מכבי ת"א זקוקה לבוזגלו כדי לסגור את הפער מב"ש

בוזגלו
בוזגלו | אודי ציטיאט

תם ונשלם סיפור האליפות, ואייל לוי בסיכום משחקי השבת מסתכל על העונה הבאה. הפערים בין הפועל באר שבע לסגניתה מכבי תל אביב, הישגו של יובל נעים והראש של דקל קינן

(גודל טקסט)
1. זהו, נגמר. גם אם מכבי ת"א בנתה על איזה אמבוש אפלולי בגליל, באה באר שבע לסכנין ופירקה בהליכה את המוקש. יש אלופה, ומכבי ת"א שוב תתמנה לסגנית. כדאי שתתחילו לחלק את המדליות, כי חבל על הזמן.

 
 

 

קיווינו שיהיה קצת מתח ושלא ניכנס כבר עכשיו לזמן פציעות מיותר. בכל זאת, יובל אבידור ניצל טעות נדירה בהגנה של בכר והעלה את סכנין ליתרון בדקה שאמורה להיות קריטית, אבל האלופה היא מכונה שפועלת על אוטומט ולא אחת שמתרגשת מעקיצת יתוש.

 
 

 

השליטה שלה במרחב לא מוטלת לרגע בספק. היא מחזיקה בכדור בגליל כמו שהיא עושה את זה בנגב. אין מבחינתה הבדלים בין טמפרטורה וגובה דשא. היא כובשת בכל מקום ובשיטת המכבש המפורסמת.

 

 

מה יכולה לעשות סכנין, המסכנה, כשבצד אחד היא מקבלת את וואקמה ובצד השני את בוזגלו? מליקסון משחק חופשי, ברדה בשפיץ וראדי מחכה מחוץ לרחבה לריבאונד. זה לא הרכב, זה מחסן נשק נייד. כמה שלא תגן ותצופף, בסוף אתה תחטוף.

 

 

מכבי ת"א נתקלה במתנגד הרבה יותר עיקש. בכל זאת, כשבית"ר ירושלים, עם כל הדאווין שהיא סוחבת, מארחת אותך בטדי – זה חייב להיות צמוד. כן, בכל עונה נקודה בירושלים היא תוצאה בהחלט לא רעה, אבל לא ביום בו באר שבע מגדילה את היתרון בפסגה לשמונה נקודות. מכבי ת"א לא הפסידה אתמול את התואר, היא פקששה אותו באותו ערב מכריע בטוטו-טרנר. את משחק העונה ההוא היא הייתה צריכה לנצח, עכשיו זה לבכות על חלב שנשפך.

 

 

אפשר עד מחר לספר על ההחמצות הגדולות של פיליפנקה, שוינפלד וקיארטנסון בשניות הסיום, אבל גם בית"ר החמיצה מקרוב. בקיצור, סגנות, לא יותר מזה. מכבי צריכה להסתכל על העונה הבאה. אם באר שבע תאבד בקיץ את בוזגלו, יהיה לה סיכוי הרבה יותר גדול לסגור את הפער. בוזגלו הוא מסוג השחקנים, שוברי השוויון, שקשה למצוא להם מחליף.

 


 

 

2. יכול להיות שתוך כדי החום הכבד באשקלון, מי שהיה צריך לפתוח רגליים, שכח שהוא תחת משימה? המוח התבשל, הזיעה גירדה בגרביים. המשחק הזה לא נראה מכור, בני יהודה סתם הייתה חלשה. קורה, פשוט לא מספיק טובה.

 

 

אשקלון הייתה צריכה לעקוץ עוד לפני שער הניצחון עם החמצה מדהימה של איבנצ'יץ' מקו השער. אם המשחק היה נגמר עם נקודה בלבד, אותה החמצה הייתה צריכה להוביל לוועדת חקירה ואחריה הסקת מסקנות.

 

 

רק שבמקום איבנצ'יץ' בא יובאנוביץ', ואם אשקלון תישאר בסופו של דבר זה יהיה סיפור ספורטיבי ענק. יש שם סגל של מרכז טבלה בליגה השנייה וניהול מועדון שמזכיר בסטה מקרטעת בשוק. רק שיש שם מאמן, שבשביל הרצון שהוא משאיר על הקווים, מגיע לו עוד צ'אנס. יובל נעים הוא תופעת טבע ישראלית, כי בפרמייר-ליג אין סיכוי שהשואו שלו היה עובר.

 


 

 

אגב, מנהלת הליגה חייבת לעשות משהו עם האצטדיון המחריד באשקלון במידה והוא ימשיך איתנו לעונה נוספת. המשחקים האלה מצטלמים לטלוויזיה וזה כל כך מכוער שזו פשוט סכנת התעוורות. לחשוב שהוא והדשא במושבה שייכים לאותה משפחה.

 

 

3. כן, על הדשא בפתח תקווה מכבי חיפה חזרה לנצח. שוב הראש של דקל קינן היה במקום הנכון. עם כל הדמארים והעטרים, חלוצי העל, בסוף הבלם הוותיק יסיים כמלך שערי המועדון. אם בעונה כזו חיפה תצא עם משהו, זה יהיה לא פחות מנס.

 

מניית מכבי פ"ת ממשיכה להתרסק עם הפסד שישי ברציפות. בקרוב לא יהיה אפילו כרטיס לאירופה, אבל יהיו הרבה צעקות וטענות מצד המשפחה השלטת. ראו, הוזהרתם.





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי