וידיגאל חושב קדימה: זרים מהליגה הפורטוגלית כולל מראגה

ליטו וידיגאל
ליטו וידיגאל | Getty

המאמן האנגולי של מכבי ת"א הגיש את התכניות לעונה הבאה. חלוץ גימראייש השייך לפורטו בבדיקה. צפו בביצועיו

(גודל טקסט)
 מאמן מכבי תל אביב, ליטו וידיגאל, כבר הכין תכנית מסודרת לעונה הבאה שהוגשה לראשי המועדון. אחד הסעיפים המעניינים בתכנית מדבר על צירופם של שלושה זרים מהליגה הפורטוגלית אותם מכיר האנגולי, שאימן בתחילת העונה את ארוקה.

 
אחד השמות שנמצא בבדיקה הוא מוסא מראגה שכבר הוצע לצהובים בעבר. מדובר בחלוץ גבוה (1.86 מ') בן 26, יליד מאלי שהחל לשחק בליגות נמוכות בצרפת לפני שנקנה על ידי פורטו בארבע מיליון יורו. העונה הושאל לגימראייש, כבש 12 שערים והוליך את קבוצתו עד המקום הרביעי המפתיע.

 

מועמדותו של מראגה עלתה לאור הירידה בכושרו של וידאר קיארטנסון (שבינתיים אמנם שבר את הבצורת בצמד ב-1:3 אצל בני סכנין) והעובדה שהאיסלנדי  עשוי לעבור לשחק בליגה הרוסית למרות שתג המחיר שלו 3.5 מיליון דולר מרתיע עד כה את הקבוצות המעוניינות בו.

 

וידיגאל מקפיד להדגיש בשיחות פנימיות ובראיונות כי ירש קבוצה אותה עוד לא בנה, שהגיע לקריית שלום כשמכבי תל אביב כבר הייתה מאחורי הפועל באר שבע וכי מאז שהוא מאמן הצהובים הפסידו פעם אחת ועוד פעם סיימה בתיקו לצד 16 ניצחונות או במשפט אחד: הקבוצה השתפרה מקצועית. האנגולי מאמין שיהיה אפשר להחזיר את האליפות בעונה הבאה כשהמטרה היא לזכות בתואר האליפות תחת קבוצה בצלמו ודמותו של האנגולי.

 
 וידיגאל עם ג'ורדי. האנגולי רוצה קבוצה בדמותו ובצלמו

תכנית העבודה שהגיש המאמן ביחד עם הצוות הצוות הפורטוגלי שלו ובתאום עם המנג'ר ג'ורדי קרויף תצא לדרך רק לאחר שיוברר מי עוזב ומי ממשיך כולל הישראלים הבכירים טל בן חיים החלוץ, טל בן חיים הבלם, יוסי בניון, גל אלברמן וברק יצחקי. עדיין לא ברור גם אם רובן מיקאל יהיה אחד מהפורטוגלים עליו יבנה וידיגאל לאור הירידה ביכולתו. עם זאת, מכבי תל אביב צפויה לפתוח בקרוב במו"מ עם קבוצתו הסינית שיג'יאז'ונג.

 

"נבחנת אפשרות לצרף שניים שלושה שחקנים מהליגה הפורטוגלית כדי שיהוו רוב מקרב הזרים", אישר גורם בסביבת המועדון את התכנית לספורט1, "לכולם כאן ברור שחובה לשנות את פני הקבוצה לאחר שנתיים בהם מתנהל מרדף אחרי הפועל באר שבע. בחירת השחקנים הזרים החדשים  אמורה להיעשות  ע"י המאמן והצוות שלו ולא להנחית עליו שחקנים בלחץ של יום ההעברות האחרון כמו שנעשה בעבר. אם לא נתחזק משמעותית ייתכן שלא נצליח להקדים את באר שבע גם בעונה הבאה ".

מכבי ממתינה למועדון אירופי שיסכים לקלוט את הקשר הארגנטיני אוסקר סקאריונה שלא התחבר לקבוצה. גם הבלם הברזילאי ראמון רומא יסיים את חודשי השאלתו ויעזוב. לעומתו, הקשר הברזילאי מרסלו יושאל למועדון בליגת העל כדי לרכוש ניסיון במועדון. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי