במכבי ת"א מספרים: וידיגיאל וקרויף תכננו יחד את ההרכב

ליטו וידיגאל
ליטו וידיגאל | צילום: עדי אבישי

הצהובים עלו לגמר הגביע אחרי 1:2 על בית"ר. חשש שיצחקי סיים את העונה. שוינפלד שכבש: "ירד לי קוף מהגב"

(גודל טקסט)

בקושי חלפו ארבעה ימים מההפסד המאכזב להפועל באר שבע ובמכבי תל אביב חזרו אמש (רביעי) לחייך בזכות ה-1:2 על בית"ר ירושלים שהעלה אותם בפעם השלישית ברציפות לגמר גביע המדינה ב–25 במאי בטדי שם יפגשו את בני יהודה בשחזור משחק הגמר מ–1965 אז ניצחו הצהובים 1:2 בבלומפילד.

 

ההרכב המהפכני של וידיגאל וקרויף: מאמן מכבי ת"א ליטו וידיגאל והמנג'ר ג'ורדי קרויף הציגו כבר באימון המסכם בקריית שלום חזית אחידה כשנכנסו יחד לאסיפת השחקנים. גם במשחק בסמי עופר הם הפכו לצמד מתואם כדי לדחות את השמועות על משבר ביניהם.

 

 

על פי השחקנים את ההרכב המהפכני בו ירדו לספסל גל אלברמן, דור מיכה, אוסקר סקאריונה ו-וידאר קיארטנסון שפינו מקום לאייל גולסה, יוסי בניון, ברק יצחקי וארון שוינפלד תכננו השניים. "ידענו מראש את ההרכב שיעלה נגד הפועל באר שבע ואת ההרכב שיפתח נגד בית"ר ירושלים. לא הופתענו כי הכל היה מתוכנן מראש על ידי ג'ורדי וליטו. אין משבר במכבי תל אביב. ההתנהלות היא מקצועית".

 

הדחת סקאריונה מהסגל היא אמירה לקראת פרידה: הארגנטינאי אוסקר סקאריונה שפתח בהרכב נגד הפועל באר שבע והוחלף כבר בתום המחצית. לא נכלל אתמול בסגל. סקאריונה המגלה יכולת חלשה בתקופה האחרונה ייפרד בתום העונה ואמור להימכר או להיות מושאל למועדון אחר באירופה. גם וידאר קיארטנסון, שנראה לא טוב במשחקים האחרונים, לא שותף. הצבתו של ארון שוינפלד בהרכב היא אמירה לעברו של האיסלנדי, שעלות רכישתו (3.5 מיליון יורו) תקשה למכור אותו בסכום הקרוב לזה שנרכש.

 


וידיגאל וקרויף. תכננו את ההפתעה (ערן לוף)

 

כובש השער הראשון ארון שוינפלד אמר: "יש הרבה משחקים ואם אני בהרכב זה בסדר ואם לא אז אני יכול לעזור מהספסל. אני לא יודע מה יהיה בהמשך וברור שווידאר קיארטנסון הוא שחקן מצוין. כשהגעתי וידאר הבקיע המון ואני לא חושב שאשנה זאת".

 

הגול הראשון במועדון: "זה יום טוב להיות שחקן של מכבי ת"א. כבשתי שער והיה חשוב לי להוריד את הקוף מהגב. הגול הראשון הוא תמיד מיוחד כי יש הרבה ציפייה ואני שמח שזה ירד לי מהלב".

 


ארון שוינפלד. ירד לו קוף מהגב (ערן לוף)

 

דור מיכה, כובש השער השני, הוסיף: "יש לי יחסים מיוחדים עם ברק יצחקי ובמחצית כשעליתי במקומו ברק אמר לי שאבקיע ורצתי להתחבק איתו. כיף להבקיע אחרי הרבה זמן שלא עשיתי זאת. אני מקווה שברק יחזור במהרה".

 

מאבק האליפות: "המשחק נגד הפועל באר שבע מאחורינו. לא שיחקנו שם טוב ואפשר להגיד שלא הופענו. הסיכויים לאליפות קצת פחתו ולכן כל הפוקוס היה לגביע המדינה. שאבנו אנרגיות חיוביות והמשחק היה אחד הטובים שלנו כי ידענו שאין מהמשחק הזה דרך חזרה".

 


דור מיכה. לא הבחין במשהו חריג בין המאמן למנג'ר (ערן לוף)

 

הביקורות על וידיגאל: "אצלנו השחקנים לא הייתה התייחסות לסיפור הזה. לפי מה שאנחנו רואים היחסים בין וידיגל לקרויף תקינים ובסדר".

 

לשבחים מקצועיים על יכולתם זכו פרדראג ראיקוביץ', הבלם טל בן חיים, איגור פיליפנקה, אייל גולסה וארון שוינפלד. ברק יצחקי יעבור במהרה צילום שיקבע את מהות הפציעה בשריר הירך האחורי בתקווה שלא גמר את העונה. קיים גם חשש שיוסי בניון שבר את האף. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי