דובב גבאי: "0:1 קטן על מכבי ת"א וכל המדינה תדבר עלינו"

דובב גבאי
דובב גבאי | עומרי שטיין

סאגת האצטדיון ("אולי היה נכון להעביר את המשחק"), הסיכויים ("לא ירימו גבה אם נחטוף רביעייה"), ערן לוי ("משהו התפספס") והאקסית מב"ש ("יכול לשחק שם גם היום"). חלוץ אום אל פאחם בראיון מיוחד

(גודל טקסט)

"אנחנו רוצים שהמשחק יהפוך לפסטיבל". כך הצהיר השבוע יו"ר הפועל אום אל פאחם, מוחמד אבו שלמה, לקראת המשחק מחר (שבת ב-19:50) מול מכבי תל אביב במסגרת סיבוב ח' בגביע המדינה.

כל אוהד בישראל יודע שמפעל הגביע הוא המקום שבו הכל יכול לקרות, ולא אחת מצאו עצמן הקבוצות הגדולות והעשירות בישראל מובכות מול ה"סינדרלות" מהליגות הנמוכות. פעמים רבות טומן בחובו סיבוב ח' – השלב הראשון שבו נכנסות קבוצות ליגת העל למשחקי הגביע – הפתעות שכאלה, וכשאום אל פאחם תארח את אלופת ישראל באצטדיון הקטן בעפולה (3,000 מקומות ישיבה), גם המסורת הזו עשויה להעניק לה רוח גבית מסוימת.

אבל לא רק על המזל בונים בקבוצה מהליגה הלאומית. כמה שחקנים בשורותיה שיחקו זמן רב בליגת העל, ואחד מהם הוא החלוץ דובב גבאי, עם עבר עשיר בהפועל ב"ש ובבית"ר ירושלים. היום, כשהוא בן 32, גבאי לא חושש להביט לאחור ולהודות שימי התהילה מאחוריו, אבל גם הוא יודע שב-90 (או 120) הדקות מחר, יש סיכוי שקבוצתו תוכל לחולל סנסציה שתיזכר לשנים ארוכות.

"אין יותר מדי הכנות למשחק הזה", מודה גבאי, מיד עם פתיחת הראיון. "זאת תהיה במה טובה לשחקנים שלנו, ששיחקו רוב הקריירה בליגה א' ובליגה ב' ויוכלו להראות את היכולת והפוטנציאל שלהם. יחסי הכוחות ברורים לכולם".


"יחסי הכוחות ברורים לכולם". דובב גבאי (מאור אלקסלסי)


מתרגשים?

"התחלנו לדבר על המשחק הזה שנייה אחרי שהסתיימה ההגרלה. יש התרגשות רבה אצל השחקנים, ההנהלה והאוהדים, וגם במשחקי הליגה האחרונים דובר לא מעט על המפגש עם מכבי ת"א".

כאחד שמביא איתו הרבה ניסיון, אילו עצות אתה נותן לשחקנים הצעירים לקראת המשחק?

"אום אל פאחם מגיעה למשחק הזה לאחר 40 שנה שלא הייתה בליגות הבכירות, והגישה שלנו צריכה להיות שאין מה להפסיד. אף אחד לא ירים גבה אם נחטוף 4:0, אבל 0:1 קטן שלנו, וכל המדינה תדבר עלינו. אני לא אחד שמוותר בראש, וכבר עברתי משחקים גדולים. יש לנו מה להציע בכל משחק, אבל עדיין מדובר במכבי ת"א. רק אם היא תתפוס את היום הכי חלש שלה, ואנחנו את היום הכי גדול, יהיה לנו סיכוי".

לא מעט דובר על העברת המשחק מעפולה לאצטדיון גדול יותר. מה דעתך? 

"מצד אחד, בשביל הפייר-פליי צריך לשחק בעפולה, אבל מצד שני מונעים מקהל גדול גם מאום אל פאחם וגם ממכבי ת"א ליהנות מחגיגת כדורגל. אולי היה נכון להעביר את המשחק למגרש גדול יותר".

איך אתה מסכם עד כה את העונה באום אל פאחם?

"עד עכשיו יש לנו עונה מצוינת. אנחנו במקום הרביעי, אבל לא לקחנו ולו נקודה אחת מהקבוצות שמעלינו. למרות זאת, אם בתחילת העונה היו אומרים לנו שנהיה במקום הרביעי, כולם היו קונים את זה. היינו בתקופה פחות טובה במחזורים האחרונים. לבוא ולצפות שנעלה ליגה זה מצחיק, במיוחד שיש העונה בלאומית קבוצות כמו מכבי פ"ת, הפועל ראשל"צ ובני סכנין. אבל למרות הקושי בשבועות האחרונים, אנחנו עדיין מהקבוצות הטובות בליגה".


"לבוא ולצפות שנעלה ליגה זה מצחיק" (עומרי שטיין)


וברמה האישית?

"יש לי שישה שערים וארבעה בישולים, ואני מעורב במחצית השערים של הקבוצה. אני עדיין חושב שיכולתי להוציא הרבה יותר מעצמי".

תגיד, מה קורה עם ערן לוי? 

"ערן הוא חבר מאוד קרוב, ורציתי מאוד שיבוא. זה חלום לשחק כחלוץ כשהקשרים שלך הם לוי ומסיקה. אבל משהו התפספס שם". 

אתה חושב שהוא עוד יוכל לתרום לכם העונה?

"הלוואי, אבל אני לא יודע אם זה יוכל לקרות. ברור שהוא יכול לתרום לנו מקצועית, אבל מעבר לזה אני לא יודע".

ראית השבוע את המשחק בין בית"ר להפועל ב"ש. עבר לך בראש שיכולת להיות היום באחת הקבוצות האלה?

"החלום שלי זה לחזור להפועל ב"ש. זה הבית שלי. בכדורגל אי אפשר לדעת לאן תנשב הרוח. הייתי שם חמש שנים, ואני חושב שצמחנו ביחד. ב"ש הפכה מקבוצת תחתית לקבוצת צמרת, והייתי שם כשזה קרה. יכולתי להיות שם גם היום".


"משהו התפספס עם ערן לוי" (מאור אלקסלסי)

מה הוביל אותך לקבל את ההחלטה לרדת לליגה הלאומית?

"הדעיכה שלי התחילה כשעזבתי את בית"ר ירושלים. יכולתי להישאר שם, אבל קיבלתי החלטה לעזוב. בהפועל חדרה נעשה לי עוול לדעתי. לא שיחקתי מחודש ינואר, לדעתי לא על רקע מקצועי, ובקיץ הבנתי שאני בבעיה. הייתי רגיל לקבל סכומים מסוימים, וידעתי שהעובדה שלא שיחקתי זמן רב תפגע בי. לצערי לא הגיעה שום הצעה מליגת העל, ובדיעבד, החתימה שלי באום אל פאחם הייתה הדבר הטוב ביותר שקרה לי בארבע השנים האחרונות. עכשיו כשאני מתקרב לדת, אני מבין שזה מה שהיה צריך לקרות".

זאת הסיבה שהעדפת לשחק בימי שישי? 

"אומנם שיניתי מעט את אורח החיים, אבל קורה לפעמים שמשחקים בשישי נכנסים לתוך השבת, ואני עדיין לא במקום של לא לשחק לגמרי בשבת. הדת משפיעה עלי בקבלת ההחלטות ובראייה שהכל קורה לטובה". 

אתה עוד חושב שתחזור יום אחד לליגת העל?

"לפעמים נשמע לאנשים הזוי שבגיל 30 עוד מדברים על התקדמות. אני תמיד נותן את הדוגמה של מהראן ראדי, שהחל לפרוח בגיל 30 והפך לאחד השחקנים המעוטרים בישראל. ריף מסיקה בן 30, ואני תמיד אומר לו שאם הוא ימשיך ככה, הוא יחזור לליגת העל".

איפה יהיה דובב גבאי בעוד שלוש שנים?

"ממשיך לשחק. אני עדיין מלא בחדוות משחק ומרגיש כמו ילד".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי