בן שמעון: "מצפה לנו אתגר קשה, יש אווירה מדהימה בנבחרת"

רן בן שמעון
רן בן שמעון | צילום: AFP

המאמן הישראלי מרוצה בג'וב המכובד שיש לו כאיש המקצוע הבכיר בקפריסין והערב מול סלובניה (21:45 בספורט1) הוא ינסה להשיג ניצחון חוץ ראשון כדי להימנע מירידת דרג: "אני מאוד מאמין בחבר'ה"

(גודל טקסט)

איש העסקים הבינלאומי מני ויצמן, ידיד אישי של רן בן שמעון, סיפר לי בשבוע שעבר עד כמה המאמן הישראלי מרוצה בג'וב המכובד שיש לו כאיש המקצוע הבכיר בקפריסין. "אתה יודע מה?" אמר-שאל וייצמן, "הוא מרוצה מהשקט שיש לו שם. העיתונאים לא מבלבלים לו את המוח והוא יכול להתרכז רק בכדורגל. אתה לא מבין כמה הוא מאושר".

בן שמעון, בחודש הבא 48, סוגר בימים אלה 15 חודשים כמאמן נבחרת קפריסין. הוא הגיע לארבעת המשחקים האחרונים במוקדמות המונדיאל במקומו של חריסטיאס חריסטופולו, דווקא אחרי ניצחון של קפריסין, אבל בבית שממנו עלתה בלגיה למונדיאל (ויוון לפלייאוף), גם ניצחון על גיברלטר 1:2 הוא סוג של הפסד.

הסיכוי של בן שמעון להציל את קמפיין מוקדמות המונדיאל היה קטן עד אפסי. עד בואו היו לקפריסין שני ניצחונות, שניהם על גיברלטר, אבל הפתיחה שלו פיתחה תקוות שאפשר להגיע למקום השני וממנו לפלייאוף. באצטדיון ה-GSP בניקוסיה צעדו אדין דז'קו וחבריו מבוסניה הרציגובינה ביתרון 0:2 במחצית, אבל קפריסין ביצעה מהפך עם שער ניצחון של פירוס סוטריו, שעוד נחזור אליו.


"אתה לא מבין כמה בן שמעון מאושר" (AFP)

ההמשך היה פחות מוצלח, הפסד באסטוניה משער בתוספת הזמן, הפסד ביתי מול יוון ותבוסה בבלגיה 4:0 כשהאחים האזר חוגגים עם שלושער.

הערב בלובליאנה (21:45, ישיר בספורט1) תקיים קפריסין את המשחק הרביעי שלה בליגת האומות כשתתארח אצל סלובניה, נבחרת שנחלה הפסדים בכל שלושת משחקיה, כולל בקפריסין. למרות זאת אומר לנו אתמול בן שמעון: "סלובניה היא אולי הנבחרת האיכותית ביותר בדרג C ובוודאי תרצה לעשות נקודות ראשונות. אני בטוח שמחכה לנו אתגר קשה".

הבית שבו משחקת קפריסין כולל ארבע נבחרות, שהטובה מכולן היא בולגריה המושלמת (9 מ-9) שתתארח הערב בנורבגיה כשניצחון יבטיח לה את המקום הראשון כבר הערב. הפסד יפתח את המאבק על ראשות הבית, ולקפריסין יישארו סיכויים לתפוס אותו בתנאי שתנצח בסלובניה. אז היא תהיה במרחק של שלוש נקודות מהמקום הראשון כאשר בחודש הבא מצפים לה שני משחקי בית, מול בולגריה ומול נורווגיה. "לא נרפה ונרצה להיות הכי טובים שנוכל במשחקים הבאים", אמר אתמול בן שמעון, שעה קלה לפני שערך את האימון המסכם למשחק הערב.

בן שמעון: "נרצה להיות הכי טובים שאנחנו יכולים" (האתר הרשמי של קפריסין)

אחת הבעיות הגדולות ביותר בעידן של בן שמעון בכדורגל הקפריסאי היא משחקי החוץ. הנבחרת הפסידה במוקדמות המונדיאל באסטוניה ובבלגיה, הפסידה במשחקי ידידות בגיאורגיה, ארמניה ואפילו בעמאן מול ירדן, והפסידה בליגת האומות בנורוגיה ומול בולגריה. שבעה הפסדי חוץ משבעה משחקים הם יותר מדי, אבל בן שמעון אומר: "לא הייתה שום אכזבה מהמשחק בסופיה. להיפך, הייתה גאווה גדולה. הצגנו משחק מעולה וסיימנו עם תחושת פספוס".

מי שעקב אחר המשחק, ששודר בספורט3, ראה את הכישרון הצעיר גריגוריס קאסטאנוס בן ה-20 (שחקן קבוצת המילואים של יובנטוס) מעלה את קפריסין ל-0:1 לקראת סיום המחצית הראשונה, ואז בפתיחת המחצית השנייה הגיע סוטריו לעמדה מעולה כדי לקבוע 0:2, אבל שלח את הכדור ליציעים. בן שמעון יכול היה לפרק יציע שלם באותו רגע. הבולגרים ביצעו מהפך תוך שמונה דקות וניצחו 1:2.

הערב ינסה בן שמעון להשיג ניצחון חוץ ראשון גם כדי להימנע מירידה אל המקום האחרון בבית, שכידוע מביא לירידת דרג. "יש אצלנו אווירה מדהימה בנבחרת. יש כאן חבר'ה רציניים מאוד ואני מאמין בהם", אמר המאמן הישראלי השני בתולדות הכדורגל הישראלי שמדריך נבחרת זרה (אחרי אברם גרנט).

אחת הסיבות לאמון הרב שיש לו אצל ראשי ההתאחדות באי השכן היא שילוב דם צעיר בקבוצה. מלבד קאסטנוס בן ה-20 שיחקו מול בולגריה ניקולאס לואנוי מאפועל ניקוסיה ויואניס קאוסואולוס מאומוניה ניקוסיה, שניהם בני 22, שגם הערב יקבלו את חולצות ההרכב הראשון.


יצליח להימנע מירידת דרג? בן שמעון (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי