אימפריה במיל': הפועל ת"א לא מזכירה את עצמה, חוץ מהאוהדים

ברק יצחקי
ברק יצחקי | צילום: ערן לוף

קורצקי הנחמד מנסה לכסות על השערורייה, אשקלון מזכירה נס רפואי, גלבאן הוא הקמע של בני יהודה והמהלך האמיץ של שרון מימר. אייל לוי מסכם שבת

(גודל טקסט)
 1. כשרואים ושומעים את מנחם קורצקי מתראיין בסיום המשחק, קשה לכעוס עליו. מאמן הפועל תל אביב מדבר בשקט, על פניו חיוך מבויש. הוא מתנצל על איכות המשחק, מודה שהיה לו מזל ומשבח שוב את הקהל. מאמן נחמד. באותם רגעים פשוט שוכחים שהקבוצה שיחקה שערורייה, וסולחים. איך אפשר שלא? תראו איזה מאמי.

נקודה בסמי עופר היא תוצאה כלל לא רעה, אבל זה הגיע במיוחד תודות למארחת הנדיבה, ואיך לא לעדן בן בסט, ששוב הוכיח שאם רק השער היה גבוה ורחב בחצי מטר, הוא היה מלך השערים.

אבל עזבו את הפועל חיפה והחמצותיה, היא כרגע באריזות לחופשה השנתית. לה כבר מותר לשחק פתוח ולבצע ניסויים. להפועל ת"א אין מקום לפדיחות. אז לספוג שלושה – עם אופציה לשישייה – במשחק כל כך קריטי, אין על כך מחילה, במיוחד אחרי שכבר עברו את הקו האדום והפנים היו קדימה.

במחזור הבא, מול כפ"ס החלשלושה, שום מבוא לרחמים לא יעזור לקורצקי. רק ניצחון. ואם הקבוצה תינצל בסיום העונה, הכי חשוב יהיה לעבוד בקיץ על אופי. חוץ מאוהדים, אני לא מסוגל לזהות אפילו ברמז שמדובר בהפועל ת"א, אימפריה במיל'.   

2. תראו מי עבר את קורצקי ושות', ועוד בסערת ניצחון – הפועל אשקלון. זו שכל יום במחיצתנו נראה כמו נס רפואי. איך בין כל הריצות אחרי משכורת, שי לחג וסגל דליל היא עוד מצליחה להוציא שלוש נקודות?

טוב, לא להתלהב יותר מדי, זו רק רעננה, מהקבוצות שבחודשים האחרונים מכרו את עמוד השדרה ומשמשות כספקיות נקודות. כמה שמדברים כל עונה על ספורטיביות ומקצוענות, זה פשוט לא עובד.         

3. נראה לי שבשנת 2037, כשבני יהודה תיקלע לצרה, המאמן יסתכל על הספסל ויבקש מהזר עם השיער המלבין להוריד טרנינג ולהיכנס בכדי להציל את המולדת. בני יהודה כל כך תלויה בפדרו גלבאן, שנראה שרק הידיעה שהוא באצטדיון נותנת לה פור בעמדת הזינוק. גם הארגנטינאי כנראה הבין שאין לו מה לחפש חוזים במקומות אחרים. צבע כתום הולם אותו אפילו יותר משחור מרזה.

אתמול, אחרי ההדיפה של שוער כפ"ס רן קדוש, הייתי משוכנע שאם כבר יהיה ריבאונד, גלבאן יהיה הראשון שיטביע. אם לא הוא, אז עוד  0:0 משמים. כוכב וקמע במחיר אחד.

כפ"ס כנראה תרד. אני עומד לפרסם מודעה בעיתון 'דרושים מתאבלים', כי אני מתקשה למצוא עניין, לא אצל השחקנים, לא אצל הבעלים ולא נראה שבמנהלת הליגה יזילו דמעה.

4. צעד קטן לבית"ר ירושלים, צעד גדול לשרון מימר. נכון שמדובר בניצחון ליגה חשוב ויוקרתי על סכנין, אבל מבחינת המאמן זו הייתה צומת דרכים. אם אחרי ההפסד בחצי הגמר הייתה מעידה נוספת, לכו תדעו איפה הוא היה עובד בעונה הבאה.

מימר לא רק הביס הוא גם הוציא מההרכב את איינבינדר. אז נכון שכל שלושת השערים הגיעו אחרי שהקשר נכנס במחצית השנייה, אבל המאמן הראה שיש לו מספיק אומץ לקחת החלטות קשות ובבית"ר זה הרבה יותר מסובך מבכפ"ס.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי