ארבעה חשודים ביידוי האבנים הורחקו מהמגרשים ל-30 יום

אוהדי הפועל פתח תקווה
אוהדי הפועל פתח תקווה | אלבום פרטי

יממה לאחר האירוע האלים במשחק בין בית"ר ת"א/רמלה להפועל פתח תקווה, המשטרה הודיעה על שחרור בתנאים מגבילים של שלושה קטינים (16-17) ובגיר (24), כולם תושבי רמלה

(גודל טקסט)

יממה לאחר האירוע החמור שאירע באצטדיון ברמלה במהלך המשחק בין בית"ר תל אביב/רמלה להפועל פתח תקווה, שלקראת סיומו פוצץ בשל השלכת האבנים ליציע המלאבסים שנמלטו לכר הדשא וגרמו לכך שלשופט לא תהיה ברירה אלא לסיים את ההתמודדות, משטרת ישראל הודיעה היום (שבת) על עצורים בחשד למעשה.

ארבעה חשודים נעצרו בחשד להפרת סדר ויידוע אבנים, שלושה קטינים (בני 16-17) ובגיר בן 24 תושבי רמלה, שנלקחו לחקירה והערב בדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון הורחקו ל-30 יום מהמגרשים ושוחררו בתנאים מגבילים כמו הפקדת ערבות כספית.

על פי עדי ראייה ששוחחו עם ספורט1, הסיבה לאירוע האלים הוא עימות שפרץ בין ארבעה מקומיים לאוהדי הפועל פ"ת. אחד מאוהדי רמלה, שישבו ביציע עם אוהדי הפועל פ"ת, הוציא גז מדמיע וריסס באמצעותו את היושבים ביציע. המתפרעים הוצאו מהיציע תוך צעקות ואיומים ומספר דקות לאחר מכן החלה השלכת האבנים לעבר היציע, בעקבותיה נפצעו שני אוהדים.

הבוקר עוד שוחק באצטדיון ברמלה משחק העונה בליגת העל לנוער, בסיומו ניצחה מכבי תל אביב 1:3 את מכבי פתח תקווה וצימקה את הפער ביניהן לנקודה אחת בלבד. 


ארבעה חשודים תושבי רמלה נעצרו. האבנים שהושלכו לאצטדיון

מהפועל פתח תקווה נמסר לאחר הודעת המשטרה: "אוהדי הפועל פתח תקוה היו אתמול קורבן לאחד האירועים הכי שפלים וחמורים שקרו בכדורגל הישראלי. מאות אוהדים שהיו מרוכזים וסגורים ביציע אחד, קיבלו מטר של אבנים וסלעים, שנזרקו כדי לפגוע בקהל המכיל גם נשים וילדים. פגיעה בראש מסלע כזה יכלה בקלות להוביל לתוצאה חמורה יותר הכוללת חיי אדם. בזמן שאנשי בית"ר תל אביב/רמלה מתעסקים בלהתנער מאחריות כדי לא להיענש בהפסד טכני והפחתת נקודות, אנחנו עסוקים בלהתאושש מהטראומה ובעיקר לתמוך בילדים שנפשם נחבלה באופן קשה מהאירוע. למזלנו האירוע החמור לא גבה את חיי בני אדם שבאו לראות כדורגל. עד עתה, הנהלת בית"ר תל אביב/רמלה לא הייתה אשמה במה שקרה, אך על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל באחריותם לדאוג לביטחונם של האוהדים כחלק מאחריות הקבוצה המארחת.

במקום לנסות לשחזר את המציאות, הם מנסים לשכתב אותה, באופן דמגוגי וחסר אחריות תוך כדי הפניית אצבע מאשימה לקהל אוהדי הפועל פתח-תקוה, בשל תגרה שקרתה לפני האירוע המרכזי. נציין שגם אותה תגרה הייתה בגלל אוהדי בית"ר תל אביב/רמלה שנכחו ביציע של הפועל פתח-תקוה, כתוצאה מאבן שנזקרה לכיוון האוהדים בתוך תחומי האצטדיון. אנו מצפים מהנהלת בית"ר תל אביב/רמלה לקחת אחריות ולפעול לחקר האמת, ובפרט באירוע בו נשקפה סכנה ממשית לחייהם של אוהדים רבים, כולל ילדים. הניסיון של הנהלת בית"ר תל אביב רמלה לא רק להתנער מאחריות, אלא לשקף מציאות אחרת על ידי מצגי שווא, חצאי סיפורים, היתממות, ושקרים, הם לא רק ניסיון שפל ופתטי, אלא גם כזה שנותן לגיטימציה ללינץ' חסר הפרופורציות שבוצע באוהדינו. מבחינתנו נציג את מועדון בית"ר תל אביב/רמלה גם כאשם, ולא רק כאחראי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי