הפועל ת"א במכתב לארדן: המשטרה סימנה את אוהדינו ורואה בהם אויב

הפועל תל אביב
הפועל תל אביב | עדי אבישי

האדומים ביקשו מהשר לביטחון פנים וגם ממפכ"ל המשטרה להפסיק את הצקות השוטרים כנגד האוהדים כפי שקרה במשחק נגד הפועל כפ"ס. הקמת האצטדיון בבת ים בשיתוף אמיר כבירי מתקדמת, צפו בתמונות המרהיבות מההדמיה

(גודל טקסט)

הנהלת הפועל תל אביב שיגרה הבוקר (ראשון) מכתב רשמי אל השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ומפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בנוגע לאלימות המשטרתית במשחקי הקבוצה, שהגיעה לשיאה במשחק מול הפועל כפא סבא ביום חמישי האחרון.

הנהלת הפועל תל אביב רשמה: "הריני להביא לידיעתך כי ביום חמישי, (2.11.17) במשחק הכדורגל בין הפועל תל אביב להפועל כפר סבא, אשר נערך באצטדיון לויטה, היינו עדים לאירועי אלימות מכוערים בהם היו מעורבים עשרות שוטרים, אשר השרו אווירה אלימה למן הרגע בו חנו אוהדינו את רכביהם במתחם החנייה, דרך בדיקות גופניות פולשניות ועד לאירוע האלימות המדובר אשר התרחש תוך כדי המשחק".

האדומים המשיכו וציינו: "בסרטונים הרבים אשר פורסמו בכלי התקשורת ניתן לראות בבירור כי נעשה כאן שימוש באלימות קשה ולא בכוח סביר, כאשר אוהדים נגררים על רצפת האצטדיון וסופגים בעיטות ומהלומות תוך כדי פעולות המעצר לכאורה. נראה בבירור כי המשטרה מפעילה אלימות קשה נגד אוהדינו, בהם ילדים, נשים ומבוגרים – מבלי לבחול באמצעים. יש לציין כי מתחילת המשחק ועד לסופו הייתה תחושת מלחמה, החל מה היחס המבזה בכניסה למתחם האצטדיון, אוהלי הבידוק המשפילים ובהמשך גם האירועים הקשים שציינו".

"אין זו הפעם הראשונה בה נכנסים כמויות בלתי סבירות של שוטרים אל תוך יציע האוהדים של הפועל תל אביב. אין זו הפעם הראשונה בה אוהדינו נתקלים בגישה קשוחה, בלתי אנושית ואף פלילית, של שוטרי משטרת ישראל אשר יש להזכיר, שהם אלה האמונים על החוק והסדר במדינה ולא אלה שאמורים להפר אותו".

האחים ניסנוב. מבקשים להפסיק את האלימות (דני מרון)
האחים ניסנוב. מבקשים להפסיק את האלימות (דני מרון)

לסיום אמרו בהנהלת הפועל תל אביב: "האינטרס של כולנו הוא שחוויית הצפייה במשחקי כדורגל תהיה נעימה, רגועה ומשפחתית – ללא אלימות. עם זאת, נראה כי משטרת ישראל "סימנה" את אוהדינו ורואה בהם סוג של אויב. לפני שיקרה אסון שכולנו נצטער עליו, אנו מתריאים בפניך ומבקשים את התייחסותך וטיפולך במקרים הנ"ל, אשר הפכו דרך קבע במשחקי הקבוצה". 

האצטדיון בבת ים (shanghai Institute of Architectural Design & Research Co,. Ltd)
הדמיית האצטדיון בבת ים (shanghai Institute of Architectural Design & Research Co,. Ltd) 

הקמת האצטדיון בבת ים בשיתוף אמיר כבירי מתקדמת
בעניין אחר, הבוקר התקיימה בעיריית בת-ים פגישת עבודה בהשתתפות ראש העיר יוסי בכר, בעלי חברת סופרמטיסט גרופ בע"מ אמיר כבירי, ובכירים מחברת הבניה הסינית CMEC, שתתכנן ותבנה את האצטדיון החדש בעיר. זהו הביקור הרביעי שנציגי החברה הסינית מקיימים בבת-ים בנוגע לפרויקט.

פרויקט האיצטדיון בבת-ים יצא לדרך באפריל 2016, לאחר שבמכרז להקמתו זכתה חברת סופרמטיסט גרופ בע"מ. במסגרת המכרז תבנה החברה ותפעיל קומפלקס לספורט, תעסוקה, בילוי ומסחר שימוקם ברחובות הקוממיות ודרך מנחם בגין בבת-ים. במרכזו של המתחם יעמוד אצטדיון חדש המיועד למשחקי ליגת העל, משחקים בינלאומיים וכן לאירוח מופעים. האצטדיון ייהנה מנגישות מרבית בשל סמיכותו לנתיבי איילון, לתחנת הרכבת 'קוממיות' ולמסוף הרכבת הקלה אשר צפויה להיסלל במקום בשנים הקרובות.

האצטדיון בבת ים (shanghai Institute of Architectural Design & Research Co,. Ltd)
הדמיית האצטדיון בבת ים (shanghai Institute of Architectural Design & Research Co,. Ltd) 

ראש העיר עדכן בפגישה כי העירייה החלה בהליך שינוי ייעוד הקרקע והוחלט כי צוותי עבודה מטעם עיריית בת-ים והחברה הסינית ייפגשו בשבועות הקרובים בכדי לקדם את עבודת התכנון. הסינים מצדם הדגישו כי הפרויקט זוכה לתמיכה מלאה של הממשל הסיני ועדכנו כי עד סוף השנה תוקם שלוחה מקומית של החברה וכי צוותים ייעודיים יגיעו מסין לטובת הפרויקט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי