דורה: אנחנו לא פחות טובים מנתניה, בוטח בשחקניי

שלומי דורה
שלומי דורה | ערן לוף

מאמן הפועל עכו בראיון לקראת משחק העונה: "המנצחת תעשה צעד משמעותי להעפלה לליגת העל"

(גודל טקסט)
מסע החילוץ של שלומי דורה בעונה שעברה עם הפועל קריית שמונה, הסתיים במחזור האחרון ממש, באצטדיון טוטו בעכו, אחרי 1:1 שהשאיר את קריית שמונה בליגת העל והוריד את הפועל עכו אחרי שמונה שנים בליגה הבכירה.

 

היום (שישי, 16:00), באצטדיון בנתניה, מתכנן דורה, הפעם כמאמן עכו, לעשות עוד צעד, או למען הדיוק צעד ענק, בדרך להחזרת החוב הספורטיבי שהשאיר בעכו. "משחק העונה" יפגיש את שתי הגדולות של הליגה הלאומית, מכבי נתניה והפועל עכו, הצמודות זו לזו במקומות הראשונים עם מספר נקודות זהה, אחרי הפחתת 9 הנקודות של נתניה.

 

"יש להם שני שחקני הכרעה שאין לאף קבוצה בליגה הלאומית", אומר דורה ומתכוון כמובן לערן לוי ודיא סבע שכבשו שלושה מארבעת השערים בניצחון של נתניה 0:4 בחודש אוגוסט בעכו. "זה היתרון הגדול שלהם. מלבד זאת אנחנו לא פחות טובים מהם, ואתה יודע מה? בחלקים מסוימים אנחנו אפילו טובים מהם. יש לנו קבוצה מאוד מאוזנת", מוסיף המאמן בן ה-43 ששתי הקבוצות הקודמות שלו לפני קריית שמונה היו מכבי נתניה והפועל עכו.


שלומי דורה. בדרך חזרה לליגת העל. צילום: עדי אבישי

 

נתניה הביסה את עכו לא רק באחת מערי הנמל העתיקות ביותר בעולם, אלא שבה וניצחה אותה גם בסיבוב השני בבית 0:2. דורה לא משתמש במושגים כמו "שני ההפסדים האלה יושבים לנו חזק בראש", אבל הוא גם מזכיר אותם בלשון ציורית משלו. "אני מרגיש את השחקנים שלי כל השבוע. אני מרגיש שיש להם רצון עז להוכיח ש'לא יכול להיות שלא ניקח מהם נקודות'. אני אומר לך שוב: אנחנו לא פחות טובים מהם, ואתה לא יכול להבין כמה אני מאמין בשחקנים שלי. כמה אני בוטח בהם".

 

איך שלא תסתכלו על העונה שעברה, תמצאו שלדורה יש חלק כזה או אחר בירידת שתי הקבוצות לליגה השנייה. הוא התחיל את העונה כמאמן מכבי נתניה, נקלע לצרות הכספיות הגדולות ששטפו אותה, לא הצליח גם מבחינה מקצועית ועזב אחרי שלושה חודשים. מחליפיו ראובן עטר ומנחם קורצקי לא מנעו את הירידה. בחודש פברואר הוזעק דורה לקריית לקריית שמונה כדי לתקן את מה שסאלח חסארמה קלקל, והגורל זימן לו מפגש נעילה מול הפועל עכו, שהפסד בו היה מוריד את קריית שמונה ומשאיר את עכו. דורה עמד במשימה שהציב לו איזי שרצקי.

 

"אני לא יכול להגיד לך שהמנצחת במשחק הזה תבטיח בוודאות את השיבה שלה לליגת העל, כי נתניה עוד צריכה לשחק ברמת גן, ורמת גן עוד צריכה להגיע אלינו, אבל ברור מעל לכל ספק שהמנצחת ביום שישי תקבל רוח גבית. זה יהיה צעד חשוב ומשמעותי", אומר דורה.

 

מכבי נתניה, בדומה להפועל ב"ש בליגת העל, לא הפסידה העונה אף משחק ביתי. את 16 המשחקים הביתיים שלה היא סיימה עם 12 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. מאזן מדהים של 83.3%. אבל עם כל הכבוד לנתון המוכר הזה, כמו שמכבי נתניה היא קבוצת הבית הטובה בליגה, כך בדיוק עכו היא קבוצת החוץ הטובה מבין 16 קבוצות הליגה הלאומית.

שלומי דורה. עונה מעולה. צילום: דני מרון
 

"הניתוח שלי הוא פשוט", אומר דורה ומוסיף: "אחרי שמונה שנים בליגת העל בהם עכו יצאה לכל משחקי החוץ כשהיא אנדרדוג, השנה היא הגיעה פייבוריטית למשחקי החוץ והמשחקים היו בשליטה שלנו. בבית נוצר מצב שאם היינו סופגים שער, היינו מתחילים לרדוף כדי להשוות, ואז מפקירים את ההגנה, משחקים לא חכם, ומקבלים עוד גולים".

 

עכו הפסידה העונה משחקי חוץ רק בנתניה ובנס ציונה מול מכבי שעריים. לעומת זאת היא ירדה מכר הדשא בעכו עם ארבעה הפסדים. "תאר לך שלא היינו מפסידים כל כך הרבה נקודות בבית, איפה היינו היום. אבל כמו שלקחנו העונה הכי הרבה נקודות בחוץ, ככה אני מקווה שנמשיך לקחת גם בנתניה. בעצם כל הסיפור שלנו העונה זה מכבי נתניה. תעשה חישוב ותמצא שכל ההבדל בינינו הוא בעצם אותם שני משחקים שקיבלנו בראש מהם: תחזיר לנתניה את 9 הנקודות שהופחתו להם, עכשיו תוריד להם את 6 הנקודות שהם עשו על הגב שלנו, תעביר את הנקודות אלינו, והנה אנחנו לפניהם בטבלה. ברור שהפחתת 9 הנקודות דרבנה אותם והכניסה אותם למוטיבציה כדי להשלים אתך הפער".

 

במשחקי שתי הקבוצות נכבשו העונה 183 שערים, כמעט שלושה שערים בממוצע למשחק. שלומי דורה מעריך שגם הפעם ייהנה הקהל משערים. "לא רואה 0:0. גם אם תיקח את שני המפגשים שלנו עם מכבי נתניה הממוצע הוא שלושה שערים למשחק. אצלנו, מלבד הניצחונות 1-2 על רמה"ש ו-0-2 על עירוני נשר, כל יתר המשחקים הסתיימו בשלושה או ארבעה גולים. אנחנו עושים את הכל כדי לצאת עם נקודות ולכן לפעמים זה עולה בספיגה", מודה דורה, שקבוצתו הייתה מעורבת העונה חמש פעמים ב-0-4 (רק כדי לסבר את האוזן נציין שבליגת העל נרשמה התוצאה הזו שלוש פעמים בלבד כולל משחקי הפלייאוף שכבר נערכו עד כה), מלבד ניצחון 1:4 בחוץ על הפועל קטמון, ו-3:4 בחוץ על מכבי הרצליה.

 

ומה לגבי הקהל? לדורה יש תשובה בנושא: "אין הרבה, אבל יש לנו את הקבועים שמלווים אותנו לכל משחק חוץ. אני מעריך שבגלל שמדובר במשחק בסדר גודל כזה, יגיעו אוהדים 200 מעכו. לא מעבר לזה. האצטדיון, אם זה מה שאתה רוצה לשמוע, יהיה צהוב כולו. השליטה ביציעים תהיה של נתניה".

     

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי