שופט הותקף בדימונה: "כל חיי לא נתקלתי בדבר כזה"

ניידת משטרה
ניידת משטרה | ערן לוף

מכוער: שופט כדורגל הותקף בדימונה. אביו, חוקר במשטרת מרחב הנגב, הסתער על התוקף והניס אותו מהמגרש

(גודל טקסט)

עוד פרק מכוער באלימות נגד שופטים נרשם הבוקר במגרשי הכדורגל בישראל: אביו של שחקן מקבוצת הנערים של הפועל דימונה פרץ למגרש ותקף את השופט שלמזלו, היה מי שמילט אותו מאזור הסכנה – אביו, שוטר בדימוס, הספיק לבלום את התוקף והרחיק אותו מהמקום.

הטירוף התחיל בדקה ה-27 למשחק, במצב של 1-2 לזכותה של בית"ר באר שבע, שלף השופט פז אנקב כרטיסים אדומים לשני שחקנים, אחד מכל קבוצה, שהיו מעורבים בתיקול פראי. בעודו מעדכן את האירוע בפנקסו, הגיח מתוך הקהל אחד הצופים, חדר לתחומי המגרש ודחף אותו בפראות. האירוע היה עלול לצאת מכלל שליטה, אלמלא נבלם החשוד לפני שהספיק לעבור לשלב הכתישה.

סמי אנקב, אביו של השופט, היה במשך עשרות שנים חוקר משטרה במשטרת מרחב הנגב, ובזמנו החופשי שיחק כדורגל בבית"ר באר שבע ובהפועל ירוחם. בחושיו המחודדים קלט אנקב את תמונת המצב, ונכנס לפעולה. "מדקות הפתיחה היה חם ביציעים, הורים ניבלו את הפה, וכאשר נשלפו הכרטיסים האדומים הבחנתי במישהו שפותח בריצת אמוק לכיוון הבן שלי. רדפתי אחריו, אבל לא יכולתי למנוע את המכה הראשונה. לפני שהוא תקף את הבן שלי בצורה רצינית תפסתי אותו ומשכתי אותו לאחור".

השופט שרק לסיום וחולץ מתחומי המגרש בליווי משטרתי-משפחתי. פרטי האירוע החריג נמסרו לאיגוד השופטים. מסקנותיו של אנקב מהמקרה הן עגומות מאוד: "בכל השנים שלי ככדורגלן לא נתקלתי בגילויי אלימות, פיסית ומילולית, שכאלה. ועוד כלפי מי? כלפי בחור בן 18, חייל בצה"ל, שבא לשפוט משחק בליגת הנערים? בלי שנעזר בקוונים פז ניהל את המשחק בצורה טובה, ומשום מה ההרגשה במגרש הייתה שכל העולם נגדו. אנשים איבדו לגמרי את הפרופורציות".

מאיר לוי, השופט הבינלאומי לשעבר וכיום משבץ שופטים באזור הדרום, התייחס בחומרה למקרה: "צר לי לשמוע על אלימות נוספת נגד שופט במשחק נערים. אני בטוח שימצו את הדין עם התוקף, שמעבר לתקיפת השופט פגע גם באותם שחקנים שבסך הכול רצו לשחק כדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי