יחזקאל התפטר מבני יהודה: "יכולתי לזכות בגביע, אבל פגעו בי"

ניסן יחזקאל
ניסן יחזקאל | עדי אבישי

שעה קלה לאחר ה-2:0 לקריית שמונה, החליט המאמן לעזוב: "היום העצוב ביותר שלי". יצחק שום, שצפוי להחליפו על הקווים, בשיחה עם ספורט1: "אני מופתע, לא ידעתי על כך". אבוקסיס יאמן בעונה הבאה

(גודל טקסט)
בני יהודה הסתבכה הערב קשה בתחתית, לאחר שנכנעה בביתה 2:0 לעירוני קריית שמונה והיא במרחק ארבע נקודות בלבד מהקו האדום, כאשר הפועל תל אביב והפועל אשקלון ישחקו רק בשבת הקרובה, והחל מהערב היא אף נותרה ללא מאמן לאחר החלטתו של ניסן יחזקאל להתפטר




בשיחה עם ספורט1 סיפר יחזקאל: "נסעתי הביתה ובמהלך הדרך החלטתי שאני לא רוצה להיות בבני יהודה. פגעו בי ובסמכויותיי, התערבו לי כל השבוע בהרכב ורמסו את דרכי כמאמן הקבוצה. החלטתי שכך אני לא יכול להמשיך ואני לא מאמן בני יהודה יותר. זו לא דרכי ובקרוב יהיה לי מה להגיד על כל תקופתי במועדון".


 

עוד אמר יחזקאל בשיחה עם ספורט1: "אני יודע שיכולתי בעוד חודש לזכות בגביע המדינה, אבל זה לא מעניין אותי. אני סיימתי וזה כואב לי וצורם לי, היום העצוב ביותר שלי".

 

בני יהודה. יש מי ששמח מהתפטרות המאמן (עדי אבישי)



יצחק שום, מנג'ר המועדון אמר מיד לאחר מכן בשיחה עם ספורט1: "אתם מפתיעים אותי, הרגע נכנסתי הביתה ואני לא יודע כלום. איתי לא דיברו ולא עידכנו אותי בדבר. נראה בהמשך הלילה מה יקרה".

 

בבני יהודה הבהירו כי ניסן יחזקאל לא הודיע להם דבר וכי ככל הנראה החלטתו נעשתה אך ורק דרך התקשורת. אימון הקבוצה למחר כבר בוטל ומי שיעמוד על הקווים, על אף שטרם שוחחו איתו על כך, הוא יצחק שום.  


אחד השחקנים אמר לאחר שעודכן על התפטרות המאמן: "ניסן יחזקאל אשם במצב שלנו. אנחנו לא נרד ליגה, טוב שהוא החליט לעזוב את הקבוצה". כפי שפורסם לא אחת, מאמן בני סכנין יוסי אבוקסיס סיכם את תנאיו לשנתיים הבאות וככל הנראה בשבוע הבא ימונה רשמית לעונה הבאה.




שום ויחזקאל. זיווג שלא עבד (עדי אבישי)




עוד לפני החלטתו להתפטר, בעלי המועדון ברק אברמוב, שנראה נוטש את היציע עוד לפני הסיום, המתין לשחקנים מלווה בחבורתו, חיבק אותם וביקש: "אנא מכם, מזה חששתי, תעשו הכל כדי שבני יהודה תישאר בליגת העל".

 
בראיון לטלוויזיה לאחר המשחק נשאל יחזקאל על ההסתבכות וענה טרם החלטתו לעזוב: "זאת עובדה, אנחנו חוזרים למאבקי התחתית. קיבלנו היום סטירה, מהלומה קשה מאוד, ואצטרך להרים את השחקנים כי הסתבכנו מאוד היום, סיבכנו את עצמי בשבועיים האחרונים. בלי קשר להחמצות וכמות המצבים, אני חושב שצריך לבקש סליחה מהרבה אנשים בקהל כי נראינו רע מאוד במחצית השנייה. קבוצת תחתית מגיעה לעשרה מצבים ולא יכולה לכבוש? זה לוקסוס גדול מדי. סליחה גדולה בפני הקהל של בני יהודה".


אם הלחץ משפיע: "אין לי הסבר, אני לא יכול דקה אחרי משחק לענות כשדוחפים לי מיקרופון ומצלמה. יש הרבה סיבות ואני אשמור אותן לעצמי".



שום יאמן עד סוף העונה, אבוקסיס יגיע אחריו (עדי אבישי)




אם הגעת אבוקסיס הצפויה מפריעה: "תשאל את השחקנים. אני משתדל לנטרל את הרעשים ולא מתייחס לזה. אם יש מאמן לעונה הבאה, אז יש מאמן".




משחקי התחתית בשבת: "אנחנו חזק מאוד בתחתית וזה יושב לי חזק מאוד הסיפור עם אשדוד לפני מספר שנים. שבועיים אני מדבר איתם ולא הצלחתי להביא נקודה במשחקים שרציתי, כך שגם לי יש חלק כמו כולם. אני רוצה שהעונה תסתיים כמו שצריך, שנגיע לגמר ונישאר ואז אגיד את מה שיש לי. אני מאוד מקווה שבני יהודה תישאר, אני קצת חושש להגיד שכן".


הקשר פדרו גלבאן הוסיף: "אני חושב שזה לא היה משחק טוב שלנו. פתחנו אותו טוב והיו לנו מצבים להבקיע, אבל לא עשינו זאת. זה הכדורגל – אם אתה לא כובש, אתה משלם על כך. אני לא רוצה להיות דרמטי, זו הסיטואציה ועלינו להמשיך קדימה ולהישאר עם הראש למעלה. הסתבכנו, זה קורה, אבל היום הפסדנו ובמחזור הבא נצטרך לנצח. אני מאוד אופטימי ומאמין שנישאר בליגה, השחקנים וכולם במועדון מבינים את הסיטואציה".


המאמן המנצח תומר קשטן אמר על הניצחון הראשון בפלייאוף: "זה כיף אחרי תקופה ארוכה של הפסדים. אני מבין את האכזבה של אנשי בני יהודה, הם שאלו למה אנחנו כל כך שמחים – זה כי עברנו תקופה קשה ומגיע גם לנו לחייך".



קריית שמונה חוגגת בשריקת הסיום (עדי אבישי)


חגיגתו של עאבד ליד אוהדי בני יהודה: "זו החלטה שלו תוך כדי משחק ואני לא יכול לשלוט על זה מכאן. הוא גם עבר תקופה קשה והוא שמח להבקיע. הוא היה צריך לחגוג מול הקהל שלנו".


על כך ששלומי אזולאי החלוץ בעט פנדל בניגוד לדבריו: "לא איבדתי מהסמכות שלי. אלו דברים שקורים גם אצל קבוצות שרצות לאליפות. ההחלטה היא שלי ומי שלא מיישם את החלטותיי, וראיתם את זה בשבועיים האחרונים, יושב ביציע. אני מצפה משחקנים מקצועיים ומי שלא ישלם את המחיר. אני נשאר נאמן לאני מאמין שלי עד השנייה האחרונה ואני שמח שהחילוף עזר לנו לנצח. לא שוחחתי איתו".


עזיבתו בסיום העונה
: "אני מרגיש נפלא אחרי ניצחון כמו אכזבה אחרי כל הפסד, זה ללא כל קשר לזמני כאן. אני מאוד אוהב את המועדון ונהנה ואעשה הכל כדי שננצח גם את המשחקים הבאים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי