אופיר חיים סוגר חשבון: "נגעלתי מכדורגל אחרי הפועל ת"א, היה לי קשה לאמן"

אופיר חיים
אופיר חיים | מאור אלקסלסי

שניות הסיום בעפולה ("התפללתי לאמא שלי ז"ל"), התחושות ("רכבת הרים מטורפת"), התקופה בחודורוב ("טראומה, לא הייתי מסוגל לראות כדורגל אחרי שעזבתי"). המאמן שהעלה את כפ"ס לליגת העל מדבר על הכל

קבוצות: הפועל כפר סבא
(גודל טקסט)

שחקני ואוהדי הפועל כפר סבא חגגו אמש (שני) עד השעות הקטנות של הלילה את חזרתה של הקבוצה לליגת העל אחרי שנתיים בליגה הלאומית. הירוקים, בניצוחו של המאמן אופיר חיים, סיפקו את אחד ממחזורי הסיום הכי מופרעים שנראו בישראל בשנים האחרונות לאחר שניצחו 2:3 בעפולה הודות לשער סופר דרמטי של הקפטן עומר פדידה שהעניק לקבוצה מהשרון את הכרטיס הנחשק בדקה ה-97 על חשבון הפועל נצרת עילית.

כפר סבא פתחה את הפלייאוף העליון כשהיא רחוקה 10 נקודות מנצרת עילית, אך פיניש אדיר של הירוקים, שכלל שישה ניצחונות ותיקו בשבעה משחקים, שלח את הקבוצה מהשרון לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. בימים הקרובים יפגשו הבעלים יצחק שום ובנו עידן שום שמשמש כמנכ"ל המועדון עם המאמן אופיר חיים שימשיך לאמן גם בליגת העל ויחלו בהכנות לקראת העונה הבאה. העולה החדשה צפויה לערוך מהפכה לא קטנה בסגל השחקנים ובשלב זה מדברים במועדון על החתמת 8-10 שחקנים חדשים כששלושה-ארבעה מהם יהיו זרים.

הבוקר התייחסו בכפר סבא להאשמות הקשות של אנשי נצרת עילית כלפי מאמן הפועל עפולה, יגאל אנטבי, והתנהלותו לכאורה במשחק: "לא שופטים אנשים בצערם, אבל ראוי שאנשי נצרת עילית יסתכלו קודם כל על עצמם ויבדקו את עצמם. הקבוצה שלהם לא ניצחה אף משחק בפלייאוף עד אתמול ואם להיות כנים, השער הכי מוזר שהובקע אתמול היה דווקא שלהם, שהגיע אחרי השמטה של שוער בית"ר תל אביב רמלה. צריך לדעת להפסיד בכבוד והדיבורים לא ראויים ולא מכובדים".

"אין לי מילים לתאר את האושר הגדול", סיפר בראיון לספורט1 המאמן אופיר חיים, שפתח את העונה בהפועל עפולה, המשיך לפרק קצר וכואב בהפועל תל אביב וכאמור סיים את העונה בעלייה דרמטית לליגת עם הפועל כפר סבא, אליה הגיע לפני כחודשיים במקום ארז בנודיס שפוטר. "עונה עם כל כך הרבה עליות וירידות – כמו רכבת הרים מטורפת, קשה לי בכלל לעכל. הדברים היו תלויים בנו, אבל נקלענו לפיגור של 2:0 וכל הטירוף חזר. זה היה פלייאוף משוגע בשבילנו, קבוצות בקושי הגיעו לשער שלנו, השוער שלנו בקושי נגע בכדור".


"השופט אמר לי שנשארו 20 שניות – נותר לי רק להתפלל". אופיר חיים (מאור אלקסלסי)

על המשחק אתמול: "תסריט מטורף. השחקנים מאוד רצו, אבל לא הצליח לתפקד והייתי צריכה להרגיע אותם. במחצית אמרתי להם שיש עוד 45 דקות ואפשר לעשות את זה. בתוספת הזמן כל מה שעברתי העונה עבר לי בראש. התפללתי בלי הפסקה. שאלתי את השופט כמה זמן נשאר והוא אמר לי '20 שניות' – נשאר רק להתפלל. התפללתי לאמא שלי ז"ל, אמרתי לה 'אמא אני צריך אותך עוד טיפה'. כשהבקענו, הכל התפרק. כדורגל זה החיים שלי, החמצן וכל הסביבה שלי מושפעת מזה. כשלא הולך, כולם מושפעים מכך. מי שלא חי את זה מבפנים לא יכול להבין.

השינוי שחל בקבוצה מאז הגעתו: "הרבה אמונה ועבודה קשה. עבדנו גם על חיבור ובעיקר על הפן המנטלי כי חומר השחקנים הוא טוב. כששחקנים איבדו בטחון, הם ברחו מאחריות וכל אחד ברח לחלקה הפרטית שלו והיה קשה לתפקד. במקום לקלל כשלא הולך ולהוריד את הראש, הצלחנו לחבר את כולם ויצרנו תלכיד שבו אחד עובד בשביל השני – זה הפך את הקבוצה לווינרית".

הימים הקשים בהפועל תל אביב: "בנינו בעפולה קבוצה מצוינת בתקציב זעום ואז הגיעה ההצעה מהפועל תל אביב. אמרתי לעצמי 'ואוו, זה בדיוק מה שקיוויתי שיקרה". אמנם זה הגיע מוקדם מהצפוי, אבל ידעתי לאני אני מכוון. אתה לא יכול לסרב להפועל תל אביב, על מאמן היה לוקח את זה וגם עכשיו בדיעבד אני לא מצטער. אחרי שפוטרתי אמרתי להם 'תודה על ההזדמנות', אבל אמרתי לעצמי 'על איזה הזדמנות את מדבר? לא קיבלת שום צ'אנס. להפך, עצרו אותך והחזירו אותך אחורה'. נגעלתי מה שקרה בהפועל והיה לי קשה לחזור לאמן אחר כך.

"התנתקתי לגמרי מהכדורגל, מחקתי את הכל – זה מעולם לא קרה לי. במשך חודש וחצי לא ראיתי משחקים, זה לא עניין אותי. זה משהו שהוא כל עולמי מילדות ולא הייתה מסוגל. עברתי הפועל תל אביב טראומה. ידעתי שזו מכה בכנף, אכזבה ענקית ושאני אצטרך את השקט בשביל להתאושש. לא נתנו לי הזדמנות ראויה ואמיתית. השחקן שעשה את הפועל חזקה יותר הוא קלאודמיר, אותו אני הבאתי. מן הראוי היה לתת לי לעבוד עם השחקנים החדשים ולראות לאן הדברים הולכים. בכפר סבא הפסדתי שלושה משחקים, הקבוצה הייתה מרוסקת וקיבלתי גיבוי מוחלט – כולם תמכו בי ונתנו לי שקט לעבוד".

על סיום דרכו של קובי רפואה: "אני לא חושב שזה הפתיע אף אחד. לא דיברתי עם קובי לאחרונה בגלל הסיטואציה, אבל גם הוא יודע בתוכו שהפיצוץ נמצא מעבר לפינה – אין לי ספק בכך".


רגעים של טירוף לאחר שער הניצחון הדרמטי בעפולה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי