאוד בסייף.

הכוכב הישראלי-אמריקאי מתאים כמו כפפה ליד למערך 3 הבלמים של ואנהאזברוק, בו כל הקו השמאלי שייך לו. איב ואנדרהאחה, אשר ירש את קודמו בגנט, דוגל בשיטה אחרת לגמרי, ואין בה מקום לשחקני אגף מסוג זה. כתוצאה מכך, איבד סייף לחלוטין את המקום בחודשים הראשונים של העונה שעברה, שולב 3 פעמים בלבד כמחליף, והיה ברור כשמש שאין לו עתיד בגנט, כל עוד היא ממשיכה עם המאמן הנוכחי. לעומת זאת, פציעות הותירו את אנדרלכט ללא שחקנים שמסוגלים למלא את המשבצת באגף השמאלי, וכך נסללה הדרך להשאלה של סייף לבריסל, עם אופציה לרכישה תמורת 3.6 מיליון יורו.


ואנהאזברוק. סייף מתאים לשיטה שלו כמו כפפה (Gettyimages)

וזה בדיוק מה שהסגולים עשו הקיץ, כי החודשים הראשונים של קני בקבוצתו החדשה היו נהדרים. "לא פשוט להסתגל באופן מיידי במועדון כה גדול, אבל סייף עשה זאת כאילו שיחק בו כבר זמן רב", אומר העיתונאי סוון קלאס. סייף פתח ב-17 משחקים עד שנפצע מול האקסית גנט באמצע מאי, ולמועדון היה קל להחליט לרכוש את כרטיסו, במחיר לא זול במונחים בלגים. ואנהאזברוק הבהיר כי הוא זקוק לו בטווח הארוך, ובגיל 24 סייף הוא גם השקעה לעתיד. אם ימנף את ההצלחה וימשיך להשתפר בהדרכת המאמן, הוא עשוי להימכר בסופו של דבר גם לליגה גדולה יותר.

עונת הבכורה היתה מאכזבת מאוד מבחינת ואנהאזברוק. אנדרלכט סיימה את הליגה הסדירה במקום השני, אך במרחק ניכר מברוז', וקיוותה לתת פייט בפלייאוף אחרי הקיזוז. זה לא עלה בידה, והיא התדרדרה למקום השלישי אחרי 6 הפסדים ב-10 משחקים. אוהדים לא מעטים מתחו ביקורת על המאמן שנחשב עד לא מכבר למוח הכדורגל המבריק ביותר במדינה, אך הוא טען בצדק לא מבוטל כי לא בנה את הקבוצה מראש. לא תמיד קל להגיע באוקטובר, וגם שדרוגים על הדרך, כמו סייף, לא בהכרח מסוגלים להציל את העונה.

הפעם המצב שונה בתכלית. ואנהאזברוק, שקיבל גיבוי מוחלט מההנהלה, הוא שהכין את הקבוצה בקיץ וגם בחר את שחקני הרכש. המסקרן מכולם הוא הקשר בן ה-20 לאדנרי דימאטה, אשר הגיע בהשאלה מוולפסבורג והוגדר על ידי המאמן כבעל פוטנציאל להתברג בסגל הנבחרת כבר בעתיד הקרוב. הקיצוני המוכשר והפרובלמטי זכריה בקאלי הוחתם מוולנסיה, וגם החלוץ המרכזי הקרואטי איבן סנטיני הוא תוספת כוח משמעותית מאוד – מדובר בסקורר חסון ותמיר עם נוכחות עצומה ברחבה, אשר מכיר את הליגה הבלגית היטב מהקדנציות בקורטרייק ובסטנדרד ליאז'.


סייף. הכשירות תהווה שיקול משמעותי (Gettyimages)

"לאנדרלכט יש סגל טוב שצריך להיאבק על התואר. נכון לעכשיו, האלופה ברוז' נתפסת כפייבוריטית, ופרשנים צופים לעונה מבריקה גם מסטנדרד ליאז', בעיקר בזכות המאמן החדש מישל פרודום שחזר הביתה. ובכל זאת, לאנדרלכט 34 אליפויות, ואף פעם אסור להספיד אותה. כרגע היא בעמדה מספר 3, אבל צפויה ללכת חזק עד הסוף. סייף, אם וכאשר יישאר בריא, יהיה ללא ספק אחד משחקני המפתח החשובים ביותר במערך של ואנהאזברוק", אומר קלאס.

הכשירות אכן תהווה שיקול משמעותי. הערב, כאשר תפתח אנדרלכט את העונה במשחק החוץ המאתגר מול קורטייק, ייעדר הכוכב הישראלי-אמריקאי בשל פציעה קלה, וגם סוון קומס – קפטן גנט בעונת האליפות שהולך אף הוא עם ואנהאזברוק – יחסר. הם צפויים לחזור בשבוע הבא, ובינתיים מקווה נציגת הבירה לפתוח את העונה החדשה ברגל ימין גם בלעדיהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי