כרטיס בכיוון אחד: מכבי חיפה מגלה סימני ייאוש

עטר
עטר | ערן לוף

עם חוד ששווה כמו כל התקציב של היריבה, אולי כדאי לירוקים לשלוח את מרבית הסגל לחממת הטיפוח בסכנין. וגם: איך קשור עמוס לוזון לדעיכה של מכבי פ"ת?

(גודל טקסט)

1. מזל שאפשר להשתמש בצילומי טלוויזיה כדי לראות טעויות בנייה. וצילומי הטלוויזיה מראים בבירור כי שפת הגוף של שחקני מכבי חיפה מראה סימני ייאוש, סימני מיאוס, סימני "קופנגאן, בכל מחיר, בכל קונקשן". מכבי חיפה לא מתמודדת על כרטיס לאירופה, מכבי חיפה מתמודדת על כרטיס לכיוון אחד.

משהו רע עובר על המועדון. גיא לוזון העלה פרונט שיכול להוביל את הנבחרת בכל קמפיין, ולא הצליח לחבר מצב אחד לשער. ורמוט, קהת, עטר ודמארי. ביחד זה ארבעה מיליון יורו ברוטו שכר, זה בערך כמו כל התקציב של בני סכנין. וכשנותנים לסכנין קבוצות עם 'פרצוף איכה', היא טורפת אותן בלי לעבור על חוק החמץ.

לוזון
סימני מיאוס, לוזון (ערן לוף)

סכנין רוצה בדרך כלל יותר מהיריבה, וזה משהו שמשיגים בסינרגיה נהדרת בין מאמן, הנהלה ושחקנים. זה לא משהו שרואים במכבי חיפה, למרות הפאסון הניהולי, למרות הצוות המצוין, למרות שלא מחסירים מהם כלום ויש קהל אדיר סביבם. את זה צריך יעקב שחר לבדוק. ממש לבדוק. להכניס יד לתוך הקרביים ולחטט.

ובשולי הדברים, סכנין ניצחה העונה שלוש פעמים את מכבי חיפה, פעמיים בסמי עופר, תשע נקודות. סכנין, כידוע, היא החצר האחורית של מכבי חיפה. לשם הם שולחים מדי פעם שחקנים לצבור ניסיון, סוג של קבוצת בת.

2. כשקבוצה מנצחת את יריבתה חמש פעמים בעונה מתוך חמישה מפגשים והן תופסות את המקומות 2 ו-3 בליגה, זה מעיד יותר על המנוצחת מאשר על המנצחת. מכבי ת"א עושה את שלה, היא שומרת על מתח בין שחקניה – תראו איך רובן מיקאל חטף קריזה כשהוחלף, כמו ברק יצחקי בשעתו – ומשחקת באופן שוטף כאילו לא הפסידה במשחק העונה ונפתח פער של שש נקודות בינה לבין המוליכה. יש כאן סימנים של תרבות כדורגל, שעוד צריך לשלוח לבדיקות מעבדה.

שחקני מכבי
כבר סוג של תרבות, שחקני מכבי ת"א (אריאל שלום)

האג'נדה של מועדון ספורט שגובה הרבה כסף מהקהל שבא לראות אותו עבור כרטיס, חולצות, צעיפים, אנטרטיימנט, זה להחזיר לו במופע, בבידור, בסוג של בילוי. הניצחון או ההישג הם בונוס, זה דבר שאפשר לדבר עליו במשך השבוע. ואת זה מכבי ת"א מספקת לאוהדיה כבר חמש שנים. הקבוצה מחויבת לרצינות כי הרצינות מתחייבת מהאמון עם הצרכן. אמרתי שעוד צריך להעביר את זה בדיקות מעבדה כי אין כמעט שום תחום שבו תרבות זרה התנחלה אצל הישראלי המצוי, במובן של הטמעה מוחלטת.

מכבי פ"ת סופרת חמישה הפסדים רצופים בליגה, תשע נקודות מתוך ה-24 עליהן שיחקה מאז מונה גיא לוזון למאמן מכבי חיפה. מה הקשר? אולי אין, אבל כמו שמותר לעמוס לוזון לנסוע לחיפה ולראות את אחיינו בזמן שהקבוצה שלו מתחממת בנתניה, כך אפשר לומר שזה לא מצטלם טוב. כמו שמכירת דור אלו באמצע עונה או זיגזוגיו של אליסון דוס סנטוס לא תורמות למחויבות שאפיינה עוד העונה את הקבוצה של קובי רפואה. 

לוזון ושחרלוזון עם שחר, ואיך הדוד קשור? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי