ניסנוב: "לא בטוח שנעלה ליגה, מי יודע אם הזעזוע יצליח"

ניסנוב איוניר
ניסנוב איוניר | דני מרון

אחד מבעלי הפועל תל אביב ל-103FM: "אהבתי את העבודה של איוניר, אבל לא הייתה אפשרות אחרת, ככה זה בכדורגל. נשחק בבלומפילד. רפואה מועמד, מסאי דגו לא על הפרק"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב נפרדה היום (חמישי) ממוטי איוניר. האדומים בחרו לסיים את דרכו של המאמן אחרי פתיחת עונה פושרת בליגה הלאומית, והיא כבר פתחה במגעים עם קובי רפואה, כפי שפורסם בספורט1. אחרי הפרידה מאיוניר, אחד מבעלי הפועל תל אביב איציק ניסנוב, ערך ראיון ב-103FM וסיפר על התוכניות לעתיד של האדומים וכיצד הם מתכננים לצאת מהמשבר.

ניסנוב הסביר את ההחלטה לסיים את דרכו של איוניר: "אני לא נפגשתי עם מוטי, אלא שרון אחי. הם הגיעו יחד להסכמה משותפת למען הפועל תל אביב. הזעזוע היחיד שצריך לעשות עכשיו הוא להיפרד מהמאמן. כל קבוצה יכולה להפסיד, השאלה היא הדרך, איך מפסידים ואיך נראים. אנחנו לא נראים טוב במחזורים האחרונים, אני לא בטוח שנראינו טוב בתחילת העונה. יכול להיות שחומר השחקנים שלנו לא מספיק טוב, למרות שאני חושב אחרת. הגענו למצב שהיה צריך לעשות זעזוע ובכדורגל זה שינוי של מאמן. אני מכבד ומעריך את מוטי, אבל זה הכדורגל". 

אחד מקבוצת הבעלים של הפועל תל אביב המשיך: "אני לא חושב שמיהרנו. אנחנו כבר אחרי המחזור השמיני והיו כמה מחזורים בגביע הטוטו. חלק מהקבוצות החליפו מאמנים. אני באופן אישי לא בעד זעזועים. לפעמים בזעזוע שאתה רוצה לעשות, אתה יכול רק לקלקל, אבל לא ראיתי את הפועל תל אביב משתפרת או מתחברת. חלק מהסיבות קשורות לפציעות של שחקנים או כושר לקוי בסגל. בנינו קבוצה במטרה ברורה לעלות ליגה וכרגע זה לא נראה בכיוון הנכון. חשבנו שצריך לעשות זעזוע". 



שמונה מחזורים הספיקו. איוניר (עדי אבישי) 

מצב הסגל: "יכול להיות שבחירת השחקנים לא הייתה נכונה, אבל איך נדע? אני לא ראיתי שיש לנו אפשרות אחרת. לא רצינו להגיע למצב שבו נהיה רחוקים מדי מהמקומות שעולים לליגת העל. אני לא בטוח שהזעזוע יצליח או יוביל לשינוי טוב. אני לא בטוח שנעלה ליגה. אנחנו חייבים לעצמנו לבצע זעזוע כדי להעיר את המערכת. לצערי, זה הזעזוע היחידי שאפשר לעשות בכדורגל. המדיניות שלנו הייתה לא לעשות את זה. בעונה שעברה חשבנו לעשות משהו כזה, אבל לא עשינו את זה בסוף והתאכזבנו".

חזרה לבלומפילד: "אנחנו נשחק בבלומפילד, כשהוא יהיה מוכן. בלומפילד היה הבית שלנו מימים ימימה". 

הבנייה בקיץ: "אני הייתי מרוצה מהעבודה של מוטי, הקצב באימונים ואיך שהדברים התנהלו. הקבוצה לא הצליחה לייצר תוצאות. אף אחד לא חכם, לא חשבנו שנראה כמו שאנחנו נראים". 

המחליף של איוניר: "קובי רפואה הוא אחד המועמדים הבכירים. אני לא אנהל משא ומתן בתקשורת. מסאי דגו לא על הפרק". 


מועמד מוביל. רפואה (דני מרון) 

התאמתם לתפקיד: "יש מישהו אחר במקומנו? לא ראיתי שהיו קופצים על הקבוצה כשהיא הייתה על המדף. אנחנו נישאר כל עוד לא נחשוב שיש מישהו שיכול לעשות את הדברים טוב יותר מאיתנו. אנחנו נישאר על אפם וחמתם של אלה שחושבים שאנחנו לא מתאימים. כרגע זה לא נראה שאנחנו מתאימים".

מנהל מקצועי: "אני לא רואה שתפקיד מנהל המקצועי בקבוצות בישראל הלך. מינינו מאמן, וכולם יודעים שלא התערבנו לו בהרכבים. המאמן החליט על מדיניות של רכש ועל השיטה. בכל קבוצה שממנה מאמן יש שחקנים שהיו שם לפניו. עומר פרץ יאמן במחזור הקרוב, אנחנו לא רוצים למהר לגבי המאמן הבא. נעשה את הדברים בשיקול דעת ונחליט, נקווה שהדברים ילכו יותר טוב".

מאוחר יותר, פנה איציק ניסנוב לאוהדי הקבוצה: "ברצוני לפנות אליכם באופן אישי ולהבהיר כי אנו ערים למצב ומבטיחים לכם שכל אנשי המועדון, מהבעלים ועד אחרון העובדים, עושים הכל על מנת שהפועל תעמוד במשימה שלה – להעפיל בתום העונה אל ליגת העל. איש אינו חסין מטעויות – וכולכם יודעים שכל מהלך שלנו נעשה, בראש ובראשונה, מאהבת המועדון. אנו מעריכים מאוד את התמיכה שלכם לאורך העונה, בכל מגרש בארץ. עם זאת, צר לי על כך שחלק מהאוהדים בוחרים לפרוק את תסכולם המובן לי, בנקיטת פעולות שגורמות נזק אדיר למועדון לטווח הקצר והארוך, בגינן ספגנו בין היתר גם עונש רדיוס".


פנה אל הקהל. ניסנוב (דני מרון) 

ניסנוב סיכם: "לי באופן אישי יש בקשה אחת מכם, היו סבלניים. בימים אלה המועדון עובר שינויים מקצועיים ומנהלתיים ואני מבטיח לכל אחד ואחת מכם שנצא מהתקופה הזו מחוזקים. תנו לנו בבקשה את השקט שאנחנו צריכים בשביל להחזיר את הפועל אל מקומה הטבעי כבר בתום העונה הנוכחית".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי