רגע לפני ההמראה: מנור סולומון מדבר על המעבר לשחטאר

מנור סולומון, אבי לוזון
מנור סולומון, אבי לוזון | דני מרון

נבחרת ישראל פתחה את ההכנות לקראת קמפיין מוקדמות יורו 2020 והלגיונר הטרי, מנור סולומון, שנרכש ע"י שחטאר דונייצק בשבוע שעבר סיפר על התחושות רגע לפני שהוא עוזב לאוקראינה

(גודל טקסט)

מנור סולמון שחקן של שחטאר דונייצק. צריך להתחיל להתרגל לזה. היהלום מפתח תקווה שנרכש בשבוע שעבר ע"י מועדון הפאר האוקראיני עבור 5.8 מיליון יורו, הגיע לטקסט פתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2020 בבית הנבחרות, ופינה כמה דקות כדי להיפרד מאיתנו רגע לפני שהוא עוזב את ארץ ישראל.

מאמן נבחרת ישראל קורא לך ה"ברזילאי" שלנו, אתה עוזב את הארץ, איך התחושות?
"מרגש, זה צעד גדול בשבילי. אני עוזב את הארץ וזה משהו קצת מוזר וקשה להתרגל אליו, אבל אני עובר למועדון גדול, למקום שאני אוכל ללמוד ולהתפתח בו ואני מחכה לזה כבר"

ספר קצת על היעד, אוקראינה, היו חששות?
"בהתחלה ששמענו על שחטאר אז לא כל כך הבנו, אמרנו מה אוקראינה עכשיו? לא ידענו איך להגיב, אבל כשהתחלנו לבחון את הקבוצה, אתה מבין שאתה מכיר את המועדון אבל רק שאתה בוחן לעומק אתה מבין כמה הוא ענק. נכון שהליגה שם היא לא אחת מהגדולות בעולם, אבל המועדון הוא כן מהטופ. הם משתתפים בליגת האלופות ובליגה האירופית כל שנה, וזה מקום שהוא באמת מטורף ואני אוכל להתפתח ולהשתפר בו".

אתה מרגיש את הציפיות על דמי העברה?
"יש עליי ציפיות כבר מהרגע שעליתי לבוגרים וכבר התחילו לזרוק סכומים, אני מנסה לא להתייחס לסכומים האלה. ברור שזה סכום גדול והסכומים מטורפים ולא הגיוניים היום, אבל אני מנסה פחות להתייחס לזה ויותר להתייחס לזה שאני עובר וזה נחתם וסגור. ולהגיע ליעד ולעשות את המיטב"


נפרד מישראל (תמונה: טוויטר)

מה אתה לוקח?
"רק גופיות ובגדי ים. אני מתבדח. ברור שזה מזג אוויר שונה, הקור קצת שונה מהארץ, הרבה אנשים אומרים את זה, ואתה חווה שם -5 וזה נראה מטורף, אבל זה לא כזה נורא, יש גם פגרה ארוכה בחורף. אני מאמין שאם הברזילאים יתרגלו גם אני יכול להתרגל".

האם אתה חושש מקשיי השפה?
"ישר כשהגעתי לשם כל מי שדיבר איתי אמר לי שמדברים אנגלית. אני יודע שהצוות רובו פורטוגלי וכולו מתקשר באנגלית, אני לא יודע לגבי השחקנים, אבל כשאני אגיע לשם אני אנסה ללמוד רוסית ופורטוגזית".

אתה חושב שהמעבר ישדרג את המעמד שלך בנבחרת? 
"אני לא חושב שאני הולך להיות השחקן המוביל של הנבחרת, אני בא לעזור ובדקות שיתנו לי אני אנסה להוכיח שאני מספיק טוב להיות בנבחרת כי זה כבוד להיות פה ואני מקווה לשחק כמה שיותר".


מנור סולומון עם נציגי שחטאר. (צילום: פרטי)

אתה יכול לספר לנו קצת על ההתייעצות בבחירת הקבוצה?
"התייעצנו עם כמה גורמים, עם משפחה עם הסוכנים ואנשים מבחוץ שמבינים כדורגל. הרוב הגדול אומר שזה צעד מצוין וזה מקום שבו אני אוכל להראות את עצמי, האימונים והרמה הגבוהה שם, לשחק עם שחקנים שמשחקים בנבחרת ברזיל ואוקראינה והרמה באמת מטורפת. אני בטוח שזה יעזור לי להשתפר בעיקר בגלל שאני רק בן 19. זה במה טובה להראות מה אני יודע, בליגת האלופות או הליגה האירופית, זה אחלה מקום שאני אולי אוכל להתקדם ממנו בעוד כמה שנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי