אלמוג כהן ואצילי מבוקשים בב"ש, סוארס וטאהא חושבים על עתידם

באר שבע
באר שבע | אודי ציטיאט

האלופה חושבת קדימה: הקשרים על הכוונת, שהר לא ממהר להאריך חוזה, לא ברור אם הבלמים וגם קורהוט ימשיכו אצל אלונה. תמונת מצב בבאר שבע

(גודל טקסט)

ארון הגביעים של הפועל באר שבע מתרחב. ככה זה כשבתוך פחות משנה התווספו למדפים שתי צלחת אליפות, גביע אלוף האלופים וגביע אחד של טוטו. בדף ההוראות לנגר יודגש הצורך לפנות מקום לגביע המדינה, התואר היחיד שמשפחת ברקת טרם זכתה בו מאז הניפה את הפועל באר שבע על ראש שמחתה.


הרעב לתארים והצימאון להישגים מניעים את אלונה ואין שום כוונה לעצור. על הפרק: ריענון מצבת הזרים, מציאת גרזן כחול-לבן וצירופו של שחקן כנף שימלא את מקומו של מאור בוזגלו שעתידו לוט בערפל בעקבות פציעתו. על הכוונת: עומר אצילי, שמסיים עונה מבוזבזת בגראנדה.   

 

עד לאחרונה הופיע דן איינבינדר במקום הראשון ברשימת הקניות של האלופה. גישושים אינסופיים התנהלו עם אבי נמני, סוכנו של הקשר הנסוג, וכאשר נדמה היה שהמעבר דרומה הוא רק עניין טכני, הורידו הילוך. אלי טביב מנסה למנוע את עזיבתו של דן, כאשר במקביל הועברו מסרים לאלופה ולפיהם היא מתבקשת לרדת מהמהלך. במקביל, נבדקות אפשרויות נוספות ונזרקים שמות, שהנוצץ ביניהם הוא אלמוג כהן, קשרה של אינגולשטאט שעומדת לנשור מהבונדסליגה. "אנחנו רוצים את אלמוג, נאמר לנו על ידי נציגיו שבאר שבע היא האופציה המועדפת עליו במידה ויחזור לישראל", סיפר גורם במועדון.


אצילי
אצילי, ישתקם בנגב? (גרנאדה, רשמי)


אלמהוג
עונת שיא תסתיים דווקא בטרנר? (Gettyimages)

 

כן דן, אולי אצילי. בינתיים החתימו את מהראן ראדי לעוד עונה ואובידיו הובאן קיבל אישור לחפש קבוצה חדשה. חוזהו של הקשר הרומני מגיע לסיומו, ואחרי שלוש עונות אדירות, גילו המתבגר הכריע.

 

שלושה מבין הזרים מסומנים כבאנקר בקאדר העתידי של ברק בכר – מיגל ויטור, ג'ון אוגו וטוני וואקמה. לעומתם תיעשה הערכה מחודשת בנוגע לווילאם סוארס, שעלה לאחרונה לכותרות בהקשרים "מדליקים" שלא קשורים לביצועיו על כר הדשא.

 

למי ששכח נזכיר שבאר שבע חתומה על עוד ברזילאי – החלוץ לוסיו מרינאו שמסיים עונת השאלה מאכזבת במ.ס. אשדוד. באר שבע מעוניינת להשאיל אותו לעונה נוספת, ובמידת הצורך תעמיד אותו למכירה. 


טאהא
טאהא, הזמן שלו להתעופף? (אודי ציטיאט)


סוארס
חזרה לא מחמיאה, סוארס (דני מרון)

 

בנוגע לעמדות המגנים גם כן צפוי שינוי. בן ביטון ומיחאי קורהוט נתנו עונה מצוינת והרגישו כמו דג במים. החתמתם של צמד המגנים אורן ביטון ודור אלו משתלבת עם המגמה להוריד את ממוצע הגיל של הקבוצה ואמורה להגביר את התחרות על ההרכב, מימין ומשמאל. גנט עוקבת אחרי ביטון (וגם אחרי שיר צדק), ואילו ההונגרי בוחן את עתידו מסיבות משפחתיות הקשורות כנראה ליציבות באזורנו. למרות שברשותו חוזה לעוד שנתיים לא בטוח שימשיך. הפתרונות נמצאים כנראה ברשותה של גברת קורהוט.

 

הנחת העבודה במועדון היא כי שחקנים שבקושי דרכו העונה על מחטי הדשא יבקשו להתאוורר בקבוצות חדשות כדי לצבור דקות משחק. הבלם לואי טאהא עשה עבודה טובה לאחר פציעתו של ויטור,  אפילו דובר עליו כמועמד להצטרף לסגל הנבחרת.  אבל אז הפורטוגלי חזר לעניינים והקלפים של לואי נטרפו מחדש. פ.צ. ציריך גילתה בו עניין בקיץ שעבר וייתכן שהבלם יחפש מזלו במקום אחר.

 

מוחמד גאדיר סבל מפציעה ממושכת וכאשר שב לאיתנו התקשה לפלס את דרכו למגרש. סכנין מחזרת אחריו בהתלהבות, אך קשה לדעת אם התמזגות מחודשת עם אבו יונס והחברים היא משאת נפשו של החלוץ בן ה-26. מהעונה המסויטת שעברה עליו ייזכר הבישול הגאוני שסיפק לבן שהר בניצחון 2:3 על אינטר. סימני שאלה מרחפים גם מעל עתידם של וובה בראון ומתן אוחיון. כשנדמה היה שבראון התגבר על קשיי ההתאקלמות בעונתו הראשונה, פקדה אותו פציעה טורדנית ששיבשה את תכניותיו בעונה הנוכחית. מבורג חשוב בקריית שמונה, באנקר בהרכב של איזי שרצקי, הוא הפך לשחקן שאיבד את התנופה.


 גאדיר
יבחר לנטוש? גאדיר (דני מרון)

 

טוני וואקמה ובן שהר חתומים עד כה על 27 שערים ועוד רגלם נטויה. מחשש למחטף מכיוונם של סוכנים מקושרים בחו"ל האריכו לניגרי את החוזה, וניסו לשכנע את שהר לחתום על חוזה חדש. על הניגרי לא מוכנים לוותר גם אם תוגש הצעה שאי אפשר לסרב לה, עם שהר העניינים מורכבים. חוזהו מסתיים בעוד שנה, ואז הוא כנראה ינסה להחיות מחדש את הקריירה שלו בחו"ל.

 

בינתיים מדברים על צירופו של חלוץ זר, 9 קלאסי, שישפר את הסיכויים להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות. רשימת המועמדים ארוכה, השמות מפוצצים. והרזומה מצית את הדמיון.  

 

קרוב לעין, קרוב ללב מתנועע אליניב ברדה, שצפוי להמשיך. בעונתו הרביעית בטרנר מאז חזר מגנק יהיה אליניב נציגם הבלעדי של בוגרי מחלקת הנוער של המועדון.  שחקני הבית שסיימו גיל נוער והושאלו לצורכי חישול מבינים שאין טעם לשאול שאלות מיותרות. שוב ישאילו אותם. "נגמר העידן של שחקני בית וסמלים, חוץ מזה שמבחינתנו מאור מליקסון ושיר צדק הם באר שבעים לכל דבר", אמר גורם במועדון.


שהר
שהר, לא ממהר להישאר (דני מרון)

 

דן ביטון, הכישרון הבולט ביותר שהצמיחה מחלקת הנוער מאז אופיר דוידזאדה, הוא דוגמה להיגיון שמאחורי "השיגעון". השיפור הדרמטי שחל ביכולתו של הקשר היצירתי בעונה החולפת מגדיל את סיכוייו להיות פקטור רציני בקבוצת נעוריו, החל מעונת 2019-2018. עד שבכר ואלונה יקלטו אותו מחדש הוא יחגוג הישרדות בשורות הקבוצה של ג'קי בן זקן. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי