משפיל ומבזה: רפאלוב וקלאב ברוז' נמצאים במסלול התנגשות

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | קלאב ברוז', רשמי

המועדון, שנשיאו הציע פעם להקים פסל בדמות הקשר, החליט לדבוק במאמן, ששולח את הישראלי להתאמן בנפרד. תג המחיר שהוצמד לו עומד על מיליון יורו לפחות - וזה יותר מדי אפילו לתוכניות ההצלה של ליאז' ומשה חוגג

קבוצות: קלאב ברוז'
(גודל טקסט)

העידן הנוכחי בכדורגל הביא איתו תופעה חדשה, שחקנים שהפכו לסמל במועדונים שלהם זוכים ליחס צונן מההנהלות כאשר הם כבר לא נחשבים כמי שיתרמו לקבוצה. כך היה אפילו בצ'לסי עם פרנק למפארד, ג'ון טרי, וכך קרה לא פעם לכוכבים בקבוצות אחרות. עכשיו זה קורה בקלאב ברוז', שמתייחסת לליאור רפאלוב בצורה משפילה עד מבזה ומותירה אותו לכוד בקבוצה שלא רוצה אותו, אבל דורשת עליו סכום גבוה. רפאלוב צריך למצוא קבוצה עד סוף החודש כאשר האפשרויות מצומצמות ומסתכמות בסטנדרד ליאז' ובית"ר ירושלים, כאשר הסיכוי שיגיע לטדי קלוש מאוד.

עד לתחילת העונה שעברה אימן בקלאב ברוז' מישל פרודום, שידע להעריך את התרומה של הכוכב הישראלי. אבל אז החליף אותו איבן לקו הקרואטי, שלא ספר את רפאלוב, למרות ששיחק שבע עונות במועדון והיה שותף לזכייה בשתי אליפויות ובגביע הבלגי בעונת 2014/15. הישראלי בישל וכבש את שער הניצחון בגמר הגביע מול אנדרלכט, שהסתיים ב-1:2. נשיא הקבוצה ברט ורהאך פרץ בבכי כשהניף את הגביע והבטיח לרפאלוב שיום אחד ידאג לבנות לו פסל מחוץ לאצטדיון. גם אם הדברים נאמרו כמטפורה, ברור עד כמה העריך אותו.

אלא שאותו נשיא לא נקף אצבע כאשר למועדון הגיע בתחילת העונה שעברה מאמן קר רוח וקר לב. לרפאלוב לא עמדה העובדה ששיחק 147 משחקים בליגה במדי הקבוצה וכבש 40 שערים, הופיע 16 פעמים בגביעי בלגיה השונים וכבש שלושה שערים, שיחק 41 משחקים באירופה וכבש 10 שערים. לקו טען אז שהקשר הישראלי איטי מדי, לא מתאמץ באימונים ולא בנוי לשיטת המשחק שלו. בינואר 2018 ביקשה מכבי ת"א לרכוש אותו וכך גם ליאז', אבל ברוז' דרשה תמורת הישראלי 2.5 מיליון יורו ובליאז' חשבו שמדובר בסכום גבוה מדי.


הבטיחו לו שיעזוב כמעט בחינם. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז – האתר הרשמי)

"בברוז' הבטיחו לרפאלוב שבקיץ 2018 הוא יוכל לעזוב כמעט בחינם, בגלל שחוזהו מסתיים בקיץ 2019", אמר הכתב ג'וניור ורביק שמסקר את הקבוצה ל"שעה האחרונה" בבלגיה. אגב, לקו חזר בו מהחרם על רפאלוב כאשר היה זקוק לו בסיום העונה הרגילה – התנהגות טיפוסית למאמנים שנוהגים להחליף שחקנים כמו גרביים. רפאלוב פתח חמש פעמים, נכנס כמחליף 13 פעמים וסייע לקבוצה לזכות באליפות. "רפאלוב יהיה הג'וקר שלנו בפלייאוף", הפתיע לקו כשדיבר עם התקשורת באותה תקופה.

הקיץ החריפו היחסים בין לקו ורפאלוב. המאמן החליט שהישראלי סיים את תפקידו בקבוצה והשחקן הבין שהוא צריך ללכת, אבל הפעם בברוז' הסכימו לדברי לקו וטענו שהאימונים של רפאלוב עם המועדון מזיקים לקבוצה. "רפא" כפי שהוא מכונה בבלגיה נאלץ לכתת רגליים עם עוד שני שחקנים ולהתאמן לבדו, כאשר הקבוצה היחידה שרצתה בו בבלגיה הייתה ליאז', בעיקר בגלל שמאמנה הוא מישל פרודום. המאמן נשאל שוב ושוב במסיבות העיתונאים על ידי כתבים מה יהיה עם רפאלוב וענה: "אם יהיה לנו מה לומר תקראו באתר שלנו". מאחורי הקלעים התחוללה מלחמה. פרודום הוא האיש היחיד במועדון שתומך בהבאת רפאלוב, בעוד הנשיא ברונו וננזי והמנהל הספורטיבי וינסנט מאנר לא מעוניינים לרכוש אותו. עיתונאי בלגי הסביר למעריב כי "המועדון חושב שהוא יקר מדי, מבוגר מדי והם לא יוכלו לממש עליו רווחים".

קלאב ברוז' גם לא עמדה בהבטחה של והיא דורשת עליו בין מיליון למיליון וחצי יורו. בית"ר ירושלים התעניינה, אבל המחיר גבוה מדי גם עבור הבעלים החדש משה חוגג. בעיה נוספת היא שהשכר של רפאלוב מוערך בין 800 אלף למיליון יורו בעונה. עד לסיום חלון ההעברות ייתכן שיהיו עוד שינויים, גם בשל הכישלון של ליאז' במוקדמות ליגת האלופות (הודחה על ידי אייאקס), גם בגלל מצבה בליגה וגם משום שברוז' לא רוצה להיתקע עם שחקן שלא יקבל אצלה דקות ואולי היא תסכים להוריד ממחירו. נכון להיום, אחד הלגיונרים הישראלים המוכשרים והמוצלחים ביותר הולך אל הלא נודע.


הולך אל הלא נודע. ליאור רפאלוב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי