ג'ראפי יורה: ראוי לקבוצה גדולה, יכול להחליף את ראיקוביץ'

ג'רפי
יואב ג'ראפי | דני מרון

הבקשה של אביו להוציא אותו, השעמום ששינה את חייו, הקשר עם בן זקן, הנבחרת ורגעי האימה בטרנר. עם נתונים מדהימים השוער משוכנע: "אשדוד תיתן לי להתקדם". ראיון מיוחד

(גודל טקסט)
כשמדברים על אבות ובנים בכדורגל הישראלי, הקונוטציה שלילית. לא אצל יואב ג'ראפי. "היו לי הרבה שיחות עם אבא. הוא תמך ודיבר איתי על הכל, אבל כשהיה צריך הייתי מקבל ממנו בראש. בתור ילד, אני זוכר שבאחד המשחקים לא הייתי טוב. היה לי משחק חושך. אבא שלי בא למאמן ודרש ממנו להוציא את הבן שלו. אנשים היו בהלם. הוא גם היה מפרגן כשצריך, אבל אנחנו מדברים על הכל עד היום – לטוב ולרע".


ג'ראפי עדיין לא בן 24, אך כבר עכשיו אפשר לומר בפה מלא שמדובר באחד הכישרונות העולים בכדורגל הישראלי. למרות שהוא משחק במ.ס אשדוד, קבוצה שעדיין לא הבטיחה את ההישארות שלה בליגת העל, ג'ראפי ספג הכי מעט שערים בליגה אחרי הפועל באר שבע ומכבי תל אביב ושמר על רשת נקייה ב-13 מתוך 30 מחזורים. ג'קי בן זקן, הבעלים של מ.ס אשדוד, אמר למקורביו שהוא מעולם לא ראה שוער עם אינסטינקטים כמו שלו. לקראת הקרב החשוב מול הפועל ת"א (הערב, 17:45, ספורט1) יואב ג'ראפי מדבר על הכל בראיון מיוחד.



ברוב המקרים שוערים מתחילים כשחקני שדה. איך התגלגלת לעמוד בין הקורות?

"התחלתי לשחק כשוער בבית, בחצר, אבא שלי בנה שער. לו ולבן דוד השלי לא היה למי לבעוט, אז הם לקחו אותי. התחלתי עם כדורים לפנים, בלי כפפות. חטפתי פיצוצים כבר בגיל שש. זינקתי על אבנים וחול. מאז  נדבקתי בזה. בגיל שבע הייתי בהפועל ת"א/תל מונד ואז חבר התקשר אליי ואמר לי שהוא הולך להפועל כפר סבא ושאולי אבוא איתו. היה לי משעמם, אז אמרתי לו יאללה – בוא נלך. שיחקתי בכפר סבא עד שסיימתי גיל חריג בנוער. מזל שהיה לי משעמם באותו יום והלכתי".


ג'ראפי
שיעמם לו וכך נבנתה קריירה. ג'ראפי (דני מרון)


יש היום שלושה שוערים בליגת העל (בוריס קליימן, אוהד לויטה ואתה) שגדלו במחלקת של הפועל כפר סבא. מה כל כך מיוחד שם?

"כפר סבא השקיעה בשוערים בצורה רצינית. עופר נוסובסקי, מאמן השוערים, הוא איש ברמה מאוד גבוהה. אני לא יודע אם זה נהוג היום, אבל כפר סבא הייתה מהראשונות שכבר בטרום א' התחילה עם אימוני שוערים ולימדה יסודות. עופר לימד אותנו לקפוץ וליפול. עם הזמן, עשיתי אימוני שוערים אישיים. כפר סבא דחפה, אבל זה לא הספיק לי. עבדתי עם עופר בסון, שהוא אחד האנשים המשמעותיים בהתפתחות שלי, ולמדתי ממנו המון. היו בכפר סבא שני אימוני שוערים בשבוע. באימון של קבוצה, כשיש משחקונים, אתה לא באמת לומד משהו. כילד, חשוב ללמוד את הבסיס ואת מה שחשוב לצמיחה של שוער באמת. אני ואבא שלי החלטנו בזמנו שאני צריך ללמוד עוד, ומאז רצתי עם עופר שנים. עד היום אנחנו בקשר טוב".


ספגת עד כה 28 שערים ב-30 משחקים. רק הפועל באר שבע ומכבי ת"א הוציאו פחות כדורים מהרשת. זה נתון מדהים עבור קבוצת תחתית. ספר על המרקם ועל השילוב עם שחקני ההגנה.

"אני חייב לתת קרדיט לאיתי זילפה, מאמן השוערים שעובד איתי מאז שהגעתי לאשדוד. הוא עוזר לי ותומך בי כל הזמן. משחק ההגנה שלנו טוב והתיאום עם כולם מצוין. אלחמיד עושה עונה מדהימה. בקיץ הוא צריך לחזור לבלגיה, יש לו חוזה שם, אבל אני מאמין שתהיה לו הצעה מקבוצה גדולה בארץ. גם סירושטיין עושה עונה מצוינת ואני לא יודע איך ויתרו עליו בבני יהודה. קרלו ברוצ'יץ' הוא אחד הזרים הבודדים שפגענו איתו והוא שחקן מעולה. בן זקן, למרות הקשיים, מצטיין. ברדע הוא בלם צעיר, חזק ומהיר. בונים עליו כאן ואני מאמין ששנה הבאה הוא יתפוס את המקום בהרכב. קינדה יכולה לשחק בכל קבוצה. הוא אור ואינברום מוכשרים ברמות. לכל הקבוצה שלנו אין מספרים, אני מאמין שברגע שיהיו לידם שחקנים שיוכלו לעבוד עבורם הם יתנו הרבה יותר. אסור לשכוח שגדי גם היה פצוע תקופה ארוכה".


ביום שבת יש לכם משחק קריטי מול הפועל תל אביב. הייתה תחושה שכבר נשארתם בליגה, אבל הפסד עלול לסבך אתכם.

"התחתית בוערת. הניצחונות של אשקלון והפועל סיבכו את העניינים. חשבנו שברחנו כבר ואני מקווה שננצח ונסגור את הסיפור רשמית. היינו בטוחים שנגיע למשחק קצת יותר רגועים ואנחנו יודעים שהולכת להיות אווירה חמה. אנחנו משתדלים לא להתעסק בהפועל ת"א. זה מועדון גדול וחבל לי אם הם ירדו ליגה, אבל אנחנו מתרכזים בהצלחה של אשדוד. מאז שרן בן שמעון הגיע אנחנו עם הפסד אחד להפועל באר שבע בדקה ה-90. זה היה רגע קשה ומבאס. אתה בא מול קבוצה כזו, באווירה מטורפת ומפסיד רגע לפני הסוף. הם הגיעו לאשדוד עם קהל מטורף, הייתה אווירה מיוחדת באצטדיון והיה כיף לשחק. לא התבטלנו ולכן זה מבאס. לעומת זאת, בטרנר, בסיבוב הראשון, זה היה אחד המשחקים הכי ארוכים שהיו לי בחיים. האווירה שם מטורפת, היציעים בשיגעון ולא הצלחנו לעבור את החצי כל המשחק. אני לא יצאתי מרחבת ה-16, לא זוכר דבר כזה. זה משהו שלא קרה לנו. קיבלנו חמישייה וזה קצת הרס לנו את מאזן השערים. היה לי משחק סביר, עצרתי פנדל ובכל זאת קיבלנו חמישייה. השערים היו עניין של זמן. בתקופה הזו הפועל באר שבע הייתה מחלקת חמישיות בטרנר כמו סוכריות. הקהל שם זה משהו באמת מדהים".


ג'ראפי
"אין אנשים כמו יוסי מזרחי" (דני מרון)


הזכרת את המאזן מאז שבן שמעון הצטרף. איך ההגעה שלו השפיעה על הקבוצה?

"האמת שרן באמת הכניס בנו אמונה. היינו יציבים ברוב שלבי העונה חוץ מההתחלה. לא התרסקנו או קיבלנו תבוסות. יש לנו את ההגנה השלישית הכי טובה בליגה. הבעיה שלנו היא בהתקפה. אם היינו כובשים יותר שערים היינו בפלייאוף העליון ואני לא מגזים. המספרים של מנגה ולוסיו קצת חסרים לנו. זה פספוס. סיימנו הרבה משחקים ב-0:0 ואם היינו מבקיעים יותר היינו במקום אחר".


יכול להיות שכניסתו של ג'קי לכלא היא הסיבה שיוסי מזרחי ורן בן שמעון הגיעו? אולי הוא רצה שיהיו דמויות מוכרות, כאלה שהשחקנים יכבדו?

"ג'קי לא השאיר את הקבוצה בלי מבוגר אחראי. אם יש לנו בעיה הכי קטנה, תמיד יש למי לפנות ועם מי לדבר. גם כשהוא לא נמצא המערכת עובדת כרגיל. אין בעיות כספיות ואיחורים, הכל דופק כמו שעון. גם כשהוא בכלא, הרבה דברים עוברים דרכו. יש לנו מחויבות לשחק עבורו. אנחנו מחוברים אליו ובנו הוא חבר טוב שמשחק איתנו. הוא עושה מצוינת, אגב, ומשחק במצב שמאוד קשה לשחק. הוא תמיד "הבן של", אבל הוא על הדשא כי מגיע לו. אני עובר איתו את הדברים האלה. המצב הזה, שאבא של חבר טוב נכנס לכלא, כואב ולא נעים. יוסי מזרחי הוא האיש שלו במערכת. זה שאפשר לסמוך עליו. אין אנשים כאלה. הוא בן אדם מדהים וכמובן גם היה שוער ענק. קיבלתי ממנו הרבה טיפים. הוא עזר לי עם המיקום והעביר אותנו הרבה תרגילים".


זו העונה הראשונה שלך בליגת העל ויש שרואים בך שוער העונה. למה לא מדברים עלייך כמו על שוערים אחרים, למשל עומרי גלזר. אולי אתה לא מדבר מספיק עם עיתונאים? או בגלל שהוא בקבוצה גדולה כמו מכבי חיפה?
"שיחקתי עם גלזר חצי שנה ברעננה. אני מחזיק ממנו, הוא שוער מצוין. עיתונאים? הם נמשכים לקבוצות גדולות באופן טבעי וזה חלק מזה. יחסית לשוער באשדוד, עונה ראשונה, יש עליי דיבור טוב ואני מקבל הרבה פרגונים. האם הייתי רוצה יותר? ברור שכן. כשאגיע בעזרת השם לקבוצה גדולה, השם שלי יהיה מוכר יותר. אני לא רואה סיבה שאני לא אשחק במועדון גדול כבר בעונה הבאה. שיחקתי העונה את כל המשחקים ולא הפסדתי דקה. הארכתי את החוזה בקיץ בעוד ארבע שנים, אבל אם תגיע הצעה אשדוד לא תעצור אותי. זה לא מועדון שיפריע לשחקן להתקדם מבחינה מקצועית וכלכלית. אין לי סעיף שחרור, אבל אשדוד זו קבוצה שדוחפת צעירים. למיכאל ולניב לא היה סעיף והם כן הצליחו לצאת. זה יגיע גם אצלי".


אי
אינברום, מוכשר ברמות (דני מרון)




יש דיווחים על כך שראיקוביץ' יעזוב את מכבי ת"א בקיץ. הוא כל כך טוב כמו שעשו ממנו? אתה חושב שאתה מסוגל להיות המחליף שלו?

"אני מחזיק ממנו. הוא מצוין. אני לא מכיר את כל השוערים בעולם בגילו, הוא צעיר, אז אני לא יודע להגיד אם הוא הכי טוב בעולם לגילו. ברור לי שמכבי ת"א זה לחץ אחר – קהל, תקשורת – אבל אני חושב שכן. לא רואה סיבה שלא. עשיתי עונה טובה מהתחלה ועד הסוף. אני לא רואה סיבה שלא אעשה את זה במכבי ת"א. בקבוצה קטנה המשחק כל הזמן עלייך ויש הרבה איומים. בקבוצה גדולה זה אחרת. בכפר סבא, לדוגמא, לא הגיעו אליי כל המשחק ובסוף לקחתי נגיחה מהפינה. ברגע שהקבוצה הייתה צריכה אותי, הייתי שם".


בקיץ היו דיבורים על חזרה של אופיר מרציאנו, זה השפיע עלייך?

"היו דיבורים, אבל אופיר יצא איתנו למחנה אימונים ואני ידעתי שהוא מחפש קבוצה ורוצה לצאת לחו"ל. ידעתי שיש לי צ'אנס והבנתי שאני הולך לשחק. גם אם הוא היה מתחיל את העונה והייתי מקבל פתאום הזדמנות זה היה בסדר. אתה מגיע למה שחלמת עליו מילדות, אז לא חששתי ולא התעסקתי בזה כי אמרו לי שאקבל הזדמנות. האמנתי בעצמי וציפיתי לזה".


לעשות את אותו מסלול כמו שהוא עשה, מושך אותך?

"אני חושב שלעשות את הדברים בהדרגה זה יותר נכון. לספוג קצת קבוצה גדולה ואז בעזרת השם להגיע לנבחרת. אחר כך אם תגיע הצעה מעניינת, נבחן אותה. אני לא אצא לכל הצעה שתגיע. אני מעדיף להגיע לקבוצה גדולה בארץ ולתת כמה עונות טובות. אני לא ממהר, עדיין ילד. הייתה לי הצעה מפאפוס בקפריסין לפני שנה. האמת שרציתי לצאת כי ידעתי בזמנו שאני לא הולך להיות שוער ראשון. הכיוון היה ללכת בהשאלה לעונה אחת והייתי בעד כי זה עדיף מלשבת על הספסל. אשדוד לא קיבלה את ההצעה ולא הסכימה לשחרר אותי. זה יצא לטובה כי בסופו של דבר נכנסתי להרכב".


ראיקוביץ'
ראיקוביץ', מחליף ישראלי על הפרק? (דני מרון)

 

סביר להניח שדודו גורש לא יוזמן מול אלבניה. אריאל הרוש הושעה על ידי אלישע לוי. זו הזדמנות טובה עבור חיימוב, קליימן, גלזר וגם עבורך. אתה חושב שאתה ראוי לפתוח?
"כמו שאמרתי קודם לגבי יציאה לאירופה, אני חושב שיותר טוב עבורי לעשות את הדברים בהדרגה. אני לא מאמין שיתנו לי לפתוח במשחק רשמי על הזימון הראשון שלי. אני יכול לפתוח ואני אעשה הכל כדי להוכיח שזה מגיע לי. הכי אשמח בעולם אם זה יקרה, אבל אני חושב שאם אקבל זימון, זה יהיה קודם כל לסגל ולאט לאט אני אמשיך משם ואנסה להוכיח את עצמי. אני מקווה להתחיל בזימון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי