"כשהרגשתי שב"ש תומכת במהלך, הבנתי שזה הצעד הנכון"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | פייסבוק רשמי

ההתברגות בצמרת עם חדרה ("שחקנים מליגה א' השתדרגו"), המפגש הקרוב מול הפועל ת"א ("לא רמה מעל הליגה"), השינוי של אג'ידה ("לא מכר") והחלום לשוב לאלופה ("מפריע להם שאין שחקנים מקומיים"). ניסו אביטן בראיון

(גודל טקסט)

הליגה הלאומית מספקת כל שנה הפתעות ענק, דרמות ואפילו סנסציות, אבל הצלחה כמו של הפועל חדרה לא רואים בכל יום. מדובר באחת ההפתעות היותר נעימות שסיפקה ליגת המשנה בשנים האחרונות, הרי שמדובר בקבוצה שרק העפילה מליגה א' בקיץ לאחר שני עשורים ומטרתה הייתה לשרוד ותו לא.

הימים הראשונים לא היו קלים עבור חדרה. מומו ניסטל עמד על הקווים בשני המחזורים הראשונים ורשם ניצחון והפסד, אבל חילוקי דעות הובילו לשינוי ואת מקומו תפס המאמן ניסו אביטן, שנבחר על ידי יושב הראש אורן גולן על אף שעד קבלת האמון מחדרה עבד במחלקות הנוער, שם יש לציין הצליח עם הנוער של הפועל באר שבע.

בחדרו הסבירו כבר אז כי מדובר מבחינתם בהימור, אולם גולן השתכנע לאחר שיחה עם בעלי אלופת המדינה, אלונה ברקת ששיבחה ללא הרף את המאמן המקומי שזכה לקבל את ברכת הדרך. בתום 22 מחזורים ועם הפסד אחד בלבד בשמונת המחזורים האחרונים, כולל שלושה ניצחונות בארבעת המחזורים האחרונים, קבוצתו של ניסו אביטן מדורגת במקום השישי עם 36 נקודות, רחוקה נקודה בודדת מהמקום השני המוביל בתום השנה לליגה הבכירה. כעת, רגע לפני המשחק מול מוליכת הליגה הלאומית הפועל תל אביב, פתח אביטן את ליבו בראיון מיוחד וסיפר על ההצלחה בחדרה, התוכניות לעתיד ואפילו התייחס לכך שהוא המאמן היחיד מאזור הדרום בשתי הליגות הראשונות בישראל.


ניסו, תסביר את השינוי המשמעותי לטובה בחודשים האחרונים

"אני חושב שיש כמה גורמים שהתחברו. בראש ובראשונה אלו השחקנים שמציגים יכולת טובה, רובם המשיכו מליגה א' ועשו שדרוג משמעותי. גם יש לא מעט אנשים מסביב, אם זה בהנהלה, אוהדים וראש העיר, שתמכו בנו וכאשר כל זה מתחבר זה מביא הצלחה".


"שחקנים שהמשיכו מליגה א' ועשו שדרוג משמעותי" (אודי ציטיאט)

האמנת שתצליחו להתברג בצמרת אחרי זמן התאקלמות כה קצר בלאומית?
"לא חושב שהיה מישהו שהאמין שנגיע כל כך גבוה, אבל אני תמיד האמנתי ביכולת שלי וכאשר הכרתי את השחקנים לעומק אז לבטח האמנתי בהם ואני שמח שזה התחבר".

הפועל חדרה מסוגלת להתמודד בליגת העל? אתם רוצים לעלות עוד הקיץ?
"אנחנו לא מתעסקים בזה. המטרה שלנו הייתה ונשארה לתקוע יתד בליגה. אנחנו מציגים יכולת גבוהה ומאוד רוצים להתברג בפלייאוף העליון, אבל כאשר נעבור את זה נחשוב קדימה".

הפועל תל אביב, יריבתכם הקרובה, כבר הבטיחה את העלייה?
"אני לא חושב שהם ברמה מעל הליגה. שיחקתי שם, זה מועדון גדול ויקר לליבי, אבל כרגע הם אולי דרגה אחת מעל השאר ולא מעבר. זה עוד יכול לקרות בהמשך. אין ספק שהם בדרך הנכונה לליגת העל".


אביטן. "דרגה אחת מעל השאר, אבל לא רמה מעל הליגה"


אתם בצמרת הרבה בזכות עלי חטיב ואוסטין אג'ידה, שניים ששינו גישה
"אני אחד שמתייחס בהתאם לכל שחקן על מה שהוא עושה באימונים ולא מסתכל אחורה. מהיום הראשון שהגעתי ראיתי את חטיב מוביל את הקבוצה, הן על המגרש והן מחוצה לו ומדובר בשחקן מפתח מבחינתנו. לגבי אוסטין? כמו שאמרתי בעבר, יש נטייה לאנשים להכפיש בקלות מדי. היו לו דברים כאלה ואחרים בעבר, אבל שום דבר לא היה קשור במכירת משחקים. הוא מקצוען בצורה בלתי רגילה ואני ישן טוב בלילה שאלה השחקנים שלי".

האמונה הגדולה בסגל היא גם הסיבה להארכת החוזה בשבוע שעבר?
"טוב לי בחדרה ואני מרגיש שייך למקום ולקהילה. אני מקבל הרבה תמיכה מהתושבים וזה עושה לי טוב. אני מניח שהרומן יימשך כל עוד שני הצדדים ירצו בו".

בקיץ עוד עבדת עם נוער. האמת שתמצא את עצמך העונה מוביל קבוצה בליגה הלאומית?
"לא ציפיתי שזה יקרה, זה קרה מהר מאוד, אבל מהרגע הראשון שחדרה פנו אלי זה הרגיש לי נכון ואני בן אדם שפועל על פי אינטואיציות. כשהרגשתי גם את התמיכה של הפועל באר שבע במהלך, אז הבנתי שזה הדבר הנכון עבורי".

איך המשפחה מקבלת את המעבר מבירת הנגב? אתה נשאר בחדרה שלוש פעמים בשבוע
"אין ספק שהמשפחה משלמת את המחיר. אני שמח שיש לי אישה תומכת וילדים מפרגנים שעוזרים לי שיהיה לי קל. אין סיכוי שבלי התמיכה שלהם הייתי מצליח, אני שמח שהם מגיעים למשחקים ונהנים".


"מניח שהרומן יימשך כל עוד שני הצדדים ירצו בו"

איך אתה מסביר את העובדה שאתה המאמן היחיד מהדרום בשתי הליגות הראשונות?
"יש מחסום גאוגרפי לא פשוט ולא כולם מוכנים לעשות את המאמצים שאני עושה, אבל ידעתי שאם אני רוצה להיכנס לליגות המקצועניות אז צריך לעבור מכשולים ואשמח להמשיך ולהתקדם".

אתה שותף לדור חדש וצעיר של מאמנים שמשתלטים על הכדורגל הישראלי?
"יש לא מעט מאמנים צעירים שעושים עבודה טובה. אצל מאמנים הגיל אינו משחק תפקיד, גם המאמנים הכי גדולים התחילו ללא ניסיון ככה שזה לא תירוץ בעיני".

החלום הוא בוודאי לחזור מהדלת הראשית להפועל באר שבע
"כן, בוודאי. אני רוצה שזה יקרה מהרגע שפרשתי וזה מאוד קוסם לי, אבל כרגע זה לא ריאלי כי יש את ברק בכר שיש לו חוזה והוא עושה עבודה נהדרת. אני רואה את עצמי מועמד לחזור בעתיד הרחוק".


בתור מי שעבד במחלקת הנוער של הפועל ב"ש, איך זה שלא עלו שחקנים לבוגרים?

"הפועל באר שבע מייצרת שחקנים, אבל יש היום מדרגה גדולה לעבור כדי להגיע מהנוער לבוגרים. יש מחסום שחלקם צריכים לעבור וזה אומר לצאת החוצה ולחזור בשלים. כאשר יש שחקנים צעירים, המועדון צריך לדעת שלשיתוף שלהם יש מחיר ואם באר שבע רוצה להתחרות על כל התארים ולהצליח גם באירופה, אז זה פחות הולך ביחד. אני בטוח שזה מפריע לאנשי באר שבע שאין שחקנים מקומיים בסגל הבוגרים".


ברקת המליצה. "בטוח שמפריע שאין שחקנים מקומיים בבוגרים" (דני מרון)

היו דברים שלמדת בהפועל באר שבע ויישמת בחדרה?
"אני לא חושב שיש קשר או משהו ספציפי. מאמן תמיד צריך ללמוד ולהשתדרג ולמדתי המון בבאר שבע, אבל התחלתי ללמוד כבר בעבר כאשר הייתי שחקן ותמיד סקרן אותי להסתכל מנקודת מבט של מאמן. למדתי הרבה מברק בכר, אלישע לי ודרור קשטן שמאוד השפיע עליי כאשר הייתי שחקן שלו".

אז לסיום, איפה נמצא את ניסו אביטן בעוד שלוש שנים?
"אין לי מושג. השאיפה שלי להתקדם ואין לי ספק שארצה להיות בליגת העל ואפילו יותר מזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי