כיצד תיראה עונת 2017/8? הסוגיות הבוערות בבית"ר ירושלים

שחקני ביתר ירושלים חוגגים
שחקני ביתר ירושלים חוגגים | צילום: עדי אבישי

איינבינדר צפוי לעזוב, ורד ידרוש שדרוג בשכר, מימר טרם חתם על חוזה וספק כיצד דמאיו ישתלב במערך החדש של טביב. תמונת מצב

(גודל טקסט)
 בית"ר ירושלים נמצאת בעיצומו של המאבק על המקום השלישי עם מכבי פתח תקווה כשניצחון בטוטו טרנר הערב (שני, 21:00) על הפועל באר שבע יאפשר לה לחלוף על פני המלאבסים המדרדרים, תסריט שהיה נראה דמיוני עד לפני כמה מחזורים. יחד עם זאת, בשבוע האחרון, הכותרות אודות המאבק בגזענות (המוצלח יש לציין) פינו את מקומן לטובת כותרות אודות העונה הבאה.

 

 
 

סוגיית דן איינבינדר וסוגיית חסוס רואדה הטרייה יותר הן הבולטות, אבל לא היחידות. הן בגזרת השחקנים והן בגזרות האחרות עלולים להתבצע שינויים. סביר להניח שהשבוע, עם הקימה מהשבעה על מות אמו, הבעלים אלי טביב (שגם אופן תפקודו בעונה הבאה עדיין לא ברור, גם אם מדובר בסוגיה בירוקרטית יותר), יעלה שוב הילוך במישור ההכנות לעונת 2017/18.

  

גזרת השחקנים הבכירים – דן איינבינדר על פי כל האינדיקציות יעזוב ויותיר בור בקישור, אם כי טביב עשוי להיפגש שוב עם נציגו אבי נמני בניסיון אחרון לנסות להשאירו. רואדה אמנם אמר לשחקנים כי הידיעה שסיכם עקרונית באפואל ניקוסיה היא רק שמועה, וגם סוכנו הכחיש, אך עושה רושם שאחרי שנתיים מוצלחות יעזוב גם הוא.

 

עוד שחקן זר שעלול לעזוב הוא הקשר הברזילאי קלאודמיר פריירה (32) אחרי שלוש עונות במועדון. באשר לאריק סאבו, הקשר שהפך את הבורג המרכזי יישאר אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי. לגבי המגן אנטואן קונט, זה לא סוד שבקבוצה מאוד מרוצים ממנו, אך משפטו של הצרפתי בגין תקיפה גם עלול להיות בעל השפעה על המשך הקדנציה בבירת ישראל. באגף השני בהגנה, למרסל הייסטר חוזה לעונה הבאה והוא ימשיך לשרוף את הקו.

 

באשר לישראלים, לעידן ורד, סגן מלך השערים של הקבוצה בליגה עם 9 כיבושים, לקבוצה אופציה להמשך ההתקשרות בכפוף לשדרוג שכרו. ורד גם מאוד מחובר לקבוצה ולקהל, אך עדיין האופציה לצאת לאירופה קורצת – אם כי לקשר אין סעיף כזה בחוזה ובעצם הכדור נמצא בידיים של הקבוצה.  בכל הקשור לאיתי שכטר, דוד קלטינס, בוריס קליימן, דן מורי  וחן עזרא לשחקנים חוזים ברורים לעונה הבאה. מי שעשוי להצטרף אל כל השמות האלו הוא הקשר אמיר עגייב שמנהל מגעים מתקדמים.   

 

שרון מימר  – הבעלים אלי טביב כבר הצהיר כי ימשיך בעונה הבאה, והחוזה עדיין אמנם לא נחתם, אך המאמן צפוי להמשיך בבית וגן. מימר אמנם הודח מחצי גמר גביע המדינה, אך זוכה להערכה ומוגדר במועדון כ"מאמן מצוין". רוב הסיכויים שבניגוד לסלובדן דראפיץ' וגיא לוי, שהלכו הביתה אחרי עונות טובות ומקום באירופה, מימר ימשיך, אם כי אלי טביב תמיד יכול להפתיע.

 

מימר. טביב הבטיח, אבל תמיד יכול להפתיע (דני מרון)

 

משה דמאיו – המנכ"ל מחזיק בחוזה לעונה אחת בלבד, ועדיין לא ברור אם ימשיך בעונה הבאה. בנוסף, החל מעונה הבאה טביב יצטרך להעביר את זכויות הניהול למשך שנתיים בהתאם להחלטת בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, כשמי שעשוי להפוך לאיש החזק בקבוצה הוא מקורבו חנן קהלו ולא ברור כיצד ואם ישתלב דמאיו במערך הניהולי החדש. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי