היוצר קם על גולמו: ג'ורדי קרויף חוזר להיות ג'ורדי קרויף

ג'ורדי קרויף. לעבור מעמדת המנג'ר למאמן זה קארמה רעה
ג'ורדי קרויף | צילום: דני מרון

קרויף "יצר" את המפלצת שנקראת הפועל ב"ש ובקיץ הוא ינסה לחסל אותה על ידי חזרה למקורות. וגם: היעד הבא של אצילי, תיעוד מבית משפחת בוזגלו. הנקודות של ענבל מנור

(גודל טקסט)
 1. ג'ורדי קרויף. אנשים בסביבתו של המנהל הספורטיבי ההולנדי העידו שלאחרונה יש לו טירוף מיוחד בעיניים. רעב עצום. מכבי תל אביב, סבורים בכירים בכדורגל הישראלי, תסתער על שוק ההעברות בקיץ שמעון מזרחי סטייל. מדובר בסוג של חזרה למקורות. ההבנה הבסיסית שבשוק ההעברות הישראלי צריך להחתים שחקנים לא רק כדי להתחזק אלא כדי שלא יהיו אצל היריבה. 

 


היסטורית, קרויף תמיד החזיק בדעה הזו, רק שהיריבה ממנה חשש יותר מכל בעונותיו הראשונות הייתה מכבי חיפה. מבחינת ההולנדי, לירוקים יש תשתיות נכונות להצלחה. רק שההתעסקות שלו בחיפה יצרה את המפלצת של הפועל באר שבע. להזכירכם, בעונה הראשונה של קרויף בישראל, באר שבע ניצלה מירידה במחזור האחרון. מסע החימוש הקפיץ אותה תוך קיץ אחד למועמדת מזדנבת לאליפות עד שלאט היוצרות התהפכו. 

 


היוצרות התהפכו כי קרויף כמעט לא נלחם עם באר שבע על שחקנים והתנהל בצורה פחות דורסנית בשוק מבעבר. אליפות לוקחת מי שיש לה את הישראלים הכי טובים וזו נקודה שקרויף יודע היטב. גם בזמן הזה הוא המשיך לנסות לפתות ליגיונרים כמו תומר חמד, ליאור רפאלוב ורמי גרשון לחזור ולא הצליח. כך נולד המהפך. באר שבע הפכה את עצמה ליעד יותר אטרקטיבי מבחינת הישראלים הבכירים. היא גם הצליחה לקדם ישראלים תוך כדי תנועה מה שבמכבי ת"א לא קרה עם שחקני רכש שאינם ע. זהבי. 

 


במקביל למאבק האליפות, באר שבע ומכבי ת"א מנהלות משחק שחמט פרטי גם בכל הקשור להתנהלות עתידית. באר שבע ביצעה מהלכים ארוכי טווח במהלך העונה עם ההחתמות של מיכאל אוחנה, ניב זריהן, אורן ביטון ודור אלו. מכבי ת"א צירפה את שגיב יחזקאל ומרסלו והעובדה שהשניים כמעט לא משחקים מלמדת על אותה חזרה למקורות – הצהובים יסתערו בקיץ על כוכבים מוכחים כי אין עוד עונה לבזבז. 

 


בהנחה שהליגיונרים הבכירים לא יחזרו בקיץ לישראל, יש שני שמות שיכולים לשנות את מאזן הכוחות – מאור בוזגלו ועומר אצילי. האחרון, משוכנעים בסביבת מכבי ת"א, ילבש צהוב-כחול אם ישחק בעונה הבאה בישראל. כי ג'ורדי פשוט בטירוף על ההחתמה שלו וגם אצילי עצמו רוצה את המהלך. 

 


הסיפור של בוזגלו יותר מורכב, אבל יש לו שורה תחתונה פשוטה: מבחינת הפועל באר שבע, ויתור על הקשר שווה להסכמה של מכבי ת"א למכור את זהבי לגוואנגז'ו
RF. בוזגלו הוא לא רק השחקן הכי טוב בליגה, הוא גם הפנים של באר שבע והגו טו גאי שלה ברגעי משבר. באר שבע בלי בוזגלו תהיה קבוצה אחרת. היא תצטרך לשלוף חתיכת שפן מהכובע ולרדוף אחרי משהו שיאזן את יחסי הכוחות. בדיוק כמו שעשתה מכבי ת"א בשנתיים האחרונות. 


 

מאור בוזגלו. השחקן הטוב ביותר כיום בארץ (דני מרון)



מבחינת מכבי ת"א, ניסיון להחתים בוזגלו יחד עם אצילי יהיה מהלך שכולו מכביזם טהור. מוטט את אויבך ואל תגלה כלפיו שום רחמים. זה קצת מצחיק שקרויף היה צריך שנה בלתי תואר ועוד אחת אולי בלי אליפות כדי לחזור למה שהגדיר אותו, בעוד האחות המרוסקת מהכדורסל טובעת בים הכישלון ולא מוצאת תשובה פשוטה – חזרה למקורות המכביזם. 

 


2. מאור בוזגלו.
 נסו לדמיין פגישה היפותטית בבית משפחת בוזגלו. כולם יושבים בסלון, דפים על השולחן, כיבוד קל ומשם מתגלגלת השיחה. 

 


יעקב: יואו ג'ורדי יש מצב שאתה נותן לי משהו כזה?

קל 

אוקיי אוקיי אוקיי אוקיי תעלה ברדיו 

ג'ורדי ג'ורדליש, יעקב בוזגלוש ואלונה 

 


היי, מאז זהבי לא נראה כוכב כזה

ואבא יעקב מדבר על זה הרבה 

החוזה שלו עומד להיגמר 

ועם אלונה אין בכלל על מה לדבר 



יעקב מרגיש שהיא לא יודעת כלום ממה שהיא עושה

כשהיא באה לפגישה ולא משחררת העלאה 

כאילו לא בכוונה, הוא רץ לרדיו ויורה עוד הצהרה

כמו דוד ביטן מתוקשר, וכל הליגה מסביבו התעוררה 

 


תמיד כולם קראו לו הפה של השכונה 

אבל היום, שומעים אותו בכל תחנה 

תגידו, מי הכוכב הכי גדול בעיר? 

עונים לי: רק מאור וכל השאר אוויר 

 


פזמון: הילד ענק, את זה כולם יודעים 

רוצים אותו בחיפה וגם בסין 

ואם יעקב ייתן לזה לקרות 

מאור יקבל חוזה ענק עם שבע ספרות 

 


יעקב בוזגלו. חולם על חוזה בן שבע ספרות בדולרים (עדי אבישי)


3. נמלטים, גרסת הפועל תל אביב.
 אחרי כמה שבועות של שקט יחסי, הפועל תל אביב הציגה השבוע סערה. הפעם, לשם שינוי, יזומה. חשדות לניסיון הטיית המשחק בין הפועל אשקלון לבני יהודה. עוד חלק בפאזל האירועים הבלתי נגמר המכונה הפועל מודל 2016/177. עכשיו תעצמו עיניים ודמיינו קליפ "בפרקים הקודמים" בסדרת האקשן האהובה עליכם. את הדמויות שליוו ומלוות את הפועל ת"א מופיעות במהירות מסחררת, גולים, אכזבות, דמעות, שמחה, ציטוטים, בתי משפט, אצטדיון המושבה. זה נראה בערך ככה.   

 


פריבייסלי בהפועל תל אביב: קיץ מלא החתמות יקרות ויוקרתיות ואלי גוטמן אחד הקווים העלו שוב את רף הציפיות. גוטמן: "השחקנים נראים טוב". אך במהרה החלו הצרות. הקבוצה לא תפקדה על המגרש, האוהדים קיללו ובתוך חודש, גוטמן שב לעמדת המנג'ר: "לא ברחתי, ראיתי קבוצה של גיא לוזון". 




סתיו שחם. ניהל מגעים עם היריבה לתחתית (דני מרון)


הבור הכלכלי העצום במועדון נחשף. פרטים מביכים על הגירעון העצום ועל התנהלות כלכלית של שנים צצים בתקשורת. אמיר כבירי (קלוז אפ), אוהד/סוחר אמנות/בעלים, מכחיש, נלחם, מנסה לשתף פעולה עם הסינים ובסוף מרים ידיים ושולח הקבוצה להקפאת הליכים. כבירי נעלם, שאול קוטלר מגיע במקומו. 

 


הגיבור הג'ינג'י החדש מנסה למנוע את חיסול המועדון ונעזר בכוכב המשנה, השופט איתן אורנשטיין. בין הפתרונות המוצעים: מגעים עם סתיו שחם, אוהד/אושיית פייסבוק/בעלי היריבה לתחתית הפועל כפר סבא. רגע לפני הסוף המר, כשהכל נראה אבוד והקבוצה בדרך לליגה ג', עוברת הפועל ת"א לידיהם של האחים ניסנוב. גיא לוזון אאוט, מנחם קורצקי אין, שחם נשאר בכפר סבא. 

 


יובל נעים. ההצלחות של אשקלון מעלות חשדות בהפועל ת"א (אודי ציטיאט)


הקבוצה המוכה מאבדת תשע נקודות, יורדת למקום האחרון, אך יוצאת למסע החתמות בלתי מוסבר ומשחררת לאוויר וולקאם אחרי וולקאם. קורצקי וחבורת הילדים העזובים שלו סוגרים את הפער ועם פתיחת הפלייאוף התחתון, עולה מעל הקו האדום. במקביל, כפר סבא של האוהד שחם קורסת עם ניצחון אחד ב-20 משחקים. 


 
אלא שכמו בכל סדרת מתח טובה, הרשע האמיתי, הנבל שמאחורי הקונספירציה, לא מתגלה מיד. הפועל אשקלון, היורדת הוודאית, משיגה סדרת ניצחונות ומורידה את האדומים מתחת לקו האדום. ארבעה מחזורים לסיום העונה ויומיים לפני הדרבי הפועל נגד שחם, אשקלון מארחת את בני יהודה חסרת השאיפות. בהפועל ת"א עושים מעשה: רומזים על חשד שהמשחק לא יהיה כשר ומערבים את ההתאחדות והמשטרה. 

 


המטרה: לעורר את בני יהודה ולהעיר את חובבי הקונספירציות שיבחנו בשבע עיניים את המשחק באשקלון ואולי בכך ימנעו כל ניסיון להטיית משחק. הבעיה עם חובבי קונספירציות היא שהדמיון שלהם מפותח מאוד, הם אוהבים לשאול שאלות ולחפש את הקונספירציה הגדולה יותר. ואולי בכלל הכל, אבל באמת הכל, מכוון מראש. 

 


הנה קונספירציה: כדי לצאת מהתסבוכת הכלכלית שתלו בהפועל ת"א את האדם שיתפתה להביא את המועדון לנקודת אל חזור עם הוצאות ללא כיסוי, גררו את שחם לנסות להציל את הקבוצה מפירוק (ובכך נטרלו יריבה בדמות כפר סבא שלו), ספגו את הורדת הנקודות בשלב שאפשר למנוע ירידה ועכשיו נותר להם להוציא מהמשוואה מכשול אחרון – קבוצה שבאמת מנסה להישאר בליגה – אז תפרו עליה עלילת דם. 

 


תודו שזה תסריט גאוני ומורכב. תהליך מתוכנן מראש לפרטים. כל מהלך יוצר שרשרת אירועים שמטרתה להוביל לתוצאה הסופית: הפועל ת"א בליגת העל עם גירעון מופחת. קונספירציה שכוללת שחיתות ממסדית, מזימות חובקות עולם, גורמים זרים, גיבורים מתחלפים, יצירות אמנות נסתרות, שעירים לעזאזל. מההתאחדות עד סין. מכפר סבא עד קזחסטן. מהמושבה עד בת ים. נותרו ארבעה פרקים לעונה המורכבת הזאת ומי יודע, אולי בסיומה נגלה שמייקל סקופילד הוא זה שמנהל את הפועל ת"א. 

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי