אדום, עולה? הכירו את הפועל תל אביב החדשה

איוניר
איוניר | דני מרון

שחקנים מעל הלאומית, צעירים אלמונים, הצ'אנס האחרון של איוניר והטאלנט המפתיע מקריית שמונה. רגע לפני שהאדומים מתרגלים לימי שישי, היכרות ראשונה עם הקבוצה הכי מסקרנת בישראל

(גודל טקסט)

בעוד כמה שעות הסיוט של רבים (והחלום של אחרים) יהפוך למציאות. לא רבים מעכלים שהפועל תל אביב תשחק העונה בליגה השנייה, אבל למי מביניכם שמתקשה להתרגל: בשעה 20:00 תרשום הפועל ת"א את דקות הבכורה שלה בגביע הטוטו של הליגה הלאומית, כשתתארח באצטדיון ר"ג אצל הפועל המקומית. 

זו קבוצה חדשה לגמרי. כמה עוגנים שעל הנייר גדולים על הלאומית לצד שחקנים צעירים שמכירים את הליגה ושחקנים שחזרו מהשאלה שכולם אומרים להוות את השלד של הפועל המתחדשת בליגת העל. רגע לפני, ספורט1 עושה לכם היכרות עם הקבוצה: מי הגיע, מי הלך, מי הולך לפרוץ והסיפורים מאחורי הקלעים.


על הקווים:
מוטי איווניר, בן 53. אחרי פתיחת עונה לא מוצלחת בק"ש, בה עזב את הקבוצה ולאחר שנים לא כל כך מוצלחות בכדורגל בהן כמעט ולא עבד למעשה, איוניר יודע שזה הצ'אנס האחרון שלו. האישיות של איוניר מאוד שונה: הוא שקט יותר, קצת יותר מכונס. אבל כנראה שמשהו בו השתנה. "מוטי בטירוף להצליח", סיפרו שחקנים בקבוצה. גם איוניר בדומה להפועל, נמצא על מסלול טריקי. כל סיום עונה שלא יכלול בתוכו עליית ליגה, יתפרש ככישלון ויגרום לאיוניר לאבד עוד מניות רבות ואולי יחזיר אותו לצמיתות לכסא הפרשן.

אז מי ינהיג את העסק?
אריק ינקו: בן 25, גדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב וערך את הופעת הבכורה שלו בעונת 2008/9, כאשר וינסנט אניימה ויניב מזרחי, לא שיחקו. מאז, הוא הספיק להיבעט החוצה מהקבוצה ואף להיפגע. בהפועל תל אביב, למרות המשברים בשנים האחרונות, תמיד היו את השוערים הטובים בליגה: זה התחיל בשביט אלימלך, המשיך בווינסנט אניימה, גם אפולה אדל הפגין יכולת לא רעה ולבסוף אריאל הרוש.  השנה, לאחר שנים מוצלחות בהפועל רעננה, גם ינקו החליט לסגור מעגל ולשוב הביתה, למרות הצעות שהיו לו, ממועדונים בליגת העל כמו מכבי נתניה. "הגשמתי חלום", הוא סיפר לאחר החתימה המחודשת.  זה לא מובן מאליו שינקו קושר את גורלו בהפועל, אך מבלי לקחת הימור גדול מדי, נראה שגם השנה להפועל תל אביב יהיה את השוער הטוב בליגה.

ברונו סוארס: בן 28, הגיע מפ.ק הוגסונד הנורבגית. לאחר מספר ימים בהפועל, יש מי שכבר השווה אותו לברזילאי אחר שהותיר חותם – דגלאס דה סילבה. "הוא רקדן, מצחיק עם אופי שמח. ברזילאי. הקהל יתחבר אליו מהר מאוד". אבל מה עם יכולת? בסביבתו מספרים כי אם הוא יחזור לכושר שהפגין בגרמניה, מדובר בבלם ששווה ברמתו גם לליגת העל, אבל האדומים יצטרכו סבלנות עם שחקן שלא שיחק משחק ליגה קרוב לשנה וחצי. כאשר אדי גוטליב ואוראל דגני נמצאים בדרך החוצה, על סוארס תהיה מוטלת המשימה להנהיג את ההגנה, שתהיה חדשה לגמרי.


אביחי ידין. הקבוצה תלויה ביכולתו (עדי אבישי)

אביחי ידין: בן 30, קפטן הקבוצה. לא מעט נשמעת הקלישאה: "כשאביחי ידין טוב, הפועל תל אביב טובה". למרות שהוא ללא ספק יכול היה למצוא מקום בליגת העל, הקשר החליט "לעשות דל פיירו ובופון" ולהישאר בקבוצתו במסע להחזרתה לליגה הבכירה. אז נכון, ידין ערק למכבי חיפה באמצע הקריירה והותיר דם רע בין הצדדים, אלא מאז שחזר הוא בערך השחקן היחיד בשנים האחרונות שמזוהה עם הקהל האדום. אם נסתכל לרגע על הפן המנטלי ופחות המקצועי, ידין הוא זה שאמור לחבר את הפאזל ולגלות מנהיגות. ניסיון ועוגן במרכז השדה בלאומית שווים המון. ידין בלאומית זה מהות ההגדרה שחקן שובר שוויון.

פדרו גלבאן: בן 32. אחרי שנבעט מבני יהודה, והספיק להתאכזב מההתנהלות כלפיו, גלבאן מצא את המקום המושלם עבורו ליהנות מכדורגל, להרגיש מלך ולחזור לליגת העל בדלת הקדמית. בסיבוב הקודם שלו בלאומית, עם בני יהודה, גלבאן הוכיח שבדומה לערן לוי, בליגה הלאומית הוא יכול להיות כוכב. שחקנים כמוהו אמורים לספק 15-20 גולים ולעשות את ההבדל בליגה השנייה. ועם כל הכבוד לידין, קבוצה ששואפת לדרוס את הלאומית צריכה פרונט התקפי לפרויקט. גלבאן הוא האיש הנכון.


ינקו, איוניר וגלבאן. חיזוק משמעותיט (אודי ציטיאט)

עידו אקסברד: בן 28. 13 שערים הוא כבש בעונה שעברה בפועל עכו ועזר לה להעפיל לליגת העל. 21 שערים הוא כבש שנתיים קודם לכן במדי אחי נצרת ועוד 13 בנתניה שגם איתה עלה ליגה ב-2014. ללא ספק, מדובר בשחקן מספרים מוכח בליגה הזאת ובאחת ההחתמות הכי משמעותיות שהתבצעו באדום. תוסיפו לכך את העובדה שהמשפחה היא אדומה ותקבלו עוד פוטנציאל לשחקן שהקהל יתחבר אליו. הציפייה: כמות שערים דו ספרתית ועליית ליגה שלישית תוך ארבע שנים.

אלו שיפרצו:
אופיר טקיאר: כישרון גדול ועבר בעיקר בליגות הנמוכות, הקשר בין ה-22 ינסה להוכיח שהפוטנציאל שלו יכול לקחת אותו לרמות הגבוהות ולהפוך אותו לשם נודע בכדורגל הישראלי. איוניר הספיק להכיר את הכישרונות של קריית שמונה במהלך הקדנציה הקצרה שלו בצפון וכדי לבנות גם לטווח ארוך, הוא ניסה לשים על חלקם את היד. טקיאר הוא אחד המעניינים שבהם. 

גיא בדש: תוצר מחלקת הנוער של הפועל כפ"ס, שיחק בעונה שעברה בהפועל רמה"ש וקיבל לא מעט דקות תחת חיים שאבו. בדש הגיע יחד עם טל בנש כשם הפחות מוכר, אבל בהפועל מספרים על עוד כישרון גדול ושחקן הגנה ורסטילי שהעונה הנוכחית יכולה להיות עונת המפנה שלו.




טוטו תמוז. גם הוא נפרד מהקבוצה (דני מרון)

סל הקניות:
הגיעו: אריק ינקו, טל בנש, ברונו סוארס, ישראל ראש, עידן כהן, יונתן רודיונוב, פדרו גלבאן, גיא בדש, אופיר טקיאר, ניר לקס, דניאל גרץ, רז נחמיאס, עמית מלכה, עומרי שקל, עידו אקסברד, דנילו לופס, פבריסיו מרקס טוסי

עזבו: אריאל הרוש, אייל משומר, עופר ורטה, עמית ביטון, גל שיש, חסן אבו זייד, דודו ביטון, סער בנבנישתי, בן רייכרט, מייקל סיטון, ג'ון צ'יבויקה, עומרי אלטמן, טוטו תמוז

מתנדנדים: אדי גוטליב, אוראל דגני


אוראל דגני. מתנדנד (דני מרון)

למה יעפילו?
כי הוכח שכל קבוצה עם סגל שחקנים יקר וטוב העפילה בשנים האחרונות על אף הבעיות. נתניה (פעמיים), אשדוד, מכבי פ"ת, בני יהודה. על הנייר, להפועל ת"א סגל שאמור לדרוס את הליגה ובקלות. ובלאומית מי שרוצה לעלות, בדרך כלל עולה.

למה לא יעפילו?
הלחץ והציפיות עלולים לפגוע באדומים. הרי כל תוצאה מלבד ניצחון ודריסת הליגה תתקבל ככישלון, שלא לדבר על רצף לא מוצלח. אם האדומים לא יצליחו לעמוד במשברים ולא יתרגלו במהרה לחיים בימי שישי בצהריים, הם עלולים לאבד את העלייה מול יריבות שאפתניות כמו הפועל פ"ת, רמת גן, ראשון לציון וקטמון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי